Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resebrev

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2013-05-22, 10:14
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Tio dagar på Tilos

Många vackra bilder. Tilos är en ö som sedan länge finns på min önskeölista över öar jag vill resa till.

Eva
Svara med citat
  #22  
Gammal 2013-05-25, 20:48
Karin Ss avatar
Karin S Karin S är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Inlägg: 132
Standard Sv: Tio dagar på Tilos

Oj, vilka fina bilder och oj, vad många flashbacks från förra årets septembervecka. Samma utsikt (vi bodde oxå på Annas), samma vandring längs branten osv. Inte utan att man längtar tillbax. Vi brukar alltid vilja åka till "nya" öar men Tilos kan definitivt bli en återvändarö.
Svara med citat
  #23  
Gammal 2013-05-25, 21:04
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Tio dagar på Tilos

Visst är det något speciellt med Tilos. Där finns lugnet, det totala och stillheten. Ni som älskar Tilos, men ibland skulle vilja ha samma fast LITE större och LITE mer liv. Åk till Tinos. Det är Tilos storasyster! 2014 blir det nog ett återbesök på Tilos för tredje gången och även om jag tycker att Annas nog sett sina bättre dagar rent rumsmässigt så är ju utsikten helt oslagbar! Annas i september/oktober slår allt utom Tinos

Lissi
Svara med citat
  #24  
Gammal 2013-05-25, 22:29
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Tio dagar på Tilos

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Visst är det något speciellt med Tilos. Där finns lugnet, det totala och stillheten. Ni som älskar Tilos, men ibland skulle vilja ha samma fast LITE större och LITE mer liv. Åk till Tinos. Det är Tilos storasyster! 2014 blir det nog ett återbesök på Tilos för tredje gången och även om jag tycker att Annas nog sett sina bättre dagar rent rumsmässigt så är ju utsikten helt oslagbar! Annas i september/oktober slår allt utom Tinos

Lissi
Ja, eller Marinas studios precis lika bra om inte bättre, nyara och fräschare rum och utsikten..helt magiskt vackert!!..
Svara med citat
  #25  
Gammal 2013-05-25, 22:40
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Tio dagar på Tilos

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
Ja, eller Marinas studios precis lika bra om inte bättre, nyara och fräschare rum och utsikten..helt magiskt vackert!!..
Tack för tips. Marinas såg fint ut. Var alla rum med havsutsikt som på Annas?
Lissi
Svara med citat
  #26  
Gammal 2013-05-25, 22:43
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Tio dagar på Tilos

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Tack för tips. Marinas såg fint ut. Var alla rum med havsutsikt som på Annas?
Lissi
Ja, alla rum har havsutsikt, men bäst blir det i det främre huset då ser man rätt ner i hamnen, jättefint läge!!..

Senast redigerad av Sunny12 den 2013-05-25 klockan 22:44. Anledning: justering
Svara med citat
  #27  
Gammal 2013-05-25, 22:51
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Tio dagar på Tilos

Hur bokar man det om man åker charter?
Svara med citat
  #28  
Gammal 2013-05-25, 23:58
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 289
Standard Sv: Tio dagar på Tilos

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
Ja, eller Marinas studios precis lika bra om inte bättre, nyara och fräschare rum och utsikten..helt magiskt vackert!!..
Nu blir jag lite nyfiken. Det intryck som jag i fjol fick från utsidan av Annas var inte att det skulle vara mindre nytt och fräscht än Marinas, vilket vi bodde på. Men vi var aldrig inne på Annas. Därav min nyfikenhet. Var du inne och tog en titt på Annas rum när du var på Tilos i fjol?

Masse
Svara med citat
  #29  
Gammal 2013-05-26, 09:48
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Tio dagar på Tilos

Annas börjar bli lite slitet invändigt och skulle nog kanske behöva en liten uppfräschning, men det är absolut ett jättebra ställe att bo på med den fantastiska utsikten! Vi hade lite otur med trasig toalett och lite dåligt utrustad köksdel där en del bestick fattades, och den stora golvfläkten på golvet hade inget skydd för fläkten som roterade så man fick passa när den gick att inget fastnade i den. Men det är ju givetvis fixat nu inför ny säsong. Städningen var JÄTTEBRA, ovanligt bra t o m och rummet kändes ändå fräscht på det sättet, men alla växter i balkonglådorna på balkongen var helt vissna så det såg lite "lesset" ut så där i slutet av säsongen. Solstolarna på de stora altanerna såg också väldigt väldigt slitna ut på dynorna, MEN vi var de sista veckorna på säsongen och där är hårt tryck hela säsongen så kommer man i maj är säkert allt fräschare! Man lägger ju ändå sina egna badlakan på solstolarna.
Jag menar nu inte alls att att Annas på något sätt är ett sämre val än något annat boende, men av alla fantastiskt positiva omdömen stället fått här innan på Kalimera så tyckte vi att vi nog bott mycket fräschare på många andra ställen i Grekland. Jag tror absolut att Marinas är ett minst lika bra val.

Utsikten blir dock aldrig utsliten!!!

Lissi

Senast redigerad av Lissi den 2013-05-26 klockan 09:54.
Svara med citat
  #30  
Gammal 2013-05-26, 10:47
Karin Ss avatar
Karin S Karin S är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Inlägg: 132
Standard Sv: Tio dagar på Tilos

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Hur bokar man det om man åker charter?
Ving har både Marinas och Annas i sitt utbud. Själv bodde vi på Annas förra året, mittlägenheten på översta våningsplanet (inte mycket som slår den utsikten) men jag skulle nog oxå kunna tänka mig att testa Marinas om vi återvänder.
Svara med citat
  #31  
Gammal 2013-05-26, 11:38
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Tio dagar på Tilos

Citat:
Ursprungligen postat av Karin S Visa inlägg
Ving har både Marinas och Annas i sitt utbud. Själv bodde vi på Annas förra året, mittlägenheten på översta våningsplanet (inte mycket som slår den utsikten) men jag skulle nog oxå kunna tänka mig att testa Marinas om vi återvänder.
Vi bodde i samma lägenhet
Men jag menade att man kan ju sällan själv välja vilket rum man vill ha när man bokar charter så man kan ju inte själv bestämma att man vill bo i det främre huset på Marinas.

Lissi
Svara med citat
  #32  
Gammal 2013-05-26, 11:50
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 182
Standard Sv: Tio dagar på Tilos

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
man kan ju sällan själv välja vilket rum man vill ha när man bokar charter så man kan ju inte själv bestämma att man vill bo i det främre huset på Marinas.
Man kan ringa hotellet och prata med dem även om man har bokat charter. Det är ju inte Ving som bestämmer vem som ska ha vilket rum; det sköter hotellet om. Bara man talar om vad man heter och när man kommer brukar det mesta gå att ordna, enligt hotellägande vänner.

Karin

Senast redigerad av karinafp den 2013-05-26 klockan 12:28. Anledning: Ett komma för mycket.
Svara med citat
  #33  
Gammal 2013-05-26, 12:26
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Tio dagar på Tilos

Citat:
Ursprungligen postat av karinafp Visa inlägg
Man kan ringa hotellet och prata med dem även om man har bokat charter. Det är ju inte Ving som bestämmer vem som ska ha vilket rum; det sköter hotellet om. Bara man talar om vad man heter och när man kommer, brukar det mesta gå att ordna, enligt hotellägande vänner.

Karin
Precis som Karin säger, jag mejlade till Marinas och bad om att få en studio i det främre huset och fick svar att mitt önskemål skulle uppfyllas, vilket det gjorde!..
Svara med citat
  #34  
Gammal 2013-05-26, 12:31
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Tio dagar på Tilos

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Nu blir jag lite nyfiken. Det intryck som jag i fjol fick från utsidan av Annas var inte att det skulle vara mindre nytt och fräscht än Marinas, vilket vi bodde på. Men vi var aldrig inne på Annas. Därav min nyfikenhet. Var du inne och tog en titt på Annas rum när du var på Tilos i fjol?

Masse
Jag har inte varit in och sett rummen på Annas, men har hört av andra som bott där hur standarden är på rummen och då litar jag på deras omdömen, men sen behöver det inte vara ett dåligt boende för det, för de flesta som bott där har ju trivts bra där.
Sen vet jag att Marinas hotell inte är så gammalt, kommer inte just nu ihåg vilket år det vart byggt, men vet att det är mycket nyare än Annas och därmed fräschare, såklart!!...

Senast redigerad av Sunny12 den 2013-05-26 klockan 12:41. Anledning: Justering
Svara med citat
  #35  
Gammal 2013-05-26, 13:55
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Tio dagar på Tilos

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
Precis som Karin säger, jag mejlade till Marinas och bad om att få en studio i det främre huset och fick svar att mitt önskemål skulle uppfyllas, vilket det gjorde!..
Ok, precis som jag gjorde på Annas då, men förr, då vi åkte charter ofta, fick vi sällan svar när vi frågade innan. Nu är ju lättare att få kontakt med hotellägare.

Lissi
Svara med citat
  #36  
Gammal 2013-05-26, 15:37
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Tio dagar på Tilos

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Ok, precis som jag gjorde på Annas då, men förr, då vi åkte charter ofta, fick vi sällan svar när vi frågade innan. Nu är ju lättare att få kontakt med hotellägare.

Lissi
Ja, absolut mycket lättare, Marina är dessutom supertrevlig!...
Svara med citat
  #37  
Gammal 2013-05-26, 18:24
Karin Ss avatar
Karin S Karin S är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Inlägg: 132
Standard Sv: Tio dagar på Tilos

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Ok, precis som jag gjorde på Annas då, men förr, då vi åkte charter ofta, fick vi sällan svar när vi frågade innan. Nu är ju lättare att få kontakt med hotellägare.

Lissi
Ja, vi gjorde oxå så i fjol när vi åkte med Ving. Jag la ett mail direkt till Mike med önskemål om rum och det löste sig galant.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT