Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Off Topic > Andra länder > Asien

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2014-03-10, 08:43
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Bali

Funderar på nästa vinters resa som jag vill ska gå till ett tropiskt land. Har tittat på Bali lite och en vanlig charterresa. Är det någon här som varit på Bali och har lite att berätta? Har svårt att slita mig från underbara Koh Lanta samtidigt som det känns lockande att se något nytt. Önskar reskassan och semesterdagarna räckte till både för mig nya resmål och kära återvändarplatser.

Eva
Svara med citat
  #2  
Gammal 2014-03-12, 11:36
AGGEs avatar
AGGE AGGE är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Mitt i Skåne
Inlägg: 798
Standard Sv: Bali

Hej Eva!
Lustigt nog är det tvärtom här, vi har varit på Bali och siktar på Koh Lanta till vintern. Det är förvisso länge sen vi var där, 1999 med ett par dar i Singapore på vägen. Bali är fantastiskt och annorlunda. Naturen är otrolig, dessa risterasser och bergen och grönskan gör en alldeles betagen. God och otroligt billig mat. Det enda som var jobbigt i så fall var att försäljarna var många och enträgna så fort man gick över gränsen vid den privata hotellstranden. Vi bodde i Sanur på östsidan som var lugnare är Kuta på västsidan. Hoppas någon som varit där nyligen kan komma med mera färska tips.
Lycka till med planerandet!
Agge
Svara med citat
  #3  
Gammal 2014-03-12, 14:14
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Bali

Tack för ditt svar. Låter verkligen fint ungefär som jag tänkt mig. Blir det Bali så är det Sanur som är aktuellt. Påstridiga försäljare har jag tyvärr svårt för men jag får väl stålsätta mig. Det slipper ni på Koh Lanta.

Eva
Svara med citat
  #4  
Gammal 2014-03-12, 14:21
AGGEs avatar
AGGE AGGE är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Mitt i Skåne
Inlägg: 798
Standard Sv: Bali

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Tack för ditt svar. Låter verkligen fint ungefär som jag tänkt mig. Blir det Bali så är det Sanur som är aktuellt. Påstridiga försäljare har jag tyvärr svårt för men jag får väl stålsätta mig. Det slipper ni på Koh Lanta.

Eva
Låter bra Eva! Ska bli kul med Koh Lanta. Vi var på Koh Mook och Koh Kradan som ligger söder on Koh Lanta i januari. Jag 'är galen i öar så det passar mig precis lika bra som Greklands öar.

Agge
Svara med citat
  #5  
Gammal 2014-03-12, 17:02
seaside seaside är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2005
Ort: Varberg
Inlägg: 444
Standard Sv: Bali

Hej Eva L och AGGE!
Har också funderat på Bali. Får se i framtiden hur det blir.
Ko Lanta är en underbar ö med trevliga människor. God mat med bra bad.
Vi har varit mycket i "skärgården" mot Malaysia. En del favoriter är Koh Mook och Koh Kradan.
Det är verkligen en avslappnad attityd på dessa öar.
Vad som är lite tråkigt är restiden som kräver att man stannar kvar minst tre veckor.
I år åkte vi till Fuerteventura som inte var nägon större hitt. Men tre reser till Grekland hägra framför oss. Kreta, Kos och favoriten Samos. Sneglar lite på Lesbos för framtida reser.
Hoppas att ni (Eva L, AGGE) får ett fortsatt "bra" rese år.
Här på västkusten skiner solen med ca:10 grader. Har varit ett antal solskensdagar.

Seaside.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2014-03-12, 20:20
AGGEs avatar
AGGE AGGE är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Mitt i Skåne
Inlägg: 798
Standard Sv: Bali

Citat:
Ursprungligen postat av seaside Visa inlägg
Hej Eva L och AGGE!

Hoppas att ni (Eva L, AGGE) får ett fortsatt "bra" rese år.
Här på västkusten skiner solen med ca:10 grader. Har varit ett antal solskensdagar.

Seaside.


Tack detsamma!
/Agge
Svara med citat
  #7  
Gammal 2014-03-13, 08:30
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Bali

Tack detsamma Seaside. Koh Mok har jag funderat på att tillbringa några dagar på men inte en hel semester. Velar inför att boka Bali flygtiderna är inte utlagda ännu och de styr mitt beslut lite. Sen är det två mellanlandningar så restiden blir mer än 20 timmar. Något som man får förtränga med att titta på bilder av den vackra naturen. Jag har svårt att vara borta mer än 14-16 dagar men tre veckor är ju optimalt. I år när barn och barnbarn var med lämnade jag gojan till goda vänner och hon trivdes så bra att det hade fungerat även om jag varit borta tre veckor.

Second Home hade många matgäster de kvällar vi åt där och allt var sig likt utom att den äldre servitören som kommmer från norra Thailand inte var kvar.

Eva
Svara med citat
  #8  
Gammal 2014-03-14, 14:16
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Bali

Skippar Bali nästa vinter. Det beslutet får mogna lite utan det blir helt klart Koh Lanta igen med någon liten tur för övernattning på Koh Mok. Finns inget härligare än att lämna Sverige mitt i den kalla och mörka vintern och komma ner till varmt hav, underbara stränder med härlig sand, god mat, tropisk natur och trevliga människor.

Eva
Svara med citat
  #9  
Gammal 2014-03-14, 15:13
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Bali

Låter underbart Eva!..

Måste också försöka komma iväg någongång nästa vinter, har så svårt för den mörka och kalla årstiden!
Svara med citat
  #10  
Gammal 2014-03-14, 15:14
AGGEs avatar
AGGE AGGE är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Mitt i Skåne
Inlägg: 798
Standard Sv: Bali

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Skippar Bali nästa vinter. Det beslutet får mogna lite utan det blir helt klart Koh Lanta igen med någon liten tur för övernattning på Koh Mok. Finns inget härligare än att lämna Sverige mitt i den kalla och mörka vintern och komma ner till varmt hav, underbara stränder med härlig sand, god mat, tropisk natur och trevliga människor.

Eva
Då kanske vi ses på Koh Lanta Eva?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT