Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skiathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-06-07, 16:05
jeabys jeabys är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 299
Standard Någon som varit på Skiathos nyligen

och som kan ge oss Skiathos törstande människor lite info om läget där nere?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-06-08, 08:36
SveinB SveinB är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 27
Standard Sv: Någon som varit på Skiathos nyligen

Kom hjem fra øya Tirsdag, kjempevær og opp til 33 grader, ca 22 i vannet.Merket ikke store forskjeller fra tidligere turer, prisene ligger på samme nivå og folkene er like hyggelige som før. Nok penger i minibankene ,som jeg hørte en del hadde bekymret seg for.

Svein
Svara med citat
  #3  
Gammal 2012-06-08, 09:03
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Någon som varit på Skiathos nyligen

Citat:
Ursprungligen postat av SveinB Visa inlägg
Kom hjem fra øya Tirsdag, kjempevær og opp til 33 grader, ca 22 i vannet.Merket ikke store forskjeller fra tidligere turer, prisene ligger på samme nivå og folkene er like hyggelige som før. Nok penger i minibankene ,som jeg hørte en del hadde bekymret seg for.

Svein
Låter som fantastiskt väder för att vara så tidigt på säsongen. Inte illa.

De flesta oroar sig nog inte för att pengarna ska vara slut nu utan för vad som händer efter valet och om ökningen av flytt med pengar till utlandet ökar ännu mer.

Eva
Svara med citat
  #4  
Gammal 2012-06-08, 17:52
Hiawatafis avatar
Hiawatafi Hiawatafi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2006
Ort: Finland
Inlägg: 24
Standard Sv: Någon som varit på Skiathos nyligen

Enligt "min grek" på Skiathos är vädret nu soligt och varmt, till skillnad från maj, då vädret var mycket regnigt. Turismen har kommit i gång som vanligt... Vad övrigt sker i Grekland bekommer inte livet på Skiathos i nägon nämnvärd form. Där går livet sin gilla gång och företagarna knegar på som vanligt. Att det är val igen den 17 juni är inget som syns eller märks på Skiathos.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2012-06-08, 17:54
Hiawatafis avatar
Hiawatafi Hiawatafi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2006
Ort: Finland
Inlägg: 24
Standard Sv: Någon som varit på Skiathos nyligen

För övrigt så åker jag ner dit om en vecka... Yeahhhh!!!!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2012-06-10, 12:29
bengtv bengtv är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 78
Standard Sv: Någon som varit på Skiathos nyligen

Hej alla.. Jag kom hem igåreftermiddag från en vecka i solen o hettan..Hur varmt det var
har jag ingen aning om, men nog var det uppåt 30 grader och kanske 24 i vattnet...
Livet såg ut att vara normalt och gyrosen lika god som vanligt... En känsla jag har
var att alkoholen i affärerna hade blivit mycket dyrare... 200 kr för en flaska enkel gin??
Kanske jag har fel, men jag reagerade på priset... Det var iallafall mycke billigare på planet..
En ekel middag för två med en halv l husets vin och en greksallad före låg oftast på 350 kronor..
Restaurangerna längst upp i trappan med en vidunderlig utsikt över havet hade alla god mat..Den enda jag kommer ihåg namnet på är Sellini.. Det är fyra stycken i rad... Sen finns det två stycken i gamla stan med ett stort träd i mitten...Där äter man också gott... En hade en äldre charmerande gitarist och ibland en yngre bouzokispelare som underhöll.. Det blev nog min favorit den veckan.. Prova lamm i citronsås...då slipper ni också stripsen..
Som helhet en skön vecka på Roulabeachhotel och plan som gick exakt i tid.../Bengtv
emn
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT