Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Östra Kreta

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2014-05-14, 10:01
larss avatar
lars lars är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 881
Standard Sv: Varför Chania när Sitia finns?

Varför ställa platser mot varandra? Varje plats har ju sin charm och tjusning, den som finns i Chania finns inte Sitia och den som finns i Sitia finns inte i Chania.
En liten by vid kusten eller uppe i bergen kan ge lika mycket som både Chania och Sitia men med sin speciella charm och värme.
lars
Kriti stin kardia mou
Svara med citat
  #22  
Gammal 2014-05-14, 10:25
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Varför Chania när Sitia finns?

Citat:
Ursprungligen postat av lars Visa inlägg
Varför ställa platser mot varandra? Varje plats har ju sin charm och tjusning, den som finns i Chania finns inte Sitia och den som finns i Sitia finns inte i Chania.
En liten by vid kusten eller uppe i bergen kan ge lika mycket som både Chania och Sitia men med sin speciella charm och värme.
lars
Kriti stin kardia mou
Svara med citat
  #23  
Gammal 2014-05-14, 11:02
Ylva A Ylva A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Ort: Östersund/Koutsounari
Inlägg: 1 440
Standard Sv: Varför Chania när Sitia finns?

Lars med flera,
Jag satte rubriken medvetet för att få Dig och andra från övriga delar av Kreta att läsa om Sitia. Jag har svarat på Lissis synpunkter förut. Jag själv är heltäckande på Kreta sedan 20 år tillbaka, men kan inte allt om ön. Jag har hjärta för hela ön!
/ Jannis
Svara med citat
  #24  
Gammal 2014-05-14, 11:25
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Varför Chania när Sitia finns?

Citat:
Ursprungligen postat av Ylva A Visa inlägg
Lars med flera,
Jag satte rubriken medvetet för att få Dig och andra från övriga delar av Kreta att läsa om Sitia. Jag har svarat på Lissis synpunkter förut. Jag själv är heltäckande på Kreta sedan 20 år tillbaka, men kan inte allt om ön. Jag har hjärta för hela ön!
/ Jannis
Jag förstår vad Du menar Jannis och vi är ju alla så att vi vill få andra att upptäcka våra "pärlor". Det gör ju jag också...
Det är det som är så härligt med Kalimera, att man lär känna andra platser som man aldrig hört om tidigare och blir nyfikna på.

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så är det lite synd att det ofta "rynkas lite på näsan" åt de som åker till Chania-Rethymno med charter. Även om inte det är meningen så låter det ofta som att det är lite "finare" att inte åka charter utan att åka runt med bil och utforska by efter by. Men för många ÄR inte det drömmen att göra på semestern...

Denna diskussion är trevlig och Kreta ÄR fantastiskt och även de som åker charter ser sig runt på ön och då kanske Sitia får ett besök
Det var bara nedanstående citat tror jag som flera med mig reagerade på...

Som Du skrev i ett inlägg : citat Chania är storslaget och svårt att överträffa, men måste alla turister resa dit? Det småskaliga har också sina fördelar och är kanske mera äkta? slit citat.

Sen kan vi ju starta en ny tråd vad som är äkta och inte äkta Grekland

Lissi
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT