Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-09-15, 19:25
Halloj Halloj är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 159
Standard Vad är det med sängarna i Grekland?

Är det någon som vet VARFÖR dom envisas med att ha så fruktansvärt obekväma sängar i Greklnad? Efter 4-5 timmars sömn blir det ju bara att man ligger och vrider sig fram och tillbaka i hopp om att hitta en någorlunda skön ställning så man kan somna om. Inte undra på att dom måste ha siesta ;-).
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-09-16, 07:20
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: Vad är det med sängarna i Grekland?

....!....stenhårda är ordet. Men man vänjer sig. Nu kan jag INTE sova i en mjuk säng.

Ett skäl kanske är att man inte ligger I sängen utan OPPEPÅ den när det är varmt. I Norden hade vi gammalt i världen ganska små sänglådor med halmmadrass som man mullade ner sig i och ett tjockt och tungt vaddtäcke över sig . Låg ibland flera ihop för att dela på värmen. Sen blev det "moderna" spiralmadrasser, fruktansvärt hemska för onda ryggar. Nu gäller det svampgummimadrasser ...som man sjunker ner i och inte kan vrida på sig på hela natten.

En hård och platt säng är perfekt i värmen (om man får sin älsklingskudde med sig förstås) och det där du säger om siesta är alldeles riktigt. Utan den skulle man ju inte palla för alla dessa kvällstimmar ute i nattsvalkan.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-09-16, 07:36
monica monica är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 930
Standard Sv: Vad är det med sängarna i Grekland?

Den andra anledningen är nog att man inte använder bäddmadrasser som man gör i Sverige.
En bäddmadrass mjukar ju upp istället för att ligga direkt på den vanliga så att säga själva stommen.

Men jag håller med, efter en vecka på hotell längtar jag oxå hem till min mjuka och sköna säng. Och jag kommer aldrig att vänja mig vid den stehårda hotellsängen.

Monica
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-09-16, 09:25
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Vad är det med sängarna i Grekland?

..och jag bara ÄLSKAR sängarna i Grekland!! De är oftast precis lika hårda som min egen!
Däremot är kuddarna alldeles förskräckliga med några få undantag....

Lissi
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-09-16, 09:38
kirtor kirtor är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 766
Standard Sv: Vad är det med sängarna i Grekland?

Däremot är kuddarna alldeles förskräckliga med några få undantag....

I mitt koffertlokk ligger det alltid en pute (kudde). De få unntakene med god pute har ikke vi merket noe til. Det føles ofte som de er fyllt med småstein. Iallfall skumgummi som er så gammel at den har forsteinet seg. Sengene ellers blir man vant til, så det går veldig bra.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-09-16, 11:46
monica monica är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 930
Standard Sv: Vad är det med sängarna i Grekland?

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
..och jag bara ÄLSKAR sängarna i Grekland!! De är oftast precis lika hårda som min egen!
Däremot är kuddarna alldeles förskräckliga med några få undantag....

Lissi
Jag brukar alltid ta med min egen kudde, eftersom vi oftast åker vår egen bil så kan man packa lite vad man vill. Men den får oxå plats i resväskan, där har jag oxå haft den.

Från det ena till det andra, en riktig matö har ni valt när ni valde Andros.
Har aldrig ätit så mycket god husmanskost som där, och den kräsna grekiska karln håller med. Grattis till valet av ö

Monica
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT