Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2016-03-13, 19:57
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Pelagos.....

Tack Karin för info!
Ja,det verkar ha knallats på rätt ordentligt, i vinter och jag har sett Andreas en och annan gång också, plus den trevligt holländaren, som när jag kommit till Pigadia för första gången, kom fram till mej när jag stod vid fontänen och glodde, och sa: jag ser att du har en fiol med dej, vill du veta vem som är MR Music på ön?? Och det ville jag förstås....
Roligt att så många är med och knallar, dels blir man väl bättre bekant under vandrandet, och dels får man kanske se ställen man aldrig varit på....och sen förbränner man ju en och annan kalori också... ;-)
Mikke
Svara med citat
  #22  
Gammal 2016-04-12, 11:49
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Pelagos.....

Hej!
Det,gamla träräcket mellan portarna in till Pelagos är borttaget och muren är höjd istället.....;-)
Mikke
Svara med citat
  #23  
Gammal 2016-04-15, 12:33
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Pelagos.....

Hej!
Antoni Panaretos och hans fru Zuzanna vaentar deras andra barn....Soeau nu far jag vael fixa ett skotbord utanfor toaletterna....det vaenstra handfatet funkar junte, soeau jag kanske skulle saetta dit en byroeau istaellet, med skotbord uppanpeau....soeau kan vi forvara tvaettmedel och dasspapper i byron....
Mikke
Svara med citat
  #24  
Gammal 2016-04-18, 11:02
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 328
Standard Sv: Pelagos.....

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke Visa inlägg
Det,gamla träräcket mellan portarna in till Pelagos är borttaget och muren är höjd istället....
Här är en nostalgisk bild från maj 2005.

Svara med citat
  #25  
Gammal 2016-04-21, 10:53
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Pelagos.....

torsda 21.
Sag Chronis gula bil uttafor Pelagos idag ve tietiden....Sa nu harom vel borjat fixa me grejerna..Far kika forbi dag och kolla va som e peau gang....:-)
Mikke
Svara med citat
  #26  
Gammal 2016-04-22, 16:43
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Pelagos.....

Idag fredag 22 peau lunchen for jag som vanligt forbi Pelagos, och deau minsann, var bade Antoni, Dimitri och Julian daer och malade stolar bla och grona....Antoni beraettade att deras andra barn vaentas komma 22 oktober, sa nu vet vi det...:-) Dom hade faktist startat peau Pelagos en hel vecka tidigare aen forra aret, da drog dom igang forste eller andre maj, sa det aer minsann bra det,for da hinner dom (vi) med mer grejer att fixa och det blir inte sa slarvigt gjort heller, som det gaerna blir naer det aer ont om tid.....
Mikke
Svara med citat
  #27  
Gammal 2016-04-22, 18:03
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Pelagos.....

Låter bra Mikke! Då är allt snyggt och prydligt när vi kommer i juni!

Masse
Svara med citat
  #28  
Gammal 2016-04-24, 12:19
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Pelagos.....

Ja, Masse, det tror jag saekert.....hoppas att kunna laegga nagra timmar daer jag med, nu naer Zephyros aer klart, och Garden Villa aer peau gang, da finns det plats aeven for Pelagos....
Mikke
Svara med citat
  #29  
Gammal 2016-04-27, 14:49
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Pelagos.....

onsd27.4
Idag var det full gas peau Pelagos...Chroni,Manoli, Antoni, Dimitri, Julien,Andreas and a couple of other guys that was doodling with the ventilation system in the kitchen....
Pelagos opens most probably the seventh of may, so maybe I shall stay until then,we shall see....
Mikke
Svara med citat
  #30  
Gammal 2016-04-27, 14:59
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Pelagos.....

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke Visa inlägg
onsd27.4

Pelagos opens most probably the seventh of may, so maybe I shall stay until then,we shall see....
Mikke
...det är de nog glada för, för hur skulle de klara allt utan Dig?? Du måste ju vara en suverän tillgång.

Lissi
Svara med citat
  #31  
Gammal 2016-04-27, 16:55
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Pelagos.....

Nja, min arbetsinsats betydelse kan nog diskuteras, men det aer roligt att kunna gora nat riktigt bra, d.v.s det far ta den tid det ska...det aer nog saellan eller aldrig man tar sej tid att gora det hemma....Plus att jag aer kanske inte aer lika hemmablind, om uttrycket tillats....sen har jag ju dessutom tillgang till Andreas Diakidis verktyg,plus att jag ocksa far lana grejer av Roysakis snickeri, bredvid seven-eleven......Och personalen peau Pelagos aer ju numera gamla bekanta, vilket naturligtvis gor saker och ting trevligare.....:-)
Mikke
Svara med citat
  #32  
Gammal 2016-05-03, 16:17
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Pelagos.....

Chattade lite me Giannis Fouskas, bouzoukispelaren som bor i Heraklion....Han kommer peau lordag, da Pelagos oppnar. Enligt honom aer kocken Petros redan peau Karpathos....
Mikke
Svara med citat
  #33  
Gammal 2016-05-04, 16:02
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Pelagos.....

Idag onsdag, var naestan alla der, Manoli, Chronis, Antoni,Dimitri, Julien, Petros and me....Maria was absent. I painted the white lines on the floor, outside the toalettes.First time for me, floorpainting....Oj, haer sitter jag och skriver peau engelska, sorry....Naja, med alderns raett tillater jag mej att slira peau lamellerna, inimellan....Jag ska, hoppas jag, lagga nagra timmar pa Pelagos, for dom oppnar peau lordag, och det ska bli kul att vara daer....
Mikke
Svara med citat
  #34  
Gammal 2016-05-05, 02:48
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Pelagos.....

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke Visa inlägg
First time for me, floorpainting....Oj, haer sitter jag och skriver peau engelska, sorry....Naja, med alderns raett tillater jag mej att slira peau lamellerna, inimellan....
Inga problem Mikke! Vid det här laget är vi vana vid att du skriver peau alla moeliga spreauk, t o m noerska ibland. Spreauket aer inte det viktiga. Det viktiga är att du skriver. Tack foer det. Det är kul att laesa dina rapporter!

Masse
Svara med citat
  #35  
Gammal 2016-05-05, 17:10
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Pelagos.....

Tack Masse for detta! Nu tibax peau Zephyros,stolen framfor datorn pajade, och naer man satte sej sa sjonk man ner sa langt det gick, men ner i kaellarn efter laemplig slangklaemma, och nu sitter jag peau stolen, som nu inte sjunker....
Fick god lunch hos Nena, spagetti Bolognese tillsammans med Nena, hennes boyfriend Christo samt hennes dotter Angeliki, 10 ar....
Efter denna goda samvaro, en kort svaeng till Irenes apt, daer Jakobstadsgaenget alltid bor,
for Marja-Liisa kommer med 12.10-planet fran Rhodos och familjen skulle ivaeg pa diverse, sa jag ska forsoka lana en bil och haemta henne.....
Sen till Zorianas Place, daer English Jon tillbringar eftermiddagarna, laesande. Han har alltid en massa stories, och sen ska han komma med motorsagen och saga ner en stor gren som ligger snett over kanten vid poolen pa Garden Villa, nar jag har fixat braensle,for hans tank aer inlast hos en bekant, som icke aer tillgaenglig....Kul med Grekland, for det blir ALDRIG som man tror, ibland blire bettre, ibland blire semre, men man far ALLTID vara beredd pa improvisationer...Nu till Pelagos for att mala monstret lopande hund....eller meandermonster....
Mikke
Svara med citat
  #36  
Gammal 2016-05-06, 17:08
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Pelagos.....

freda 6.5
Nu gar Pelagos peau hogvarv, alla aer daer och det jobbas peau alla hall....Marja-Lisa kom forbi med Tant Zoe, som haemtat henne pa flygplatsen...Mat och dryck haver kommit, glas har rengjorts, potatisar skalats och lampor testats, sa det borjar dra ihop sej mot morrondagen.....
Mikke
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT