Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Tilos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2020-04-13, 15:48
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Coronavirus. Bilder från Livadia under lockdown.

Ann-Marie Lardopoulou Christensen bor på Tilos och hon la ut några bilder från idag i vår Facebook-grupp. Jag fick tillåtelse att lägga ut hennes bilder här.

Ann-Marie skrev så här:

"Grekiska påskveckan, som heter Megali Evdomada (Big Week), har börjat. Normalt samlas familj och vänner från när och fjärran, men inte i år. Jag tog några bilder mellan middagstid. 10.30: e och 12.00 idag för att visa att alla på Tilos verkligen följer regeringens uppmaning: Menoume spiti! Vilket betyder att vi stannar hemma!"

Igår la Annki ut två filmer från Tilos, där hon befinner sig sedan långt innan ”lockdownen”. Det var spökligt och overkligt att se hur folktomt det var i Livadia. Det kändes nästan som att gå omkring i den obebodda byn Mikro Chorio.



Hamnen i Livadia.




Omonia.




Torget. Inte ens bord och stolar är framme.




En tom strandpromenad. Ingen badar eftersom det är förbjudet.


Jämför med bilder från Livadia i normalt tillstånd här:

Senast redigerad av Kalimera den 2020-04-13 klockan 16:09.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2020-04-14, 10:21
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 862
Standard Sv: Coronavirus. Bilder från Livadia under lockdown.

Visst är det ödsligt. Men samtidigt vackert. Undrar hur mycket mindre folk där finns än vanligt? Turisterna finns ju egentligen inte. Kanske är det också så att många som har hotell eller taverna, någon butik osv. bor någon annanstans under vinterhalvåret och inte har kommit till ön alls ännu?

/ Anne
Svara med citat
  #3  
Gammal 2020-04-14, 15:46
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Sv: Coronavirus. Bilder från Livadia under lockdown.

Citat:
Ursprungligen postat av Alala Visa inlägg
Visst är det ödsligt. Men samtidigt vackert. Undrar hur mycket mindre folk där finns än vanligt? Turisterna finns ju egentligen inte. Kanske är det också så att många som har hotell eller taverna, någon butik osv. bor någon annanstans under vinterhalvåret och inte har kommit till ön alls ännu?
Det finns några få turister, eller egentligen några som har hus på ön, men som inte är greker. Det kom dit innan allt elände hände, och lär få stanna länge. Jag tror att det är ganska många som är skrivna på Rhodos och har tavernor och dylikt på Tilos. Men om det är på Tilos nu vet jag inte.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT