Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Symi

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-02-13, 00:35
Dylert
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Båtforbindelser fra Symi til Kos?

Er det noen som vet hvordan båthorbindelsene fra Symi til Kos er i slutten av juni/begynnelsen av juli? Må man om Rhodos.

Og: Hvordan er det med sted å bo på Symi? Er det godt utvalg i Yialos? Står de ved havna med skiltene sine????
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-02-13, 13:37
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Båtforbindelser fra Symi til Kos?

Hur det är med båtar vet jag inte eftersom Nisos Kalymnos inte går i den delen av ö-världen längre. Men det finns säkert förbindelse.

Om boendet: nej, just på Symi brukar det inte stå särskilt många uthyrare på kajen. Ö-borna satsar hellre på att hyra ut sina rum och lägenheter veckovis än till strönätter. Så att hitta boende kan kräva lite mer jobb än på andra öar - men det går, om man frågar sig fram.

Jag var på Symi ett par gånger om året hela 90-talet, sen dess har jag inte varit där. Så några färska boendetips har jag tyvärr inte. Men det finns folk på forumet som varit där de senaste åren, hoppas nån kan hjälpa dig bättre.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-02-13, 15:29
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Båtforbindelser fra Symi til Kos?

Jag och maken var på Symi i somras och vi hade bokat innan, men vi såg allt rumsuthyrare vid färjan var gång den kom...om det var för att hämta redan bokade eller att fånga nya gäster vet jag dock inte...Det jag däremot vet är att vår rumsuthyrare hade ett eget kontor där han hyrde ut rum..Jag tror dock inte att jag får nämna hans namn här..
Jag tror alltså INTE att det är svårt att få rum när ni anländer med båt!
När vi var där i månadsskiftet juni -juli 2005 så var det VÄLDIGT få turister där!

Lissi
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-02-13, 19:33
cande cande är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Inlägg: 33
Standard Sv: Båtforbindelser fra Symi til Kos?

du skriver att det var väldigt få turister på Symi, men det var väl lite liv och rörelse, eller?
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-02-13, 21:15
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Båtforbindelser fra Symi til Kos?

Ja visst fanns det turister, men för att vara högsäsong sa MÅNGA att det var ovanligt lite....Vi tror nog att det beror på att Symi är en relativt dyr ö. Tilos var mycket billigare... Men Symi är vackert och Yialos är en underbar by att strosa i....(Läs gärna resebrevet från i somras om Du vill veta mer.)

Lissi
Svara med citat
  #6  
Gammal 2006-04-08, 22:59
malou malou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Båtforbindelser fra Symi til Kos?

Hvis du søker på GTP.gr, kan du finne fergeoversikt, avganger og ankomstider mht. Symi - Kos. Dessuten også til mange andre øyer i området. Oversikteliige sider, lett å orientere seg der.

Hilsen Malou
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT