Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Östra Kreta

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2023-05-23, 11:37
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Agios Nikolaos på östra Kreta

Agios Nikolaos har lockat turister ända sedan 1960-talet, och gör så än idag, fast i mindre omfattning. Agios Nikolaos var ett av mina första drömresmål i Grekland. När jag första gången såg en bild från Agios Nikolaos bestämde jag mig att dit måste jag bara åka. På den tiden användes bilder från Agios Nikolaos för att marknadsföra Grekland. Bilden var över den pittoreska lilla sjön i centrum av byn. Den såg otroligt häftig ut tyckte jag, och många med mig.




Det finns två stränder i Agios Nikolaos: Kitroplatia beach (se bild ovan) och Ammos beach.

Fler bilder från Agios Nikolaos finns här.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2023-05-24, 21:39
Catlady Catlady är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Ort: Tyresö/Stockholm
Inlägg: 1 152
Standard Sv: Agios Nikolaos på östra Kreta

Å, Agios Nikolaus, så fint. Men tyvärr numer lite för "tillrättalagt" för turism.
När vi var där sist, 2019, blev vi lite besvikna på tavernorna vid "Lilla sjön", inte mycket grekiskt kvar. Dessutom var det mest barer. Helt annat än 1990 och 1994 som var första gångerna. Då kallades stranden på fotot i folkmun för Delta-stranden. Vi bodde på hotellet med vinkelbalkonger i bakgrunden (då två-rums studios). Ljuva minnen
Men Agios Nikolaus har en stor fördel för oss, nära till fina Lassithi (eller ganska i alla fall )
Catlady, som längtar så efter Grekland.....
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT