Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2019-07-17, 19:15
Aiakos Aiakos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 33
Standard Dags för ett kärt återseende av Naxos

Så har det ÄNTLIGEN blivit dags att åka tillbaka till naxos. Sist vi var där var 2012. Förstår att mycket har hänt sedan dess.

Vi har som vanligt bara tagit flygstolar till Santorini och hoppar på båten över på morgonen. Nu till min undran. Boende? Är det fortfarande bäst att haffa hotellraggarna i hamnen eller ska vi se över boendet hemifrån? Har fått ett pris på 80€ per natt ifrån de vi tidigare hyrt av. Är detta pris bra eller kan vi få det ännu bättre på plats? Vi åker ner om en vecka så det är mitt i grekernas egna semester 😜
Svara med citat
  #2  
Gammal 2019-07-17, 20:01
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 310
Standard Sv: Dags för ett kärt återseende av Naxos

Det är inte alls som tidigare att det står en massa rumsuthyrare i hamnarna, inte ens på Naxos. De flesta som står där väntar på gästar som har bokat i förväg, inte minst den tiden ni ska åka. Majoriteten bokar i förväg nuförtiden. Men visst kan man fortfarande leta rum på egen hand.

Om 80 € är bra eller inte beror på vilket ställe det är. De kan ju ha renoverat sedan ni var där och då brukar priserna stiga.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2019-07-17, 21:18
Aiakos Aiakos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 33
Standard Sv: Dags för ett kärt återseende av Naxos

Tack för info! Jag har nästan haft det på känn. Efter nattens flygning och väntan i hamnen på Santorini är leta det efter boende inte helt lockande med två barn.
Det är exakt samma studio som tidigare när vi åkt. Dock kanske inte just under denna period. Vi betalade då 42€ per natt. Kanske värt att kontakta dom igen för att se vad de kan erbjuda nu, priset på 80€ fick jag i mars.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2019-07-17, 21:40
El Gringo El Gringo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 295
Standard Sv: Dags för ett kärt återseende av Naxos

80 euro er ikke direkte billig om det ikke er ekstra god standard.
Nå er det riktignok høysesong, men jeg hadde nok sjekket om det gikk å få en litt bedre pris.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2019-07-18, 06:59
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 673
Standard Sv: Dags för ett kärt återseende av Naxos

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Det är inte alls som tidigare att det står en massa rumsuthyrare i hamnarna, inte ens på Naxos.
Men på Paros står dom kvar. Kanske inte samma kommers som förr om åren, men visst finns dom kvar vid linjen.

80 € låter billigt tycker jag, men jag vet ju inte alls om faciliteter o dyl. Men om det är i grekisk högsäsong, så är det nog rimligt.

/Netwolf
Svara med citat
  #6  
Gammal 2019-07-18, 08:00
Aiakos Aiakos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 33
Standard Sv: Dags för ett kärt återseende av Naxos

Det är ett helt vanligt rum, tre sängar, tv, ac, balkong, kök, nära stranden, inne i stan. Inget speciellt egentligen. Startade en tråd på Facebook och vad det verkar så är priset rimligt och många som precis varit där skriver att det inte står hotell raggare i hamnen längre.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2019-07-18, 09:18
RobEri RobEri är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 487
Standard Sv: Dags för ett kärt återseende av Naxos

Citat:
Ursprungligen postat av Aiakos Visa inlägg
Det är ett helt vanligt rum, tre sängar, tv, ac, balkong, kök, nära stranden, inne i stan. Inget speciellt egentligen. Startade en tråd på Facebook och vad det verkar så är priset rimligt och många som precis varit där skriver att det inte står hotell raggare i hamnen längre.
Jodå, det står många rumsuthyrare i hamnen. Jag var på Naxos så sent som i slutet av september förra året. På Naxos bor jag alltid inne i stan och jag brukar gå till hamnen någon gång varje dag bara för att titta på och njuta av uppståndelsen när en färja anländer. Rumsuthyrare finns där, de kämpar på (som vanligt) och vid det här laget känner jag igen de allra flesta, jag kan t o m namn på flera av dem (jag har tappat räkningen på hur många gånger jag varit på Naxos). De är där och kämpar för att få gäster, de vill ju ha full beläggning och de har bara 4-5 månader per år. Minskat antal rumsuthyrare vid hamnarna under högsäsongen innebär att många redan har full beläggning på sina ställen och därför inte bryr sig om att åka till hamnen och kämpa. Det är samma sak på flera öar, t ex Paros, de finns där och kämpar på.
Jag åker inte längre till Grekland (eller någon annanstans i Europa) under juli/augusti så jag har svårt att bedöma prisläget. Det är klart, när man åker i maj/början av juni och mitten av september/oktober och betalar 20-35 €/natt (alltid förhandlat på plats!) så är 80€/natt en "astronomisk" summa. Men, allt är förstås möjligt under högsäsongen.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2019-07-18, 09:58
Aiakos Aiakos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 33
Standard Sv: Dags för ett kärt återseende av Naxos

Jag hörde av mig till Euro studios igen och har nu bokat. Fick ner priset till 75€ per natt i alla fall. Då står de där och väntar på oss när vi kommer fram. Skönt att ha lite kontakter kvar trots att det är 7 år sedan vi var där sist.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2019-07-18, 14:30
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 310
Standard Sv: Dags för ett kärt återseende av Naxos

Citat:
Ursprungligen postat av Aiakos Visa inlägg
Jag hörde av mig till Euro studios igen och har nu bokat. Fick ner priset till 75€ per natt i alla fall. Då står de där och väntar på oss när vi kommer fram. Skönt att ha lite kontakter kvar trots att det är 7 år sedan vi var där sist.
Skönt att ha bokat och klart. Trevlig resa!
Svara med citat
  #10  
Gammal 2019-07-18, 17:00
Aiakos Aiakos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 33
Standard Sv: Dags för ett kärt återseende av Naxos

Tack så mycket! ☀️
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT