Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2009-09-26, 16:15
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: Sängarna i Grekland

Har haft stenhårda ...och för mjuka...och och och...men jag är ju inte i min säng ...tänker...så här är det nu...
Svara med citat
  #22  
Gammal 2009-09-26, 19:11
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Sängarna i Grekland

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg


Vi pratar helt klart om olika länder. Du har varit på Kanarieöarna
De kuddarna ser ju helt perfekta ut.

Lissi jag tror du tar diskussionen på allt för mycket allvar. Janérik och jag känner varandra rätt väl så han lär knappast misstycka över min kommentar
om olika länder. Han förstår ett skämt.

Förövrigt tycker jag att det är tillåtet att även komma med kritiska synpunkter på något i Grekland att bara berömma och släta över det som man inte tycker är så bra är ganska trist i längden.

Eva
Svara med citat
  #23  
Gammal 2009-09-26, 19:37
anoula
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Sv: Sängarna i Grekland

Den gamla säng vi har hemma i vårt hus i Grekland är tillverkad i Sverige, men är fortfarande för hård. Konstigt nog sover jag väldigt bra i den i alla fall, trots att jag nog skulle behöva en mjukare. Drömmen är en Tempursäng till siestan, men det lär man väl aldrig hitta på Rhodos...
Svara med citat
  #24  
Gammal 2009-09-26, 20:03
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Sängarna i Grekland

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
De kuddarna ser ju helt perfekta ut.
Perfekta? Det enda som gör att jag kan resa mig efter en natt på den där är min uppblåsbara resekudde som jag bottnar med under trasan till grekkudde...

Det kan väl aldrig vara så att både vi och greklandskuddarna är olika?

Nä, låt kuddkriget fortsätta
Svara med citat
  #25  
Gammal 2009-09-26, 20:36
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Sängarna i Grekland

Måste erkänna att jag under en semester i Grekland någon gång under 80-talet gick ut och handlade en kudde efter att ha legat på en avlång, hård sak halva natten och resten av natten direkt på resårkärnan utan kudde.

Eva
Svara med citat
  #26  
Gammal 2009-09-26, 22:41
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Sängarna i Grekland

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Janérik jag tror nog att vi pratar om olika länder. Grekiska kuddar är monstruösa, stenhårda och många gånger inte ens värda namnet.

Eva
En sådan kudde vill jag ha. Jag brukar vanligen sova med två kuddar även här hemma men nyligen köpte jag en ny kudde på Hemtex, största modellen av de vanliga kuddarna. Jag har nu försökt att sova med bara den kudden men ofta vaknar jag på natten av att jag förutom kudden även har båda armarna under huvudet. Jag är lite osäker på om det är sängen, kudden eller huvudet det är fel på, ont i armarna får man åtminstone av att ligga på dem

Mvh Janérik
Svara med citat
  #27  
Gammal 2009-09-26, 23:14
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Sängarna i Grekland

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
De kuddarna ser ju helt perfekta ut.
Nej, de är både för tjocka och för hårda. Det syns tydlig.

Jag gör som skrutt; tar med egen kudde. Gäller även i resor i Sverige.
Svara med citat
  #28  
Gammal 2009-09-26, 23:16
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Sängarna i Grekland

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik Visa inlägg
Jag är lite osäker på om det är sängen, kudden eller huvudet det är fel på
Huvet Janérik, huvet Skål!
Svara med citat
  #29  
Gammal 2009-09-26, 23:23
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Sängarna i Grekland

Citat:
Ursprungligen postat av IRSA Visa inlägg
Vet inte vart jag ska få tag på en likadan säng som det finns där nere, någon som har ett tips?
Irene
Lättlöst
Bred ut lakanet direkt på golvet, säng är ju överflödigt
Alternativt bädda på ett bord
Ett något mer seriöst förslag är att du köper den mest stenhårda madrass du kan få tag på, skippa bäddmadrassen.

// Helén som ibland allvarligt funderat på att ligga direkt på golvet hemma ett par dagar före avresa bara för att vänja mig före greklandsresor
Svara med citat
  #30  
Gammal 2009-09-26, 23:26
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Sängarna i Grekland

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
allvarligt funderat på att ligga direkt på golvet hemma ett par dagar före avresa bara för att vänja mig före greklandsresor
Mina bekanta som åker till Indien för att hälsa på sina släktingar går i vinterkläder hela sommaren innan avresa för att vänja sig vid värmen, så din tanke är nog god
Svara med citat
  #31  
Gammal 2009-09-27, 05:46
Chriss avatar
Chris Chris är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm/Vasastan
Inlägg: 182
Standard Sv: Sängarna i Grekland

Gomorron,

Hårda eller mjuka, smaken är som baken delad. Men snälla ni är det ingen som tycker grekiska sängar är för L Å G A ???
De är ju på marknivå! Tycker synd om all städpersonal som ska kröka rygg varje dag och bädda.
För att inte tala om när man med stela kroppen ska upp ur eländet!
Oftast har jag haft studio där det funnits flera sängar på rummet och då löst problemet med att "låna" ytterligare en madrass från en annan säng.

Jag har på Sifnos och Samos råkat ut för uppbyggda väggfasta sängar som
varit perfekt höjd men de är dessvärre sällsynta.

Fram för högre sängar !!!

Chris
Svara med citat
  #32  
Gammal 2009-09-27, 08:41
MIM MIM är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2009
Inlägg: 52
Standard Sv: Sängarna i Grekland

Vill ni ha de skönaste sängarna i GREKLAND så finns de hos KRISTINAS ROOM på Rhodos, svenska sängar med en härlig bäddmadrass, prova !!/ MIM
Svara med citat
  #33  
Gammal 2009-09-27, 08:48
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Sängarna i Grekland

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet Visa inlägg
Nej, de är både för tjocka och för hårda. Det syns tydlig.
Med viss eftergranskning ber jag att få instämma.

Eva
Svara med citat
  #34  
Gammal 2009-09-27, 09:08
jan c jan c är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2005
Inlägg: 796
Standard Sv: Sängarna i Grekland

Ett tips rese kudde från Tempur + självuppblåsande liggunderlag kan vara till hjälp för betongmadrasserna.
Svara med citat
  #35  
Gammal 2009-09-27, 15:19
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Sängarna i Grekland

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Förövrigt tycker jag att det är tillåtet att även komma med kritiska synpunkter på något i Grekland att bara berömma och släta över det som man inte tycker är så bra är ganska trist i längden.
Eva
Men här i tråden kommer väl allas synpunkter fram?? Att inte hålla med Dig när man tycker annorlunda är väl inte att försvara allt i Grekland .... Om Du menar mina inlägg så "protesterade jag bara när Du sa att ALLA kuddar i Grekland var för hårda och höga ..Jag menar att det beror väl på vem som ligger på dem och hur man vill ha dem? Min Claes älskar de höga , hårda kuddarna och han är säkert inte ensam!

Lissi
Svara med citat
  #36  
Gammal 2009-09-27, 17:02
anoula
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Sv: Sängarna i Grekland

Citat:
Ursprungligen postat av jan c Visa inlägg
Ett tips rese kudde från Tempur + självuppblåsande liggunderlag kan vara till hjälp för betongmadrasserna.
Just det, jag tror att de säljer bäddmadrasser också för resebruk? Ska faktiskt kolla inför nästa resa som går av stapeln i november .
Svara med citat
  #37  
Gammal 2009-09-27, 23:33
malou malou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Sängarna i Grekland

Citat:
Ursprungligen postat av kari Visa inlägg
Vi har kanskje vært heldige/hatt tur for de siste årene har vi hatt riktig gode madrasser/senger i feriene våre
- spesielt min mann har tidligere brukt å få ryggproblemer etter noen få dagers Hellasferie! - vi har kommentert det flere ganger, sagt til hverandre: "hva har skjedd med sengene", vi ligger jo så godt uansett hvor vi leier rom nå
Kan vi få en liste takk! En liste over de stedene dere har sovet godt på riktig gode madrasser? Reiseruten neste år kan jo legges opp etter den, ' til Hellas i Karis fotspor'

Hjemkommet med vondt'er både her og der, lemlestet etter disse vanvittig harde madrassene, stjal til slutt alle de puter/kudder som fantes i et skap, tepper også ...helsen er ikke som den var. Glemte å ta med tempurputen/kudden - og vurderer nå sterkt å skaffe en tempur reisemadrass. Eneste innvendingen er at de er dyre og veier 5-6 kg. Vil nødig gi avkall på bøkene mine. Men skal reisen vare noen uker, må det vel kanskje bli madrass og ikke bøker.

Ellers, og off topic, nok en gang slo det meg; hvorfor i all verden tenker grekerne ikke på blandebatteri i dusjen?? De som var så tidlig ute i en fjern fortid med all verdens supre vann- og kloakksystemer. Enten er det en kald dusj - greit nok midt på sommeren - eller så er det voldsomme overraskelser i fht. vekslingen mellom iskaldt og kokende vann. Helt ufortsigbart. Og med livet som innsats.....for kranene er oftest ganske vanskelig å regulere.
Svara med citat
  #38  
Gammal 2009-09-28, 11:48
BrittMs avatar
BrittM BrittM är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Åland
Inlägg: 76
Standard Sv: Sängarna i Grekland

Hej!

Måste bara berätta att sängarna på Stellina Royal, Chryssi Akti, Kreta, INTE var stenhårda som alla andra sängar jag legat i i Grekland utan helt perfekta!
Kuddarna var också bra sa mitt resesällskap, själv har jag alltid med mej min egen hemifrån!

BrittM
Svara med citat
  #39  
Gammal 2009-10-01, 17:44
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 255
Standard Sv: Sängarna i Grekland

Ibland känns de grekiska lakanen som ettans sandpapper och kuddarna som om dom var fyllda med cement men efter ett par ouzo somnar man ändå, för att sedan åter vakna ....

Lilla sjöborren.
Svara med citat
  #40  
Gammal 2009-10-02, 01:18
grimms avatar
grimm grimm är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2009
Ort: Sollentuna
Inlägg: 136
Standard Sv: Sängarna i Grekland

Haha!!

Om jag har nog många ouzo så "somnar" jag var som helst!
Men som jag sagt tidigare, sängarna i Grekland är underbara, men kuddarna lämnar en del att önska.

/Grimm, som börjar bli mosig och fundersam på om nya flunsan slagit till...
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT