Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resebrev

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #41  
Gammal 2013-10-05, 16:45
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Resa till Tinos och Andros

Lissi, 14 dagar på Sifnos? Jag var i lilla Faros i tre veckor. Och hade nog kunnat stanna tre till utan att ledas. Jag säger ju att jag är extrem

Jag har säkert inte gått i alla delar av Tinos Chora, den är ju stor. Men jag har varit på Tinos tre gånger, två av gångerna cirka fem nätter och tredje gången tio nätter och rört mig i Chora varje dag. Så ett allmänt intryck har jag nog. Och självklart finns där fina gränder. Men som helhet är likheten med Evas favoritöar liten.
Svara med citat
  #42  
Gammal 2013-10-05, 16:46
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Resa till Tinos och Andros

Ja är man så länge som Du är så borde man kunna pressa rejält på priset.
Jag är SÅ glad att Du gillar Tinos!!


Lissi
Svara med citat
  #43  
Gammal 2013-10-05, 16:49
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Resa till Tinos och Andros

Inkfish, det lär väl enbart kunna vara på Tilos som våra vägar kunde mötas i Grekiska arkipelagen då

Fast åkte jag alldeles ensam så kunde jag ju tänka mig andra öar kanske för någon vecka. Men mina ensamresor lär nog även fortsättningsvis gå till Tinos.

Det är kul med olika önskemål!

Lissi
Svara med citat
  #44  
Gammal 2013-10-05, 16:51
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Resa till Tinos och Andros

OM jag gör. Den var länge en av mina två favoritöar (jämte Amorgos). Att jag inte säger att den är det längre beror mest på att det är så längesedan jag var där att jag inte längre kan kalla den för favorit med trovärdighet. Men Tinos spelar lite i en egen division bland de öar jag besökt, den är svår att jämföra med andra.

Nu ser jag ditt andra inlägg också. Det är inte alls omöjligt att jag hamnar på Tinos igen
Svara med citat
  #45  
Gammal 2013-10-05, 16:54
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Resa till Tinos och Andros

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Lissi, 14 dagar på Sifnos? Jag var i lilla Faros i tre veckor. Och hade nog kunnat stanna tre till utan att ledas. Jag säger ju att jag är extrem

Jag har säkert inte gått i alla delar av Tinos Chora, den är ju stor. Men jag har varit på Tinos tre gånger, två av gångerna cirka fem nätter och tredje gången tio nätter och rört mig i Chora varje dag. Så ett allmänt intryck har jag nog. Och självklart finns där fina gränder. Men som helhet är likheten med Evas favoritöar liten.
Om Eva åker till Tinos och bildar sig en
EGEN uppfattning om ön får hon säkert snart en ny favorit ö..
Svara med citat
  #46  
Gammal 2013-10-05, 17:04
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Resa till Tinos och Andros

Men jag försöker inte bilda någon uppfattning åt Eva. De inlägg jag skrev till henne baseras bara på det jag tror mig veta att hon uppskattar. Eva hör till de kalimeror jag haft mycket kontakt med och även träffat, vi har alltså pratat mycket Grekland.
Svara med citat
  #47  
Gammal 2013-10-05, 17:26
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Resa till Tinos och Andros

Ok jag förstår att ni känner varandra på ett annat plan än bara helt ytligt, menar bara att ibland kan det vara bra och se saker med egna ögon och bilda sig en uppfattning, jag fick många bra tips av lissi inför resan till Tinos och den blev verkligen lyckad..MEN.. Kunde lika väl blivit en katastrof.. Så vad jag menar är att hur många goda omdömen man än får så är det först när man är på resmålet som man verkligen känner om man trivs eller inte! Trivseln kom till mig direkt jag klev av båten.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT