Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Forumet

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2014-11-12, 17:30
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Bildgåtor från Paddan?

Varför går det inte längre att lägga in bilder till bildgåtor genom min i-Pad? Har jag kommit åt någon inställning eller vad gör jag för fel? Det blir bara en massa text i stället för en bild.

Katitzi
Svara med citat
  #2  
Gammal 2014-11-13, 10:43
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Sv: Bildgåtor från Paddan?

Citat:
Ursprungligen postat av Katitzi Visa inlägg
Varför går det inte längre att lägga in bilder till bildgåtor genom min i-Pad? Har jag kommit åt någon inställning eller vad gör jag för fel?
Har det funkat tidigare har du troligen fibblat med något för vi har inte ändrat på något.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2014-11-13, 19:05
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: Bildgåtor från Paddan?

Jag kan inte fatta vad det kan vara för fel!
Så här blir det när jag försöker lägga in en bild från ett album här på Kalimera:




Katitzi
Svara med citat
  #4  
Gammal 2014-11-14, 09:35
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Sv: Bildgåtor från Paddan?

Citat:
Ursprungligen postat av Katitzi Visa inlägg
Jag kan inte fatta vad det kan vara för fel!
Det fattas några siffror i länken till bilden, så jag tror att du inte har kopierat hela länken. Bilderna finns i albumet, så jag tror att det är problemet. Länken ska sluta med: pictureid=och några siffror.

http://www.kalimera.nu/forums/pictur...pictureid=7437

Och bilden ser ut så här:

Svara med citat
  #5  
Gammal 2014-11-14, 11:15
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Bildgåtor från Paddan?

Janne kan man alltså ladda upp direkt på Kalimera om man bara börjar i ett album här? Jag använder photobucket men de har ändrat gränssnitt så jag hittar inte var man förminskar bilderna, de blir pinsamt stora varje gång.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2014-11-14, 11:32
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Bildgåtor från Paddan?

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Janne kan man alltså ladda upp direkt på Kalimera om man bara börjar i ett album.
Så gör jag alltid!..
Svara med citat
  #7  
Gammal 2014-11-14, 12:06
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Bildgåtor från Paddan?

Tack, bra att veta! Då får de förmodligen en storlek som passar forumet bättre än mina fototapeter.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2014-11-14, 14:11
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Sv: Bildgåtor från Paddan?

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Då får de förmodligen en storlek som passar forumet bättre än mina fototapeter.
Dock är kvalitén inte lika bra som på Photobucket.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2014-11-14, 18:40
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Bildgåtor från Paddan?

Jag som är så datorokunnig och teknikokunnig skulle önska att man kunde lägga ut bilder direkt från mobilkameran till Kalimera som man kan till FB. Nu när jag lägger upp från Photobucket, så kommer tydligen länkar till andra bilder upp också som inte jag kan se. Nu kan man ju aldrig lägga ut bilder direkt på resor...eller har jag missat allt

Lissi
Svara med citat
  #10  
Gammal 2014-11-14, 19:18
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Bildgåtor från Paddan?

Lissi menar du att andra kan se fler bilder än den du lagt ut länk till? Det ska inte gå om du loggat ut från photobucket.

Janne - tack, då vet jag!
Svara med citat
  #11  
Gammal 2014-11-14, 19:41
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Bildgåtor från Paddan?

[QUOTE=inkfish;347529]Lissi menar du att andra kan se fler bilder än den du lagt ut länk till? Det ska inte gå om du loggat ut från photobucket.
/QUOTE]

Jo, när jag la ut bilder i tråden från "Ett annat Pireus " så skrev en medlem ett PM att det gick att klicka på en länk och se massor av andra bilder ur mitt Photobucket album. Jag fattar inte hur, men hon beskrev motiven på flera av bilderna. Jag kunde inte klicka fram dessa själv. Nu gjorde det inte så mycket för på mitt Photobucket finns bara bilder som jag publicerat på just Kalimera, som fotogåtor, trådar om andra städer o s v. Men det kan ju vara bra att veta för andra. Jag fattar inte hur det går till men det "går tydligen till" ibland

Lissi
Svara med citat
  #12  
Gammal 2014-11-14, 20:38
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Bildgåtor från Paddan?

Men hade du loggat ut från photobucket då?
Svara med citat
  #13  
Gammal 2014-11-14, 21:20
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Bildgåtor från Paddan?

Jag fick detta PM en eller ett par dagar efteråt och då var jag definitivt utloggad.

Lissi
Svara med citat
  #14  
Gammal 2014-11-14, 21:26
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Bildgåtor från Paddan?

Loggar photobucket ut automatiskt? Jag är inte säker på det.
Svara med citat
  #15  
Gammal 2014-11-14, 21:40
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Bildgåtor från Paddan?

Jag har aldrig aktivt tryckt på någon logga-ut knapp på Photobucket, bara kryssat bort fliken. Har jag varit inloggad i alla tider då? Jag får ju logga in varje gång jag ska ladda upp nåt. Det är ju det jag säger, att jag är för dålig på teknik....men som sagt, alla bilder finns redan på Kalimera...

Lissi
Svara med citat
  #16  
Gammal 2014-11-15, 09:37
simetras avatar
simetra simetra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 2 145
Standard Sv: Bildgåtor från Paddan?

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Jo, när jag la ut bilder i tråden från "Ett annat Pireus " så skrev en medlem ett PM att det gick att klicka på en länk och se massor av andra bilder ur mitt Photobucket album. Jag fattar inte hur, men hon beskrev motiven på flera av bilderna. Jag kunde inte klicka fram dessa själv. Nu gjorde det inte så mycket för på mitt Photobucket finns bara bilder som jag publicerat på just Kalimera, som fotogåtor, trådar om andra städer o s v. Men det kan ju vara bra att veta för andra. Jag fattar inte hur det går till men det "går tydligen till" ibland

Lissi
Så är det faktiskt! Upptäckte detta av en händelse i somras och fick gå in och deleta rubbet av albumen jag lagt in där (lite panikartat ), hade inte tid att gå igenom bild för bild. Nu finns där bara bilder som jag laddat upp som t ex bildgåtor här på Kalimera. Tilläggas bör att jag loggat ut korrekt varje gång från Photobucket så det verkar inte var ngn säkerhet?


Simetra
Svara med citat
  #17  
Gammal 2014-11-15, 09:52
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Bildgåtor från Paddan?

Har ni kollat i inställningar så att era album är låsta? Mina är det. Jag kan dock inte säga exakt var jag låste dem, har mest använt appen rätt länge. Men i begynnelsen låste jag dem antagligen i webbversionen och så har det hängt med till appen.
Svara med citat
  #18  
Gammal 2014-11-15, 12:16
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Bildgåtor från Paddan?

Jeg er også teknisk"okunnig", og for en tid siden satte jeg inn en bildegåte med en "for lang/omfattende" adresse!
Jeg ble forskrekket da jeg oppdaget at jeg med den kunne komme rett inn på mitt /mine Photobucket album
Jeg skrev et PM til Janne, som rettet opp feilen/adressen for meg den gangen

Men hver gang jeg klikker på linken til et bilde på Photobucket for å kopiere, så kommer den f o r omfattende adressen.
- men nå er jeg obs på det og fjerner tegnene først og sist i adressen, slik at den begynner og slutter med "IMG".
Kanskje det er samme sak som hender deg Lissi?

Det var ikke slik på Photobucket tidligere, da kom kun den adressen som viser det e n e bildet man ønsker å vise, så...

Men når man v e t, går det greit å rette det før man "skickar"svar
Svara med citat
  #19  
Gammal 2014-11-15, 13:22
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Bildgåtor från Paddan?

Ok då vet jag hur adressen ska börja och sluta. Det var ju ändå lite skönt att höra att det hände fler. det konstiga är dock att jag inte fattar VAR länkarna syns, för när jag ser bilder i ett inlägg så sitter jag aldrig och klickar på den bilden för att ev se nån länk eller komma vidare. Ser några av er alltså ingen bild utan bara en länk? eller klickar ni på bilderna också...Jag klickade på alla mina bilder i mitt inlägg om Pireus men det fanns ingen av de alternativ som fanns under som gav mig åtkomst till mitt photobucket....

Men för mig är det skit samma för jag har bara bilder till Kalimera på Photobucket, så de har ni redan sett

Lissi
Svara med citat
  #20  
Gammal 2014-11-15, 15:28
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Bildgåtor från Paddan?

Nja, alltså IMG är taggar som gör att länken blir en bild. Och länken ser man om man väljer citatsvar i inlägget här. Bland de fyra alternativen med länkar som photobucket erbjuder väljer man alltså den där det står IMG.

Lissi, ser du något hänglås på dina album? Om inte, bör du kunna hitta ett ställe där man låser. Troligtvis i inställningar (i appen är inställningarna under kugghjulet, minns inte om det ser likadant ut i webbversionen).
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT