Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Rethymnonkusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2010-03-05, 18:18
RonjaKyndels avatar
RonjaKyndel RonjaKyndel är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2009
Ort: Norrköping
Inlägg: 45
Standard Sv: Under 200 dagar

Citat:
Ursprungligen postat av Yanna Visa inlägg
Jag flyttar också till Rethymno! Åker du med samma plan som jag? Norwegian den 5 juni?

Yanna
Nej åker den 14:e Juni ner dit
Svara med citat
  #22  
Gammal 2010-03-05, 19:09
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Under 200 dagar

Citat:
Ursprungligen postat av martinifk Visa inlägg
Härligt med alla dessa nedräkningar till paradiset.

Själv vet jag inte HUR många dagar det är kvar tills jag åker ner, men ATT jag ska åka ner är bestämt sen jag lämnade Rethymno den 24:e oktober efter 4 månaders jobb där..
Ja jag har saknat Dig här....varför har Du inte rapporterat??? Vad har Du jobbat med???

Lissi
Svara med citat
  #23  
Gammal 2010-03-05, 23:34
eva_bbe eva_bbe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 91
Standard Sv: Under 200 dagar

79 daggar till Skopelos!
eva b
Svara med citat
  #24  
Gammal 2010-03-08, 02:29
IngegerdNs avatar
IngegerdN IngegerdN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Stockholm / Rethymno
Inlägg: 228
Standard Sv: Under 200 dagar

Citat:
Ursprungligen postat av nekjam Visa inlägg
Förstår att Du längtar. Hur länge stannar du den här gången?

Hur ser blommorna ut på valnötsträden och vilken fär är dom?
Finns dom inne i själva stan heller. Jakaranda vet jag, dom är ju så ljuvligt blå i färgen. Men valnötsträd vet jag inte hur dom ser ut.
Liksom vid förra påsken stannar jag i 4 veckor. Nu är det "bara" 19 dagar kvar... ser verkligen fram emot att slippa denna långa, kalla vinter och få möta våren på Kreta...

Har inte själv haft möjlighet än att se valnötsträdens blommor, men jag har fått berättat för mig att de är vita och så vitt jag vet finns träden i privata trädgårdar, men kanske också på andra platser i sta'n.
Svara med citat
  #25  
Gammal 2010-03-08, 03:21
martinifks avatar
martinifk martinifk är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Uddevalla
Inlägg: 911
Standard Sv: Under 200 dagar

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Ja jag har saknat Dig här....varför har Du inte rapporterat??? Vad har Du jobbat med???

Lissi
Tackar och bockar.
Har saknat Kalimera också, men tittat in någon gång ibland utan att göra avstamp efter mig dock.

Tanken var faktiskt att rapportera på något sätt när det visade sig att jag fick "fast" jobb på ett hotell i början av juli i Rethymno, men blev dessvärre helt enkelt inte av vilket jag ångrar såhär i efterhand!

Men iaf.. jag jobbade som "allt-i-allo", på ett hotell i Rethymno vid namn Marilyn, för att beskriva det mycket bra. (Blev f.ö nästan 4 månader sammanlagt, och 4 månader + 1 dag på Kretensisk mark)

Jag stod i baren, tog betalt för solstolarna på stranden, gjorde rent poolen, lagade lättare luchrätter som t.ex pizza och toast, satt i receptionen, hjälpte ägarens Mamma med städning när tid gavs och fick även vara med om att röja ur en Mycket stökig källare till hotellet när det gick mot sitt slut i mitten av oktober!

Ska även tilläggas att jag träffade litentuva med hennes härliga familj och Athanasia här från Kalimera i somras.. minst, vet ju inte hur många jag teoretiskt sätt sprang på..

Så.. för att återgå till tråden.. lutar det mot att det blir avresa tillbaka ner till Kreta när jag hunnit se några Allsvenska matcher med Blåvitt på läktarna här i vår.. Slutet av april/början av maj lutar det åt just nu!

IngegerdN:

Underbart att få uppleva påsken på Kreta, njut lite för mig med. Och trevlig resa forstås!

Senast redigerad av martinifk den 2010-03-08 klockan 03:32.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT