Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-11-11, 20:34
parre parre är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Inlägg: 14
Standard Boka rum i förväg ?

Hej
Läste här på en av sidorna att om man åker i högsäsongen så borde man boka rum i förväg . Har någon erfarenhet av detta ? Vi ska åka 2 pers i ungefär 4-5 veckor ifrån början av juli till början av augusti .
tack på förhand
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-11-11, 20:38
Inge Inge är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 304
Standard Sv: Boka rum i förväg ?

Citat:
Ursprungligen postat av parre
Hej
Läste här på en av sidorna att om man åker i högsäsongen så borde man boka rum i förväg . Har någon erfarenhet av detta ? Vi ska åka 2 pers i ungefär 4-5 veckor ifrån början av juli till början av augusti .
tack på förhand
For en time siden ringte jeg min vertinne i Pythagorion, Samos og bestilte rom. Det kan man gjøre om man kjenner stedet man vil bo, og har telefonnummeret.

Har du ikke noe bestemt hotell du vil bo på kan du finne mange hotell på internet, og de fleste sidene har en mulighet til bestilling enten via en egen tabell eller pr. mail.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-11-11, 23:32
Janets avatar
Janet Janet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 731
Standard Sv: Boka rum i förväg ?

MEN, ni måste nog absolut inte förboka. Visst, vill ni ha något speciellt boende kan det ju vara smart, men annars brukar det gå att hitta på plats.
Dock är vissa öar mer uppbokade än andra, t ex på Milos kan det vara svårt att hitta rum.. och på vissa mindre öar.
Det är lite av en smaksak - lev farligt och få fler valmöjligheter eller förboka och betala kanske därmed lite mer..
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-11-12, 01:32
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Boka rum i förväg ?

Citat:
Ursprungligen postat av Janet
Det är lite av en smaksak - lev farligt och få fler valmöjligheter eller förboka och betala kanske därmed lite mer..
Jag vill ju vända på detta:
Lev farligt, förboka utan att du vet hur det ser ut eller inte förboka och se precis vad du får.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #5  
Gammal 2005-11-12, 09:23
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Boka rum i förväg ?

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik
Jag vill ju vända på detta:
Lev farligt, förboka utan att du vet hur det ser ut eller inte förboka och se precis vad du får.

Mvh Janérik
Instämmer helt. Känns nästan alltid väldigt mycket bättre att välja på plats om man inte säkert vet vad man kommer till. Lite äventyrskänsla och upptäckarglädje kanske infinner sig också.

Eva
Svara med citat
  #6  
Gammal 2005-11-12, 09:58
Janets avatar
Janet Janet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 731
Standard Sv: Boka rum i förväg ?

Exakt... och är det fullt på en ö, så åk till nästa
Svara med citat
  #7  
Gammal 2005-11-17, 13:29
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Boka rum i förväg ?

Citat:
Ursprungligen postat av Janet
Exakt... och är det fullt på en ö, så åk till nästa
Om man planerat hela vintern för ett besök på exempelvis Folegandros - där det garanterat är fullt i augusti - är det nog inte så kul att komma fram utan att boka. Då är det inte med ett leende man säger: ”Åh f-n, här var det fullt, men vad gör väl det, vi åker till nästa ö.”

Om man verkligen bestämt sig för en viss ö, och om man åker under högsäsong, bör man boka i förväg. Jag skulle inte åka till Amorgos, Koufonissi, Folegandros, Milos eller Sifnos i augusti utan att förboka, bara för att nämna några exempel på öar med fler turister än rum.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2005-11-19, 19:38
inhas avatar
inha inha är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Kungsängen
Inlägg: 371
Standard Sv: Boka rum i förväg ?

Citat:
Ursprungligen postat av parre
Hej
Läste här på en av sidorna att om man åker i högsäsongen så borde man boka rum i förväg . Har någon erfarenhet av detta ? Vi ska åka 2 pers i ungefär 4-5 veckor ifrån början av juli till början av augusti .
tack på förhand
Jag har i för sig inte båtluffat tidigare i Grekland, men när jag har hört mig för gällande boendet just under högsäsong, så rekommenderas det att boka i förväg. Absolut så tror jag att det ändå kan finnas lätt att få rum i alla fall på pensionten runt om på öarna. Skönast är kanske att bo på ordentligt hotell åtminstone sista natten innan man far hem.
/C
Svara med citat
  #9  
Gammal 2005-11-19, 22:11
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Boka rum i förväg ?

Pensionaten i Grekland håller ofta bra standard finns igen anledning att boka
hotell av den anledningen. Som Janne skrev på små populära öar med begränsat utbud kan rum behöva förbokas i augusti.

Eva
Svara med citat
  #10  
Gammal 2005-11-19, 23:49
Alexandra Alexandra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 427
Standard Sv: Boka rum i förväg ?

En del av våran resa i somras gick mitt under grekernas och italienarnas semestertid, det var mycket folk men vi bokade inte ett enda rum i förväg och vi hittade bra ställen att bo på...

Lycka till och trevlig resa!
Svara med citat
  #11  
Gammal 2005-11-21, 16:26
parre parre är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Inlägg: 14
Standard Sv: Boka rum i förväg ?

vill bara tacka alla trevliga människor för era svar , ni är guld värda inför en semester !
Svara med citat
  #12  
Gammal 2005-11-21, 19:09
hasas avatar
hasa hasa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Södertälje
Inlägg: 174
Standard Sv: Boka rum i förväg ?

Beroende på vad man är villig att betala så finns det (nästan ) alltid rum. Dessutom är det inte en garanti att det finns ett rum när man kommer fram även om man bokat. Svår fråga men jag skulle nog boka på de populära öarna.
http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=1447

Senast redigerad av hasa den 2005-11-21 klockan 19:13.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT