Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Off Topic > Andra länder > Asien

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-01-09, 15:14
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard SunClass

Åker till Phuket om några veckor och satt för en stund sedan och funderade på varför det står SunClass på min biljett. Lusläste på Vings hemsida och ser att det är något som de bjuder vinterns resenärer på bland annat till Phuket. Extra benutrymme tackar jag inte nej till på en långflygning.

Eva
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-01-09, 17:21
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: SunClass

Benutrymme???

Det är ju dig Eva.L man använder när flygstolarna skall justeras för maximalt
antal stolar i planen....

Arne
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-01-09, 21:22
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: SunClass

ja jag brukar alltid sitta perfekt så det blir svårt att veta vad jag ska göra med 10 extra cm. Betala för det skulle jag aldrig göra men det lär uppskattas ännu mer av lite längre resenärer.

Eva
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-01-10, 22:37
LN LN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Asarum
Inlägg: 310
Standard Sv: SunClass

Då åker du väl med A330-200? Där är hela planet Sun Class.
Vi ska åka A330-300 där är det Sun Class i främre delen och Economy Class i övriga planet. Vi fick lägga till lite för att sitta i Sun Class men det kan det vara värt! Dessutom har vi bokat våra sittplatser för att få sitta för oss själva 2 och 2 utan andra personer intill
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-01-11, 10:49
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: SunClass

Så heter planet kanske. Något tillägg för Sun Class har jag inte betalat det bjuder Ving på antagligen inbakat i grundpriset i så fall. Om hela planet är Sun Class vet jag inte men är det så hamnar ju alla på en sån plats utan tillägg.

Jag är så liten så jag brukar sitta bra oavsett men vid något tillfälle har jag på inrikesflyget hamnat bredvid en extremt fet människa och det var nästan obehagligt när halva han vällde över på min plats. Några rader med två platser finns väl inte på de här planen eller hur menar du att ni bokat?

Det här är det trevligatse charterflygbolag jag åkt med genom åren oavsett vilket namn de haft. de har ju bytt några gånger. Brukar alltid vara trevlig personal, bra matutbud ombord, bra taxfree och ok filmer om man vill fördriva tiden med något annat än att sova.

Eva
Svara med citat
  #6  
Gammal 2009-01-11, 15:36
LN LN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Asarum
Inlägg: 310
Standard Sv: SunClass

Om du går in på Thomas Cooks hemsida så kan du med hjälp av bokningsnummer se hur stolarna är placerade. Sedan kan man boka in sej på exakt det sätet man vill ha. I den främre delen av vårt plan så finns det 2 ställen man kan sitta 2 personer för sej själva. Vi är 4 i sällskapet så vi har bokat de platserna. Alltså ingen som sitter alldeles inpå någon av oss. BRA.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2009-01-11, 15:37
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: SunClass

Visst är det den delen som kallas Royal Class?

Eva
Svara med citat
  #8  
Gammal 2009-01-11, 15:42
LN LN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Asarum
Inlägg: 310
Standard Sv: SunClass

Ja fast inte på denna flygplanstypen. Här är det Sun Class längst fram och Economy bakåt. Det som du ska flyga med har annan fördelning.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT