Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Korfu

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-06-21, 12:07
rebecca_ rebecca_ är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Inlägg: 7
Standard Villa Rosa med Apollo

Är det nån som bott på detta lägenhetshotell?
Ligger tydligen på en ort som heter "gouvia"...

Vad för typ av område är Gouvia?

(Har inte bokat nåt ännu)




Mvh Rebecca

Senast redigerad av rebecca_ den 2006-06-21 klockan 12:48.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-06-22, 08:07
Ella Ella är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 250
Standard Sv: Villa Rosa med Apollo

En vän till mig bodde på Villa Rosa häromveckan, och meddelade att hotellet överträffade hennes förväntningar. Rent och snyggt, städning sju dagar i veckan fast så inte sades i katalogen, trevliga ägare och av den påstådda genomfartstrafiken märktes inte mycket. Jag ska själv bo där i juli och är hon nöjd blir jag säkert nöjd också.

Gouvia verkar dock vara en riktig håla. Sönderturistat med skandibarer, trafik och en ful strand. Om jag åkte till Korfu i något annat ärende än det jag nu har skulle jag heller bo i Agios Giordis. Detta är dock baserat mest på fördomar, jag har inte varit där än.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-06-22, 11:32
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Villa Rosa med Apollo

Citat:
Ursprungligen postat av Ella
Om jag åkte till Korfu i något annat ärende än det jag nu har skulle jag heller bo i Agios Giordis. Detta är dock baserat mest på fördomar, jag har inte varit där än.
Det har jag, och jag håller med dig... Gouvia är ingen höjdare, tycker jag. Dessutom går den stora norrgående bilvägen rakt igenom samhället. Typisk turisthåla, tycker jag. Men det finns de som gillar sådana också, helt klart, smaken är ju som baken, och det beror givetvis på vilket slags semester man vill ha.

Aghios Gordios skulle jag gärna återvända till, där trivdes vi verkligen. Visst är det också en ort som lever av turismen, men där kändes det smått och mer intimt, och vi fick snabbt vänner bland grekerna där. Och stranden är lång och härlig... Dessutom ligger det på västkusten, vilket medför magnifika solnedgångar; sådant är inte att förakta!

Karin
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-06-22, 22:37
xixis avatar
xixi xixi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Uppsala
Inlägg: 51
Standard Sv: Villa Rosa med Apollo

Hej, du kan kolla vad jag har skrivit angående Korfu under hemma igen. Men jag kan säga att Gouvia är en riktig håla, tyvärr. Bra att utgå ifrån dock, eftesom det ligger närmast Korfu stad, där vi hängde nästan alla dagar. Vi resonerade som så att det är bättre att kunna ta sig lätt till staden på kvällen då man ändå inte ser något. Och roligare och säkrare att åka vespa på dagen till de fina stränderna då man också kan kolla in landskapet...

Ett tips, åk till Pelekas och ät på resturangen som ligger i kröken precis innan postkontoret. De har rödgrön rutiga dukar. De hade inte jätte fin utsikt (mot vägen och en gård med en hund och lite mot bergen), men det är kanske bra för då slipper man betala för utsikten. Den var i alla fall super bra och hade bra priser. Deras kalamares var verkligen en höjdare!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT