Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2022-10-22, 17:10
emma emma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 436
Standard nea chora ??

Hej Kretakännare...

fick se att tui 2023 kör charter till Kreta ifrån vår hemmaflygplats ca 20 min med bil. lite skillnad till Arlanda ca 3 tim + parkering....
Kreta är vi inte så bekanta med, har varit dit en gång för länge sedan...

Så vad tror ni om Christina Beach hotel, Nea chora?

Vi gillar mindre hotel, gångavstånd till ngt centrum, och stränder såklart. Naxos är vårt paradis men att få åka direkt hemifrån lockar.....Om vi fattat rätt så kan man gå till Chania, det verkar trevligt, och ha en fin strand och folkliv även i Nea Chora. Någon som bott på detta hotel?

De andra hotellen som Tui har ligger i vad vi förstår mer turistorter som Agia Marina, Gerani, Platanais mfl.... vi föredrar orter som inte stängs ner på vintern och till största delen består av hotel och turistshoppar om ni förstår vad jag menar eller har jag fel ang orterna?

längesdean vi åkt charter, men som sagt med en flygplats så nära känns det väldigt lockande...även fast man inte kan välja hotel som man vill ....
så vad tror ni om min fundering?

/emma
Svara med citat
  #2  
Gammal 2022-10-22, 19:05
MariaJs avatar
MariaJ MariaJ är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Norrbotten
Inlägg: 675
Standard Sv: nea chora ??

Jag tror att det är ett utmärkt val med Christina i Nea chora! Jag har inte bott på hotellet själv, men en bekant har det och det verkar vara ett trevligt hotell. Läget är perfekt vid stranden, det tar kanske 20 minuter att promenera in till stan. Men det finns gott om matställen i Nea chora också så man behöver inte gå in till stan för att äta.
Nea chora är som en del av Chania stad så skulle tro det är liv och rörelse där året om. De övriga turistorterna västerut stänger nog ner efter säsongen.

Maria
Svara med citat
  #3  
Gammal 2022-10-23, 06:52
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 883
Standard Sv: nea chora ??

Tror också att Christina är helt bra boende även om jag själv inte har bott där. Var i Nea Chora nu i september med en väninna och då var det nog mycket folk där. Turister och även lokalbefolkning på stranden och på restaurangerna, i synnerhet på veckoslutet. Stranden där är ju fin och det är en kort promenad till Chania centrum och så kan man även promenera åt andra hållet, Agii Apostoli är ju ganska nära osv.

Du skriver inte när ni har tänkt resa, men om det är mera lågsäsong så är det säkert lugnare och trevligare om man inte gillar att det är mycket folk överallt.

Som du skriver så är det väldigt praktiskt och trevligt att ha kort väg till flygplatsen och det har man ju i Nea Chora också.

/ Anne
Svara med citat
  #4  
Gammal 2022-10-23, 09:59
marilene marilene är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2012
Ort: Lund
Inlägg: 350
Standard Sv: nea chora ??

Jag har bott på Christina beach flera gånger och har trivts bra, stranden utanför entrén, bara ca hundra meter till strandpromenaden med många bra restauranger. Nea Chora är en stadsdel i Chania med en liten fiskhamn och liv och rörelse hela året. Ett bra betyg till restaurangerna är väl att grekerna själva går till dem. Kalimeras guide över Chania med omnejd ger många tips. Den används flitigt.

Marilene
Svara med citat
  #5  
Gammal 2022-10-23, 14:46
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 310
Standard Sv: nea chora ??

Citat:
Ursprungligen postat av marilene Visa inlägg
Kalimeras guide över Chania med omnejd ger många tips. Den används flitigt.
Tack!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2022-10-23, 14:48
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 310
Standard Sv: nea chora ??

Citat:
Ursprungligen postat av emma Visa inlägg
Så vad tror ni om Christina Beach hotel, Nea chora?
Det tror jag blir helt perfekt. Jag upplever inte Nea Chora som en charterort.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2022-11-20, 17:05
thed thed är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2007
Ort: Skellefteå
Inlägg: 38
Standard Sv: nea chora ??

Vi har bott på Christina Beach i Nea Chora. Håller med de tidigare kommentarerna. Ett bra hotell, med fin strand och nära till en rad fina restauranger i närområdet längs strandpromenaden in mot Chania. Bra fiskrestauranger bl a. Lugnt och härligt område. Dessutom perfekt för promenader västerut mot Agii Apostoli med massor av fina stränder.
Dit åker vi gärna igen.

/thed
Svara med citat
  #8  
Gammal 2022-11-21, 08:37
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 735
Standard Sv: nea chora ??

Det kan bara bli perfekt med hotell Christina och Nea Chora!
Jag har bott i Nea Chora och vid alla årstider. Dock ej på Christina, men har bara hört gott om det hotellet.
Stranden är åter blåflaggad, vilket säkrar bland annat att den är handikappanpassad, vattenkvalitet, service och miljö.
Det finns väldigt många bra tavernor, så man behöver inte gå in till Chania, men jag tycker ni ska göra det någon dag.




Som du ser är det en levande by med många fiskebåtar!

Birgitta
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT