Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa med barn

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-07-20, 15:10
Evelyn Evelyn är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 1
Standard Resa ensam med 2-åring i aug/sept

Hej!
Jag vill resa ensam med min 2-åring en vecka i augusti/september. Det blir vår första utlandsresa tillsammans så jag skulle gärna vilja ha tips på ett ställe som är väldigt bekvämt att turista på (man har ju liksom mindre marginal för "strul" när man reser ensam) men samtidigt inte allt för turistigt.

Min dotter vill bada och plaska så det måste vara nära till en bra sandstrand. Och gärna finnas bra pool för barn på hotellet. Vi vill bo i lägenhet så att vi kan laga mat själva. Tips på bra boende mottages tacksamt! Tänker om jag t ex skulle bli sjuk på resan, är det ett stort plus om det är trevlig personal som kanske kan tänka sig att hjälpa till att handla.

Jag har jättefina minnen från Grekland från när jag var barn på 80-talet. Då var vi i Heraklion och Irapetra och som jag minns det kändes det väldigt genuint och hemtrevligt. Hotellpersonalen gav mig plastblommor och smög åt mig godis och jag blev kompis med bartenders och servitörer på tavernor och restauranger och pratade om det i åratal efteråt.

Oj, nu börjar det bli långt här. Men jag skulle gärna vilja att min dotter också får fina Greklandsminnen!

Eftersom hon är så liten är det nog mest bada och leka och njuta av solen och maten som är viktigt. Utflykter är ju också kul men blir nog mer intressant om några år. Men något litet äventyr är ju alltid spännande att göra.

(Ett exempel på vad jag inte är ute efter är: Voutsalakia på Samos i september (dit jag reste med sistaminutenbiljett för några år sen). Alldeles öde och i dvala. Restaurangerna hade alldeles för lite att göra så det kändes deppigt, alla rätter som stod på menyn fanns inte osv.)
Svara med citat
  #2  
Gammal 2013-07-20, 15:44
Maggys avatar
Maggy Maggy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Skåne
Inlägg: 512
Standard Re: Resa ensam med 2-åring i aug/sept

Jag skulle föreslå Kreta, Agia Marina Kato Stalos, och "Lägenheter Esperides" (Fritidsresor). Alldeles intill sandstranden, fina lägenheter, med vuxen- och barnpool, supermarket på- och alldeles vid hotellet, trevlig personal, några restauranger "runt hörnet" och sådär lagom lugnt i augusti...
Svara med citat
  #3  
Gammal 2013-07-23, 15:37
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Resa ensam med 2-åring i aug/sept

Om ni kan tänka er att åka färja (vilket kan vara spännande) så tror jag att Agios Gergios på Naxos skulle passa er. Stranden är extrem långgrund och det är nära till hotell och tavernor, och till andra stränder, samt till Naxos stad.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2013-07-23, 15:48
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Resa ensam med 2-åring i aug/sept

Jag skulle välja Stellina Village i Agii Apostoli/Chrissy Akti på Kreta. 3 hotell som sitter ihop med flera barnpooler att välja emellan. Jättenära till låååånggrund sandstrand. Minilivs, restaurang, bankomat mm på hotellet. Buss in till Chania precis utanför. Gångavstånd till restauranger, stora matvaruaffärer mm. Jag har bott här 3 ggr och varit nöjd

// Malin
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT