Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Lefkas

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-05-25, 11:15
Anettes avatar
Anette Anette är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Solna
Inlägg: 40
Standard Nöden har ingen lag...

Jag kom på en sak när jag satt här och läste inläggen om Lefkas som jag bara måste få dela med mej av till er andra. Speciellt ni som varit på Lefkas och badat på den grymt vackra stranden Egremni!

Som ni vet är det ju över 300 trappsteg ner (och upp...) till stranden. Närmare bestämt 329 (om jag inte fick solsting och räknade fel).

Vi låg där en dag i juni 2003 och hade det så skönt när en familj kom dimpande ner alldeles intill oss. Man kan ju undra varför man vill ligga så nära när stranden är så gott som tom och flera kilometer lång... Nåväl... Dom hade med sej en dotter i 3-4 års åldern som efter ca 15 min berättade att hon behövde gå på toa. Mamman tyckte att hon skulle prata med pappa om det. Pappan tyckte att hon nog kunde göra det hon behövde någonstans på stranden, även om det var "nummer två". Men det kunde hon inte. Mycket bestämt talade hon om att hon minsann skulle gå på en toalett. Efter en mycket lång och ibland hetsig diskussion fick pappan ge med sej och ta de 329 trappstegen upp till det lilla fiket ovanför stranden för toalettbesök. Phu! Efter en stund (ganska lång) kom dom ner igen med oförättat ärenden. Jag kunde tyvärr inte höra om det berodde på att det inte fanns någon toalett eller om den "lilla damen" bestämt sej för att det gått över eller att toan inte var tillräckligt bra, men att det var något av detta var helt tydligt. Pappan var högröd i ansiktet och MYCKET svettig, medan dottern inte verkade tycka att promenaden på 658 trappsteg var speciellt ansträngande.

Jag kunde inte låta bli att småle och njuta av att mina barn var 16 och 13...

Det blev totalt 1316 trappsteg för pappan och dottern den dagen. Fast å andra sidan är det ju himla bra träning att gå i trappor!

Ha en riktigt skön sommar i Grekland!

/Anette
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-05-25, 11:35
epiros epiros är inte uppkopplad
Avstängd
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 900
Standard Sv: Nöden har ingen lag...



Ha en skön sommar ni med

epiros
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-05-25, 13:06
Krukans avatar
Krukan Krukan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Liten houla strax utanför Lund
Inlägg: 93
Standard Sv: Nöden har ingen lag...

Härlig historia
Hur mycket man än älskar sina små, så händer det att tanken föresvävar en, om viss försäljning

Jag önskar också alla lyckostar som skall till Grekland i år en alldeles underbara semester! (även de som, precis som jag, inte skall dit i år)

//Gunilla
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT