Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Uffes hörna

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-03-27, 10:57
UlfWimans avatar
UlfWiman UlfWiman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Agioi Apostoloi / Öjebyn
Inlägg: 1 349
Standard Returen är nära

Hej på er

Nu är jag på bra humör igen. Min äldsta dotter och hennes kille var hos mig igår och hälsade på. De stannade hela 4 timmar och satt och pratade. Efter det var de tvungna att åka hem och släppa ut hunden.
Ungdomar av idag kan inte laga mat! Jag har ett par hos mig på vandrarhemmet som försökte göra en brunsås. Katastrof i köket är bara förnamnet på det som hände. Jag bad de snällt att lämna köket så fixar jag såsen. Stekte upp deras köttbullar och la dom i min sås.
- Kan du laga mat?
Javisst jag blev utbildad i lumpen till matlagare. Efter det har ingen av mina fruar haft tillgång till köket. Det är min domän. Samma sak i Grekland. Mina väninnor blir förvånade att det är jag som fixar köket. Ni som har läst och följt med kan ju tolka Katherinas åsikt. Jag kan göra kanelbullar som är minst lika goda som mammas var. Min mamma var sjuklig så att fixa middag och tända i vedspisen kunde jag när jag var sju år gammal. Pappa var aldrig hemma då han var militär i flottan. Sedan kom syrran och då blev jag även barnavårdare då mamma inte kunde ”orkade” ta hand om henne.
Jag pratade med Kreta i morse och det var blå himmel och solsken samt varmt. Det är ganska ofta jag ringer till mina vänner. Nu ska två av de flytta till Sverige igen. De är båda utbildade lärare och har bra jobb i Xania så jag fattar inte vad som flugit i dom. Deras dotter vill absolut inte flytta hem till Sverige då hon går i skola och har alla kompisar på Kreta.
När jag flyttar tillbaka kommer jag att ha en av mina döttrar med mig. Den äldsta är helt inställd på att flytta utomlands. Kickie har ju sin dotter med sig till Kreta. Jag lär väl också få ett bartroll då det är de enda jobb som finns. I och för sig klarar vi oss på min pension om det behövs. Vi får se vad som händer. Slutsvamlat för idag.

Uffe
  #2  
Gammal 2008-03-27, 11:02
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: Returen är nära

Härligt att höra Uffe,kan tillägga att solen lyser även i Stockholm,men Kreta är ju alltid Kreta..."suck"..längtar..
  #3  
Gammal 2008-03-27, 11:32
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Returen är nära

Citat:
Ursprungligen postat av ulfwiman Visa inlägg
Hej på er
Nu är jag på bra humör igen.
Härligt, jag tycker att det är roligare att läsa dina inlägg från Kreta, vilket säkert framgått
// Helén
  #4  
Gammal 2008-03-27, 11:36
UlfWimans avatar
UlfWiman UlfWiman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Agioi Apostoloi / Öjebyn
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Returen är nära

Jag ska dit på tisdag i nästa vecka för att skriva på ett hyreskontrakt.
Så det blir en kortis.

Uffe
  #5  
Gammal 2008-03-27, 12:43
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Returen är nära

Lycka till med den nya Kretavistelsen. Många ungdomar kan laga mat även idag. Mina fick tidigt lära sig att laga olika rätter och speciellt sonen har lyft detta till kulinariska höjder.

Eva
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT