Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Thassos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-08-13, 13:35
Thessans Thessans är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 7
Standard Snart åker vi till Thassos!

Den 31 augusti åker vi till Thassos med Airtours från Stockholm. Ska bli så underbart! Vi ska bo på Emerald Suites vid Golden Beach. Hoppas det blir jättebra!
Nåt vi inte får missa när vi är på ön? Vi har tänkt att hyra bil eller vespa och åka runt en hel del. Nån som vet vad priserna ligger på att hyra moped eller bil?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-08-14, 11:25
KRs avatar
KR KR är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 1 766
Standard Sv: Snart åker vi till Thassos!

När ni går ner till stranden från Emerald så ligger det en restaurang på andra sidan vägen precis vid stranden. Där måste ni bara äta. De har en gigantisk meny men allt är fantastiskt gott. Tyvärr kommer jag inte ihåg var den heter men går ni bara rakt över gatan vid den lilla supermarketen så är det restaurangen på hörnet.
De har allt från mackor, annorlunda sallader, traditionell grekisk mat till fondue.
Själv skulle jag kunna resa tillbaka till Thassos bara för att äta där igen.

Ha en underbar resa!
//
KR
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-08-14, 19:46
Mysofixs avatar
Mysofix Mysofix är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 354
Standard Sv: Snart åker vi till Thassos!

Missa inte att stanna till i Panagia. En by med härlig grekisk stämning och lite annorlunda atmosfär om man jämför med Golden beach. Ha det riktigt bra.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-08-15, 08:26
ErOgs avatar
ErOg ErOg är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Uppsala
Inlägg: 596
Standard Sv: Snart åker vi till Thassos!

Citat:
Ursprungligen postat av Mysofix Visa inlägg
Missa inte att stanna till i Panagia. En by med härlig grekisk stämning och lite annorlunda atmosfär om man jämför med Golden beach. Ha det riktigt bra.
Missa då heller inte "tygtrasan" inne i kyrkan!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-08-15, 11:53
camilla34 camilla34 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2009
Ort: avesta
Inlägg: 99
Standard Sv: Snart åker vi till Thassos!

Hej.
Längtar till Thassos! Men i år blir det halkidiki om några veckor istället.
När vi hyrde bil för ca ett år sedan på thassos genom airtours, (man blir erbjuden bil på informationsträffen man har) så kostade det för 3 dagar ca 1100 kr. Verkligen värt sitt pris. Beror ju på vilken bil man vill ha. Vi valde en fiat panda. Missa inte alyki beach! Jättemysig liten strand, och ta en varm smörgås på koala bar. Så himla gott.
och att gå i thassos stad på kvällen, det var mysigt.
Trevlig resa.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-08-18, 00:54
Lustigknopp Lustigknopp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2011
Ort: Falun
Inlägg: 1
Standard Sv: Snart åker vi till Thassos!

Hej!
Då kommer vi att hamna på samma ställe! Jag och en tjejkompis bokade ganska tidigt när katalogen släpptes, vi var ute efter en 2-rumlslägenhet och det var ett bra pris,,,Har varit tidigare på Thassos:för några år sedan bodde jag med sällskap lite längre norrut men jag fick ett gott intryck av ön och ska nu bara ha det skönt, bada och upptäcka lite mer av omgivningarna. (förlänga den korta svenska sommaren,,)Kanske vi kan dela på en bil??
Svara med citat
  #7  
Gammal 2011-08-19, 21:42
Mysofixs avatar
Mysofix Mysofix är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 354
Standard Sv: Snart åker vi till Thassos!

Citat:
Ursprungligen postat av ErOg Visa inlägg
Missa då heller inte "tygtrasan" inne i kyrkan!
Tygtrasan? Den missade vi. Vågade oss inte in i kyrkan på grund av vår turist-klädsel.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2011-08-19, 22:20
ErOgs avatar
ErOg ErOg är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Uppsala
Inlägg: 596
Standard Sv: Snart åker vi till Thassos!

Citat:
Ursprungligen postat av Mysofix Visa inlägg
Tygtrasan? Den missade vi.
Richard Lejonhjärtas härfana hänger bakom glas mitt inne i kyrkan. Liten, blekt, halvtrasig och förbjuden att fotografera i mörkret...
Svara med citat
  #9  
Gammal 2011-08-20, 10:18
Mysofixs avatar
Mysofix Mysofix är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 354
Standard Sv: Snart åker vi till Thassos!

Citat:
Ursprungligen postat av ErOg Visa inlägg
Richard Lejonhjärtas härfana hänger bakom glas mitt inne i kyrkan. Liten, blekt, halvtrasig och förbjuden att fotografera i mörkret...
Vad man kan missa! Jag som tyckte att vi var pålästa.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2011-11-24, 20:39
Rica Rica är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 29
Standard Sv: Snart åker vi till Thassos!

är nyfiken på hur ni upplevde Emerald Suits. Är det fräscht? Bra läge med butiker i närheten? Prisnivå?
Svara med citat
  #11  
Gammal 2011-11-24, 20:53
JohnSs avatar
JohnS JohnS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2006
Ort: Ryfylke, Norge
Inlägg: 804
Standard Sv: Snart åker vi till Thassos!

Jeg har også sett "tygtrasan". Det betyr nok mer å "ha sett" enn å "se", for den visuelle opplevelsen var ikke akkurat overveldende. Tygtrasan var en god beskrivelse!
Svara med citat
  #12  
Gammal 2012-01-10, 11:54
Stefulainen Stefulainen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 177
Standard Sv: Snart åker vi till Thassos!

Körde en "intressant" väg från Kastro till Limenaria med jeep år 2006. Råkade idag snubbla över en italiensk youtubesnutt från denna väg: http://www.youtube.com/watch?v=fTD09fHEW-s ...skruttig väg, men fina vyer :-)
Svara med citat
  #13  
Gammal 2012-01-11, 09:37
ErOgs avatar
ErOg ErOg är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Uppsala
Inlägg: 596
Standard Sv: Snart åker vi till Thassos!

Min första resa till Thassos, år 2000, var en geologisk fältkurs där vi tillbringade två veckor med att åka "alla" dessa små grusvägar med jeep. Hela Thassos "inland" kryllar av dessa små härliga vägar, som dock kräver jeep, fyrhjuling eller crossmotorcykel... Jag kan rekomendera alla att hyra lämpligt fordon minst en dag för att utforska öns inre!
Svara med citat
  #14  
Gammal 2012-02-07, 16:20
Maria26 Maria26 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2008
Inlägg: 30
Standard Sv: Snart åker vi till Thassos!

I Panagia åt jag den godaste Moussakan jag har smakat . Ett besök i byn kan rekommenderas, då den är mer äkta än turistställena vid stranden. Golden beach är nog det varmaste vatten jag har badat i i Grekland, eftersom den är så långgrund. Om ni vill prova på en mindre strand så kan Alyki rekommenderas, även om den bitvis var lite stenig. Notera att man måste äta på restaurangen för att få använda solstolarna.
Svara med citat
  #15  
Gammal 2012-02-07, 20:13
eijas avatar
eija eija är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Jyväskylä Finland
Inlägg: 598
Standard Sv: Snart åker vi till Thassos!

Citat:
Ursprungligen postat av Stefulainen Visa inlägg
Körde en "intressant" väg från Kastro till Limenaria med jeep år 2006. Råkade idag snubbla över en italiensk youtubesnutt från denna väg: http://www.youtube.com/watch?v=fTD09fHEW-s ...skruttig väg, men fina vyer :-)
Uh, det var hemskt! Till all lycka finns det också en bättre väg opp till Kastro, även om jag har FÖR spännanade upplevelser på den vägen förr i världen när ett äldre grekiskt par plockade mig in i sin "pick-up" tidigt på morgonen. Tillbaka ville jag absolut vandra till fots ))))! Det tog nog ganska många timmar!! Bara jag och örnen på himmeln !
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT