Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Off Topic > Andra länder > Europa

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-12-04, 22:42
Annlotta Annlotta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 136
Standard Juldagen i London?

Jag och min familj har just kommit på att vi skulle vilja spendera julhelgen i London. Efter en del sökande har jag fått för mig att London i princip är stängt på juldagen. Är det någon som vet?
Det är ju deras stora helgdag, men det är ju också en STORstad, så min fråga är om det finns några affärer öppna och några restaurang att äta på som har normala priser? Vad jag har förstått ligger tydligen teatrarna helt nere denna dag.
Är allt stängt den 25:e, kan vara borta mellan den 23 på seneftermiddagen och fram till morgonen den 27 december, verkar det inte var så stor idé. Några förslag på annan kortresa?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-12-05, 07:24
Smultron Smultron är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Inlägg: 2 528
Standard Sv: Juldagen i London?

Att åka till London över julhelgen är inget jag skulle rekommendera. Juldagen är som du själv säger deras stora helg och det är inte bara affärer, restauranger och teatrar som är stängda utan även muséer och sevärdheter.

London är jättemysigt i jultid, har själv varit där flera gånger kring jul och nyår men vi har då åkt i mellandagarna då allt är öppet.

Smultr
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-12-05, 15:48
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 1 648
Standard Sv: Juldagen i London?

London är underbart i juletid, men det är extremt (även om det kan vara lite häftigt!) Jag var där för ett år sen, i okt/nov. Det var proppat i affärerna även på vardagen. ALLA skulle handla julklappar. Vågar inte ens tänka på hur det måste vara på julafton... Sååå, om du ska handla så rek. jag inte det. Däremot måste det vara väldigt trevligt att gå på museér när det är tomt i alla varuhus. MEN om ni åker dit, så får ni inte missa Harrods! Skit i att det är mycket folk. Det är något man inte får missa. Om du åker upp till nalleavdelningen så finns det massor av söta "plast- sminkväskor, necessärer, kassar" m.m. Dyrt som skam, men ett MINNE!! Just Harrods påminner iaf. mig sååå starkt om London.

Men, jag skulle ha åkt till Helsingfors!!
Underbar stad, och snö.... iaf. stor chans....

Och tillsist... Julen är ju alltid bäst i Sverige, varför åka bort.

Senast redigerad av Siri A den 2007-12-05 klockan 16:04.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT