Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Thassos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-04-27, 13:25
nina_77s avatar
nina_77 nina_77 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Alfta
Inlägg: 134
Standard Skitväder....

Det är nu varmare här hemma än vad det är på Thassos. Känns som man gjorde bort sig som bokade dit. Jag vill ha solr o värme. Idag är det 12 grader, mulet o regn. Ungefär som här då. Åker om tre veckor. Måste bara skriva av mig lite frustration. Sååå nu känns det bättre
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-04-27, 13:36
Nickas avatar
Nicka Nicka är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Inlägg: 161
Standard Sv: Skitväder....

Hej!
Tre veckor är lång tid. Mycket kan hända tills det är dax för er att åka.
Förhoppningsvis får ni en varm och solig semester

nicka
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-04-27, 13:42
Ainas avatar
Aina Aina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Huddinge
Inlägg: 844
Standard Sv: Skitväder....

Ingen vet hur vädret i Sverige ser ut om 3 vkr. Kan vara kallt och regnigt, fast det är fint nu (hos oss i alla fall). Vädret är förstås viktigt på semestern, men det är ju inte bara väder utan också ny miljö, natur, restaurangbesök... Det du inte kan påverka är vädret, så lägg inte onödig energi på det!

Aina
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-04-27, 14:13
nina_77s avatar
nina_77 nina_77 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Alfta
Inlägg: 134
Standard Sv: Skitväder....

Jo jag vet att man inte ska älta väder, men jag kan inte låta bli. Typiskt mig att aldrig vara nöjd o glad. Ska försöka glädjas lite för resan nu istället för att leta fel....


Citat:
Ursprungligen postat av Aina Visa inlägg
Ingen vet hur vädret i Sverige ser ut om 3 vkr. Kan vara kallt och regnigt, fast det är fint nu (hos oss i alla fall). Vädret är förstås viktigt på semestern, men det är ju inte bara väder utan också ny miljö, natur, restaurangbesök... Det du inte kan påverka är vädret, så lägg inte onödig energi på det!

Aina
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-04-27, 14:19
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Skitväder....

De senaste åren har ju vårarna varit osäkra i Grekland på många ställen, så vill man verkligen SÄKERT ha sol på semestern så skulle jag nog inte boka maj....
..men semestern är ju så mycket mer!! Miljöombyte, nya vyer på en ny ö, trevliga människor och många utflykter att göra.
Jag hoppas att ni får en HÄRLIG vistelse på Thassos och är övertygad om att solen kommer att lysa den största delen av resan.

Lissi
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-04-27, 14:20
anneli56s avatar
anneli56 anneli56 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: vounaria/Peloponnesos
Inlägg: 1 150
Standard Sv: Skitväder....

Vädret hinner bli bättre på 3 veckor,var inte orolig!
Här i Koroni på Peloponnesos ösregnar det och åskar,temperatur+9 ,och folk grillar sin påsklamm under paraplyer
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-04-27, 14:22
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 1 096
Standard Sv: Skitväder....

Citat:
Ursprungligen postat av nina_77 Visa inlägg
Jo jag vet att man inte ska älta väder, men jag kan inte låta bli. Typiskt mig att aldrig vara nöjd o glad. Ska försöka glädjas lite för resan nu istället för att leta fel....
Tös, du begriper väl att för varje dag det är dåligt väder ökar chansen att det ska slå om till kanonväder!

Ungefär som i november när vi skulle till Rom. Jag sade till sambon att nu bådar det inte gått eftersom det har varit 17 grader och sol hur länge som helst. Mycket riktigt slog det om till halvmulet och 11 grader, och med ösregn en hel dag, för att åter bli soligt och 17 grader ett par dagar efter vi kommit hem
Svara med citat
  #8  
Gammal 2008-04-27, 14:26
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 1 096
Standard Sv: Skitväder....

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
De senaste åren har ju vårarna varit osäkra i Grekland på många ställen, så vill man verkligen SÄKERT ha sol på semestern så skulle jag nog inte boka maj....
Kunde du inte behålla den teorin för dig själv!?
Svara med citat
  #9  
Gammal 2008-04-27, 15:59
nina_77s avatar
nina_77 nina_77 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Alfta
Inlägg: 134
Standard Sv: Skitväder....

jo jag vet att maj är en lite osäker månad, men ovan att resa som jag är så kollade jag inte upp läget på Thassos innan jag bokade o betalade. Och när jag varit i turkiet i maj har det varit väldigt varmt, så jag gick på det. Men det är bara att hoppas på tur med vädret.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2008-04-27, 16:06
eijas avatar
eija eija är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Jyväskylä Finland
Inlägg: 598
Standard Sv: Skitväder....

Hej!
Jag kommer tillbaka från Grekland just när du ska fara dit, men jag oroar mig helt enkelt inte ett dugg för vädret. Det är härligt att komma till Grekland och allt kan hända där oväntat!!
Och Grekland är visst så mycket annat än bara sol och värme, våren är ju den bästa tid att vandra där och om jag verkligen ville ha värme, skulle jag resa i augusti (men det gör jag aldrig mera )
Ha en kul upplevelsefull resa!

PS. När jag var i april i fjol på Thassos, hade jag sol varje dag. Så allt är möjligt! Just nu är det +13 och regn på Paros, vart jag ska snart, men efter en vecka lovar dom redan +23 och sol!
Svara med citat
  #11  
Gammal 2008-04-27, 16:08
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Skitväder....

Tror inte Du behöver riskera regn i någon större grad i slutet av maj.....men heller inte att ha knonvarmt hela veckan....Jag är dock säker på att Du får en härlig semester oavsett!

Lissi

ps ricky: ....det kunde jag kanske....för vädret blir som det blir vad vi än tycker om det Det är bara att gilla läget!
Svara med citat
  #12  
Gammal 2008-04-27, 16:11
Agda Agda är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Mariestad
Inlägg: 703
Standard Sv: Skitväder....

Tänk inte på vädret det kan vara hur varmt som helst!Förra veckan hade vi jätte varmt, soligt och skönt. Njut utav att det är grönt och fint med mycket blommor.
Svara med citat
  #13  
Gammal 2008-04-27, 16:58
nina_77s avatar
nina_77 nina_77 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Alfta
Inlägg: 134
Standard Sv: Skitväder....

Jag ska försöka låta bli Det kommer säkert bli bra. Om tre v så bär det av och då vet vi ju hur det blev.

Citat:
Ursprungligen postat av Agda Visa inlägg
Tänk inte på vädret det kan vara hur varmt som helst!Förra veckan hade vi jätte varmt, soligt och skönt. Njut utav att det är grönt och fint med mycket blommor.
Svara med citat
  #14  
Gammal 2008-05-01, 09:13
lina.r lina.r är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Inlägg: 44
Standard Sv: Skitväder....

Idag är det 17 grader på thassos, det verkar gå åt rätt håll i allafall. Tre veckor kvar till vi åker.
Svara med citat
  #15  
Gammal 2008-05-01, 14:01
anneli56s avatar
anneli56 anneli56 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: vounaria/Peloponnesos
Inlägg: 1 150
Standard Sv: Skitväder....

Och idag har vi här på Peloponnesos soligt och +23
Svara med citat
  #16  
Gammal 2008-05-01, 14:19
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Skitväder....

Citat:
Ursprungligen postat av lina.r Visa inlägg
Idag är det 17 grader på thassos, det verkar gå åt rätt håll i allafall. Tre veckor kvar till vi åker.
Då har vi varmare här vid norrlandskusten. Riktig sommar sedan ett par dagar tillbaka.

Eva
Svara med citat
  #17  
Gammal 2008-05-01, 18:28
eijas avatar
eija eija är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Jyväskylä Finland
Inlägg: 598
Standard Sv: Skitväder....

Syns vara i dag +21 och sol på Thassos alltså samma som vi hade i Finland nu på dagen!
Svara med citat
  #18  
Gammal 2008-05-04, 21:06
Yllie Yllie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Ort: Huskvarna
Inlägg: 12
Standard Sv: Skitväder....

Hej
måste säga att jag känner lite likadant.. vi ska åka ner den 4juni är döö bnervös att vatten o sol är kallare där än hemma...
Men vi håller tummarna
// ylva
Svara med citat
  #19  
Gammal 2008-05-05, 10:35
Rob Rocs avatar
Rob Roc Rob Roc är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 161
Standard Sv: Skitväder....

Förra året åkte jag till Kreta i början av juni. Jag lyckades pricka in årets bästa vädervecka hemma dvs 25-30 grader och sol. På Kreta var det 22-25 grader, men den STORA skillnaden: Istället för att sitta på ett kontor och se det fina vädret genom fönstret låg jag på en solstol vid medelhavet med en bra bok och en god Mythos. Plus alla tavernabesök på kvällarna.
Svara med citat
  #20  
Gammal 2008-05-05, 11:00
nina_77s avatar
nina_77 nina_77 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Alfta
Inlägg: 134
Standard Sv: Skitväder....

Det känns ju som att det inte händer nåt med vädret där.... det är fortfarande runt 16 grader och mer eller mindre molnigt varje dag. Och då har jag hållit koll på vädret sen jag bokade i början av mars. Har värsta ågern o drömmer om andra varma resmål om natten Men jag hoppas fortfarande på att det ska vända
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT