Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-03-16, 14:42
guleböj guleböj är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 46
Standard Barnfam. i Kato Stalos;aktiviteter och tips önskas!

Vi ska för första gången åka utomlands i september med våra två barn på då knappt 2 år och 4 år. Eftersom vi inte varit utomlands med barnen tidigare önkskar jag tips på allt från vaccinationer, aktiviterer och annat som en barnfamilj kan ha nytta av.

Vi valde Kato Stalos eftersom det verkar barnvänligt med nära till sandstrand, bad, resturanger och små butiker. Eftersom barnen är så pass små kommer vi troligtvis tillbringa mycket tid inom hotellområdet(på Rose) där vi har både pool, havet, stranden, butik, resturang och vår lägenhet. Men jag vill gärna ha tips på andra aktiviteter att göra och utforska på ön. De behöver inte vara barnanpassade. Har någon erfarenhet av hotellet Rose? Vi har tänkt hyra bil och åka runt lite. Någon som har tips på intressanta och roliga platser att besöka? Tack på förhand för alla tips på allt möjligt!! Magda
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-03-17, 08:54
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Barnfam. i Kato Stalos;aktiviteter och tips önskas!

Citat:
Ursprungligen postat av guleböj Visa inlägg
Vi ska för första gången åka utomlands i september med våra två barn på då knappt 2 år och 4 år. Eftersom vi inte varit utomlands med barnen tidigare önkskar jag tips på allt från vaccinationer
Här kan du läsa en tråd om vaccinationer inför resan.

Citat:
Vi har tänkt hyra bil och åka runt lite. Någon som har tips på intressanta och roliga platser att besöka?
Ni får inte missa att åka till strandparadiset Elafonissos på sydvästra Kreta. Även stranden Fallasarna är värt ett besök.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-03-17, 15:34
myssas avatar
myssa myssa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Kalix
Inlägg: 599
Standard Sv: Barnfam. i Kato Stalos;aktiviteter och tips önskas!

Hej
En dam jag känner bor alltid på Rose och hon säger att det är en fantastisk familj som driver hotellet.
Hon och hennes man stortrivs där.
Ni kan ju alltid ta en timme eller två på det stora varuhuset för barn som ligger i närheten.
Jumbo, där finns allt man kan önska sig som liten.
Ta det lilla tåget Happy Train som tar er med på en tur runt kustremsan och upp en liten bit mot bergen.
Annars så finns det så mycket härligt att se och göra.
Håller fullständigt med Janne om en tur till Elafonissi.
Ta gärna med en korg med mat och dryck, ifall ni vill gå en bit för att få en plätt för er själva.
Det finns restauranger men inte direkt vid stranden, bara en strand bar som är väldigt full och lång kö till.
Konstigt att alla verkar ska äta och bli törstiga samtidigt.
Ha en riktigt fin tur....
Myssa...
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-03-24, 08:58
Adam Adam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Inlägg: 18
Standard Sv: Barnfam. i Kato Stalos;aktiviteter och tips önskas!

Skulle också kunna tänka mig att åtminstonde 4 åringen skulle kunna uppskatta ett besök på vattenlandet som ligger nära.

/Adam
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-03-26, 11:56
mimzzie mimzzie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Luleå
Inlägg: 36
Standard Sv: Barnfam. i Kato Stalos;aktiviteter och tips önskas!

Ska åka till Kato Stalos och bo på Rose den 14 maj. Jag kan återkomma med info om hotellet när vi kommit hem!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2010-03-26, 21:50
Outis avatar
Outi Outi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 187
Standard Sv: Barnfam. i Kato Stalos;aktiviteter och tips önskas!

Hej!
Angående vattenlandet som ligger nära, vill jag bara dela med mig av mina erfarenheter. Jag var där med familjen för ett ar år sedan. Stället var trevligt, men är nog med anpassat för större barn. Små barn får nog inte ut så jättemycket av alla de attraktioner som finns. Gå in på vattenlandets hemsida och kika.
/Outi
Svara med citat
  #7  
Gammal 2010-04-14, 13:34
frubrink frubrink är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Upplands Väsby
Inlägg: 81
Standard Sv: Barnfam. i Kato Stalos;aktiviteter och tips önskas!

Jag var i Kato Stalos för 1½ år sedan med mitt barnbarn då 6 år. Han älskade Vattenlandet då det finns en grund pool med flera olika rutchbanor som han for i som ett skållat troll dessutom var det vakt så inga större barn kom och sabbade för de små. Ta med matsäck, jättedyrt att äta där.
I Kato Stalos finns också en liten lekpark med hopptorn och studsmatta, några bilar att köra och minigolf samt massor av katter. En liten bit från Rose ligger Kaffestugan som serverar bl.a. våfflor.
Ha en trevlig semester
Fru Brink
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT