Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #61  
Gammal 2010-10-22, 20:57
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Sängarna i Grekland

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Behöver inte kollas upp....Vägen är INTE starkt trafikerad..Väldigt lite trafik enligt min mening. De flesta som använder den ska just till stranden och man kan som jag alltid gör bara för att det är mysigt även gå längs stranden istället för på själva vägen.
Granne med Golden Beach finns den jättemysiga tavernan Marathia som har supergod mat.

Jag bor ju alltid 5 min från början av stranden så jag vet

Lissi
Sängarna i Grekland
- kanskje vi skulle diskutere Tinos i en annen tråd ?
Svara med citat
  #62  
Gammal 2010-10-23, 18:10
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Sängarna i Grekland

Att madrasser i Grekland är hårda har egentligen aldrig stört mig. Förrän i år... Tidigare har jag inte tänkt så mycket på det och sovit gott i alla år. Kommer kanske från alla hotellnätter jag haft i jobbet?

Men i år kände jag av det. Det var som att sova på en betongplatta! I bägge rummen jag hade. Jag vaknade stel, öm och sönderbruten. För och inte tala om kudden! Vad har de i den? Tegelsten? Några mornar när jag vaknade hade jag ont på öronen!!!

Jag undrar om den här tråden låg någonstans i bakhuvudet när jag sov på Tinos...? Så jag blev påverkad...?

Jag längtade i alla fall hem till min dubbelsäng, som jag och katterna delar på nätterna, med DUX-madrasser och en tjock bäddmadrass ovanpå... En sådan där säng som som gör att man struntar i vem som är mördaren i TV-filmen utan går och lägger sig i stället bara för att den är så skön...
Svara med citat
  #63  
Gammal 2010-10-26, 09:37
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Sängarna i Grekland

Jag gillar sängar med en ganska fast madrass, men inte extremt hård!
Tycker som regel att vi får bra sängar i Grekland, brukar kolla sängen innan vi säger "ja" till rummet, men någon gång kan man hamna fel i alla fall. På Theresia (så heter rummen som man hyr ut på Taverna Marathia på Tinos) fick vi en sömnlös natt en gång p.g.a. en fruktansvärt mjuk säng där man sjönk ner på mitten.

På Golden Beach på Tinos sover man i SKÖNA sängar! Och badrummen är mer än "hyfsade". Priset för studio nr. 12 i annexet i juni 2008 var 60 euro och studio nr. 13 (som har två badrum och som jag tycker är mycket mysigare än nr. 11, som dock har friare utsyn) i annexet i september 2009 var 75 euro (vi var 3 pers.). Dvs. 25-30 euro per person, värt varenda cent! Nr. 12 är till 2 pers. och nr. 11 och 13 till 2-4 pers. Bör förbokas.

Avståndet till stan är ca 1,5 km (kanske 2) och en taxi hem kostade visst 4 euro. (Mycket lite trafik den sträckan!)

Sängar i nr. 12:


I nr. 13:


Andra sköna sängar vi sov extremt gott i på senaste resan när vi tog chancen och bokade Ospec. (men det var en helt annan ö), sov SÅ gott och saknade inte någon bäddmadrass, madrasserna var i topp:


Visst har sängarna blivit bättre i Grekland!

Enda stället jag har upplevt bäddmadrass på är nog Kristinas Rooms på Rhodos, och där sov vi också GOTT!:

Senast redigerad av Marianne den 2010-10-26 klockan 09:45.
Svara med citat
  #64  
Gammal 2010-10-26, 09:59
pulta pulta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Nygård
Inlägg: 70
Standard Sv: Sängarna i Grekland

Jag älskar Grekland men det här med sängar kan dom inte,tycker jag i alla fall.Har aldrig
sovit riktigt gott utan fått lägga extrafiltar i sängen som en liten madrass.Nångång var det såååå illa att
jag köpt mej en luftmadrass o lagt i sängen.
Men en eller två veckor i en hård säng pallar man,man får ju så mycket mer och det är värt det.
//Carina

Svara med citat
  #65  
Gammal 2010-10-26, 10:37
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Sängarna i Grekland

Vilka fina rums och sängbilder Mariann. Tycker att det nästan syns hur sköna sängarna är. Jag har inte extremt stora krav men den hårda sängen i Molyvos höll nästan på att ta kål på mig. När jag insjukande ett dygn i magsjuka vilket förövrigt verkade drabba alla vi som bodde i det fina, lilla charmiga huset mådde kroppen rejält illa. Mjuka sängar med grop i mitten vill jag inte heller ha.

Eva
Svara med citat
  #66  
Gammal 2010-10-26, 11:15
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Sängarna i Grekland

Det jag allra mest är intresserad av när det gäller sängar i Grekland, det är längden på sängen samt om det finns eller ej finnes sänggavel vid fotänden.

Dessa rysansvärda sänggavlar kan fördärva nattsömnen oavsett hur skön sängen i övrigt är. Om man har en strumplästlängd på 194 cm då är det
en mycket viktig faktor. Utan sänggavel kan man ju alltid parera detta med att förlänga sängen med en bänk eller stol i lämplig höjd, men med en sänggavel är det kört om sängen är för kort.

Jag åtrår ej heller de sk franska sängarna av Grand Litmodell, dvs med en enda bred madrass för tvenne personers behov. När Hustrun i sömnen sig vänder, då studsar jag upp en halvmeter. Illa, mycket illa. Hustrun delar min uppfattning om denna madrass med det undantaget att det är Arne som snurrar och Hustrun som studsar...

Arne
Svara med citat
  #67  
Gammal 2010-10-26, 13:32
Astris avatar
Astri Astri är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Oslo
Inlägg: 223
Standard Sv: Sängarna i Grekland

Jeg pleier alltid sove godt i Hellas, men som Marianne skrev, Kristinas rum i gamle stan på Rhodos er de beste sengene vi har ligget i. Sov som en stein hele natten!
Astri
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT