Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Aten, Pireus & Rafina

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-07-03, 20:01
Bodster Bodster är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Inlägg: 70
Standard Liten varning Hotel Galini Palace!

Behövde hotellrum sista natten i Aten, innan vi flyger hem.
Kollade med Peris, men det var fullt. Mailade då Galini, fick svar ett par dagar senare. Mailade tillbaka för att konfirmera, men fick inget svar. I fredags ringde jag för att få bokningen konfirmerad. Snubben "sales managern" hade noll koll, men efter lite "checking in the computer" kunde han erbjuda oss ett rum till ok pris. Vi tackade ja, och all var frid och fröjd. När vi idag tågade in på hotellet fanns inte ett spår av vår bokning, och det var samma snubbe som jag pratat med dagarna innan. Efter att ha visat samtalslista och vår tidigare mailkonversation, kunde han tänka sig att vara storsint och fixa fram ett rum. Men till ett högre pris.
Kände hur irritationen steg rejält i mitt sinne, svettig, hungrig och diseläcklig efter en dag till sjöss som jag var. Nu veknade dock mr Sales manager och fixade fram ett rum till överkomligt pris. Så nu sitter jag på Galinis balkong och stillar sinnet med en Amstel. Killen har noll koll på bokningarna och var inte tillmötesgående eller hjälpsam.
Hotellet är ok, men som sagt var se till att få skriftlig bekräftelse.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-07-03, 21:05
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Liten varning Hotel Galini Palace!

Konstigt, vi bodde där för ett par år sedan och tyckte de verkade jättetrevliga. Då kom vi iofs obokade och det var lite kaos innan de kunde konstatera att de hade ett rum till oss så de kanske inte hade full koll på sina bokningar då heller.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-07-04, 21:45
evamaggan evamaggan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2009
Inlägg: 111
Standard Sv: Liten varning Hotel Galini Palace!

Vi bodde på Galini Hotell både den 16.6 och nu i lördags 2.7-3.7. Inga problem med bokningen. Vi hade bokat via booking.com. Vet inte om priset kanske blir lägre om man mailar direkt till hotellet, men vi betalade 60 euro/natt och det tyckte vi var okey pris samt att frukost ingick i priset och den var inte heller att klaga på. Det som strulade till det lite för oss var däremot bussen till Piraeus på morgonen. När tre bussar X96 inte stannat, så hejdade vi en taxi. Vi fattade sedan att det var okej att hoppa av bussen X96 från flygplatsen samt att också stiga på till flygplatsen. Det går dock lokalbuss utanför hotellet till Piraeus, men vi kollade aldrig upp detta så noga.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT