Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2022-08-25, 12:04
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 243
Standard På väskfronten intet nytt …

För några dagar sedan berättade en väninna inför stundande greklandsresa, att bara resväskan vägde 4 kilo, vilket fick mig att tänka på min bastanta resväska. Har tänkt köpa en mindre och lättare, men stannat vid tanken. Nu är det snart vår tur att resa och ber därför min man hämta resväskan, även vågen - själv hämtar jag glasögonen. För säkerhets skull väger han Doris (mitt namn på väskan) två gånger, vilket inte gör någon skillnad: båda gångerna flyger siffrorna förbi 4 kilos strecket för att sen landa på 5 kilo. I våras fick vi ha 23 kilo bagage plus 8 kilo handbagage. Den här gången får vi ha 20 kilo, inklusive handbagage. Går igenom packningslistan för att se vad jag kan stryka …Eftersom necessären är tungviktaren i sammanhanget börjar jag där: tvål schampo mousse och bodylotion köper jag i Grekland. Och efter den varma sommaren kan vi lämna solkrämen hemma. Trots att jag vet svaret kan jag inte låta bli att ropa till min man som befinner sig i badrummet på övervåningen.
-Kan jag använda din rakhyvel.
Det dröjer inte många minuter förrän han står framför mig. En bit toalettpapper på kinden skvallrar att han nyligen använt rakhyveln. Numera finns det hårfön på hotellrummen - för säkerhets skull letar jag fram några färgglada papiljotter.
Just nu vilar en 5 kilo lätt och förväntansfull Doris på gästsängen. I fåtöljen halvligger en betydligt tyngre kvinna och funderar …
Svara med citat
  #2  
Gammal 2022-08-25, 14:41
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 652
Standard Sv: På väskfronten intet nytt …

Citat:
Ursprungligen postat av sjöborren Visa inlägg
Trots att jag vet svaret kan jag inte låta bli att ropa till min man som befinner sig i badrummet på övervåningen.
-Kan jag använda din rakhyvel.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT