Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hej, nu är vi tillbaka igen

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-08-04, 08:42
Klick Klick är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Helsingborg
Inlägg: 893
Standard Hemma igen från Skiathos

Ja då har även jag kommit hem och det med blandade känslor. När vi åkte från Skiathos i går vid middagstid var det var varmt och gott och när vi landade på Kastrup var det 17 grader (hälften av temperaturen i Grekland) och regnigt. Det var kallt!

Överlag har det varit helt fantastiskt. Badat och solat varje dag. Besökt stränder såsom Achladies, Meg ammos, Koukonaries och Tsougria. Har ätit väldigt god mat i hela två veckor. Stifado, youvetsi och massvis med souvlaki.

En liten tråkig upplevelse var dock att mamma blev bestulen på sin lilla börs med ca 50€ (inte hela reskassan dock) i samband med ett tavernabesök på Polykratis som ligger mitt emot Papadiamantis. När vi reste oss från bordet måste den ha glömts bort på bordet och vi hoppade in i taxin till hotellet. Vi upptäckte det dock ganska snabbt att börsen inte var med så vi bestämde oss för att besöka tavernan dagen efter för att fråga om vi glömt den. Sagt och gjort detta gjorde vi och hela personalen på tavernan var involverade i den försvunna börsen. De ringde efter killen som hade röjt undan bordet och han hinner inte mer än komma in innan han får syn på mig och säger lika snabbt att nej börsen hade jag nog tappat i taxin. Så jag gick därifrån med ett oförättat ärende. Trist upplevelse men det är inte mycket att göra åt det...

Hotell Ekaterini vi bodde på var helt perfekt och kan verkligen rekommenderas.

Nu återstår ett helt år innan man kan åka ner igen!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT