Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #1  
Gammal 2013-03-16, 15:45
Hasse Ls avatar
Hasse L Hasse L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Lerum, Västergötland
Inlägg: 54
Standard Frågor om Kreta samt. restipsefterfrågan

Hej.

Jag är just nu inne och snuvar på att åka till Kreta i september istället för Rhodos, för att prova något nytt och få se mer av vackra Grekland. Skulle behöva lite restips och ställa några frågor. Att jag är inne på Kreta är för att jag blivit rekommenderad detta resmål både av Apollo och av Fritidsresor på Facebook.

Tänkte börja med att berätta lite hur jag vill ha det dit jag ska åka och på så vis få tips av er var på Kreta ni tror passar mig att åka till och vilka hotell ni tror passar mig utefter min beskrivning.
Måsten (resmålet)
* Ett inte allt för stort men dock befintligt nattliv.
* Sandstrand med sandbotten (gillar inte att dyka), helst på promenadavstånd max 30 minuter, men bussavstånd funkar också.
* Busskommunikationer (då jag inte har körkort och taxi är för dyrt enligt mig är jag beroende av buss för att kunna förflytta mig på Kreta)
* Minst 5 restauranger att välja bland för att äta middag.
* Turistshop ska finnas, helst flera stycken men 1 duger.

Fördelar (resmålet)
* Sparsamt eller inte alls förekommande vildhundar, tycker att de kan vara obehagligt ifall de skulle bli aggresiva när jag kör iväg dem.
* Vänlig befolkning.
* Helst 10-20 restauranger att välja bland för att äta middag på, finns ingen maxgräns men helst ska det vara 10-20 stycken.

Måsten (hotellet)
* Ej all inclusive (vill äta ute och således stötta lokalbefolkningen)
* Inte för dyrt, helst inte över 8.000 kr per vuxen 1 vecka i september. Gärna ännu lägre men om det är möjligt för det priset ska hotellet gärna ha 3 eller kanske 4 stjärnor.
* Pool
* Bar och/eller poolbar
* Turistshop på gångavstånd.
* Möjlighet att köpa frukost på hotellet eller på bekvämt gångavstånd.

Fördelar (hotellet)
* Reception 24/7.


Och med det tackar jag på förhand för tips på resmål och/eller hotell på Kreta.

Frågor om Kreta
1. Är kranvattnet på Kreta drickbart för turister?
2. Medeltemperatur i skuggan på Kreta i september?
3. Medeltemperatur i vattnet på Kreta i september?
4. Finns det ormar på Kreta? Vilka sorter bör jag särskilt se upp för? Är det något jag behöver se upp för på särskilda ställen som turist? Vilka ställen? Denna frågan då jag har ormfobi.
5. Finns det maneter och/eller hajar i vattnet nära stranden på Kreta? Detta då jag är rädd för båda dessa.

Tack på förhand

Hannes ''Hasse'' Lindgren
Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT