Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-07-06, 22:04
åsnan åsnan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Inlägg: 3
Standard 70 euro/natt på Naxos?

Skall till Naxos om en dryg vecka och har mailat med ett pensionat ang rum. De erbjuder 50 euro/natt och säger att det är det lägsta de kan gå eftersom the Tourist police säger att man måste ta 70/natt. Detta gäller dubbelrum. Efter vad jag har läst här på Kalimera verkar detta långt från sanningen. Någon som har erfarenhet av detta? Vi vill bo i Naxos stad. Som det känns nu bokar vi nog inget innan men man vill ju veta att man får ett OK boende....
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-07-06, 22:43
Paittas Paittas är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Skellefteå
Inlägg: 114
Standard Sv: 70 euro/natt på Naxos?

Hej!
På Naxos kan du förmodligen hitta ett finfint rum för ca 30 Euro om du inte kräver lyx. Vi har besökt denna ö vid ett tiotal tillfällen och bott bra och billigt. Visserligen är det högsäsong nu men det finns alltid lediga rum och turistpolisen har inget med prissättningen att göra. Rumsraggare väntar när du kliver av färjan och du kan välja och vraka och ta ett rum för en natt och nästa dag kolla runt och hitta ett boende som du blir nöjd med. Tips på bra boende finns också i olika guideböcker t ex Willma-guiden, Lonely Planet, Vagabond etc.
Lycka till och ha en trevlig semester.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-07-06, 23:09
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: 70 euro/natt på Naxos?

Detta låter bra!!
Vi åker ju 31 juli och efter alla goda råd här på Kalimera i annan tråd, så har vi bestämt att ta första natten som det blir : Vi hoppas på att bli "uppraggade"...och sen om vi inte får tillräckligt bra boende då , så letar vi nästa dag... VI kan alltså välja var vi vill bo och till vilket pris!..Vi har satt ett tak på 60 euro/natt för en studio för 2 ...annars drar vi vidare....Det finns många öar!
Vi ses på Naxos!!!

Lissi
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-07-06, 23:43
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: 70 euro/natt på Naxos?

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
.Vi har satt ett tak på 60 euro/natt för en studio för 2 ...annars drar vi vidare....Det finns många öar!
Vi ses på Naxos!!!
Lissi
Oj, det var högt i tak, så mycket som 30 per person och natt har vi aldrig behövt betala för två personer, hoppas inte priserna rasat i väg så väldans så att vi blir tvingade till det i år.
// Helén
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-07-06, 23:47
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: 70 euro/natt på Naxos?

Citat:
Ursprungligen postat av åsnan Visa inlägg
De erbjuder 50 euro/natt och säger att det är det lägsta de kan gå eftersom the Tourist police säger att man måste ta 70/natt.
Det stämmer inte, det som the "Tourist police" har en åsikt om är det maxpris som hotellet/pensionatet får lov att ta ut för just det rummet. Det sitter oftast ett papper på insidan dörren i varje rum där maxpriset för de olika säsongerna står angivet.
// Helén
Svara med citat
  #6  
Gammal 2007-07-08, 11:19
åsnan åsnan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Inlägg: 3
Standard Sv: 70 euro/natt på Naxos?

Hej och tack för alla svar. Känns som att vi åker utan att boka och hoppas att vi hittar något bra ställe till bra pris. Skönt att slippa allt detta regnande!!
Svara med citat
  #7  
Gammal 2007-07-08, 17:51
Maeta Maeta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 51
Standard Sv: 70 euro/natt på Naxos?

Min dotter uttryckte en gång när vi var påväg av färjan på Naxos att hon älskade att gå av där "för man känner sig som en filmstjärna". Ingen ö jag besökt har fler rumsraggare som möter upp. Finns ingen risk att bli utan rum. Skönast är att gå förbi raggningen och sedan själv strosa runt efter något som ligger trevligt.

Lycka till!

Maeta
Svara med citat
  #8  
Gammal 2007-07-08, 22:31
JimS JimS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 6
Standard Sv: 70 euro/natt på Naxos?

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Detta låter bra!!
Vi åker ju 31 juli och ..Vi har satt ett tak på 60 euro
Vi ses på Naxos!!!

Lissi
Hej

Vi var på Naxos juli 2006 i tre veckor. Under denna tiden bodde vi på olika ställen på ön. Priserna varierade från 35 € i Moutsouna till 60 € i Naxos Stad.
Det bästa stället var utan tveka på Pension Sofi i Naxos Stad, 60 €.

Ur Willmaguide Grekland ö-luffa kan man läsa "Underbar personal, bra läge, rent och snyggt. Jag bor här varje gång jag kommer till Naxos".

Jag instämmer helt och hållet. Tyvärr bodde vi där bara tre dagar. De sista dagarna på ön. Det är en underbar familj som driver detta lilla pensionat som t.o.m. har internet på rummet för de som har sin egen dator. Jag bifogar bilder därifrån.
JimS
http://i183.photobucket.com/albums/x...i/IMG_1709.jpg
http://i183.photobucket.com/albums/x...i/IMG_1615.jpg
http://i183.photobucket.com/albums/x...i/IMG_1716.jpg
http://i183.photobucket.com/albums/x...i/IMG_1756.jpg
http://i183.photobucket.com/albums/x...i/IMG_1775.jpg
http://i183.photobucket.com/albums/x...i/IMG_1779.jpg
http://i183.photobucket.com/albums/x...i/IMG_1789.jpg
http://i183.photobucket.com/albums/x...i/IMG_1901.jpg
Svara med citat
  #9  
Gammal 2007-07-08, 22:39
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: 70 euro/natt på Naxos?

Ligger det långt från någon busshållplats? Egentligen vill jag bo vid Prokopio men man är ju inte sämre än att man kan ändra sig
Badar gör jag däremot inte vi St Georgiostranden.
Var det ett rum för två personer för 60 Euro?
// Helén

Senast redigerad av Hellen den 2007-07-08 klockan 22:48. Anledning: Stavfel
Svara med citat
  #10  
Gammal 2007-07-08, 22:47
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: 70 euro/natt på Naxos?

Fina bilder..
Pension Sofi har vi haft kontakt med..det billigaste de hade var 65 euro. Vi vill chansa på att hitta billigare...
Tack ändå..
Lissi
Svara med citat
  #11  
Gammal 2007-07-08, 22:54
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: 70 euro/natt på Naxos?

Sofi är väldigt ofta fullbokat under svenska semestern, svårt att få nåt med kort varsel alltså. Men får man plats är det fantastiskt trevligt, välskött och välstädat.

Familjen har ett ställe till, Studio Panos, som ligger närmare Agios Giorgios-stranden. Där har jag dock aldrig varit inom. Har de fullt på Sofi brukar de erbjuda Panos - om det inte är fullt där också.
Svara med citat
  #12  
Gammal 2007-07-09, 07:37
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: 70 euro/natt på Naxos?

Pension Sofi är jättefint men balkongerna är små. Ligger fint mot trädgården och det allra bästa där är pratstunden med Panos varje dag. Familjen är väldigt generös och försåg mig och dottern med hemodlade grönsaker, yoghurt, honung och annat gott flera gånger. Det var första gången vi övernattade på Naxos. Jag bodde första natten i gamla stan i ett hus med kackisar och inför dotterns ankomst letade jag upp pension Sofi och fick rum där. Betalade 20 euro i slutet av maj när jag bodde ensam och 25 euro när hon kom. Nästa gång vi besökte Naxos var där fullbokat men då hittade vi Oniro som har samma eller högre standard och stora balkonger.Trevligt par som driver det stället men dagliga pratstunder som på Pension Sofi hade vi inte.

Eva
Svara med citat
  #13  
Gammal 2007-07-09, 08:25
JimS JimS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 6
Standard Sv: 70 euro/natt på Naxos?

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
Ligger det långt från någon busshållplats?

Var det ett rum för två personer för 60 Euro?
// Helén
Hej
400 - 500 meter från stationen för bussar till olika delar av ön.
60 € för två vuxna och ett barn.
Lycka till och en trevlig semester.
JimS
Svara med citat
  #14  
Gammal 2007-07-09, 09:59
Toms avatar
Tom Tom är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Vinslöv
Inlägg: 931
Standard Sv: 70 euro/natt på Naxos?

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
Ligger det långt från någon busshållplats? Egentligen vill jag bo vid Prokopio men man är ju inte sämre än att man kan ändra sig
Badar gör jag däremot inte vi St Georgiostranden.
Var det ett rum för två personer för 60 Euro?
// Helén
Hej !
Eftersom ni hellre vill bo vid A. Prokopio , får jag föreslå "Liana Studios" ett perfekt läge vid stranden med stora välutrustade rum & balkonger . Googla på Liana Studios , dom har egen hemsida med säsongspriser. Vi bokade en 3/bädds i Sept för 45 euro. Efter prut ! (Vi är stamgäster där ! )
/ Tom
Svara med citat
  #15  
Gammal 2007-07-12, 22:10
Alexandra Alexandra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 427
Standard Sv: 70 euro/natt på Naxos?

Det är nästan så att man är lite avundsjuk på er som åker till Naxos, en utav mina favoritöar som har det mesta. I år bär det av till Karpathos istället då tiden inte räckte till för en luff.

Vi har bott jättebra på Ilion som ligger 50 meter från stranden och 5 min från Central Square. Trevlig ägarinna super god frukost med hemgjord omellett nybakade kakor, toast, youghurt frukt flingor, frappe och det mesta. Det är fina och fräscha rum med balkonger, alltid välstädat. Vi bodde alltid i deras enda studio som var något större men på markplan. De flesta balkongerna har havsutsikt.

Hotellet ligger framför Naxos Plaza??? som är ett stort nybyggt komplex och gatan är lugn och fridfull.

Vi betalade 45 Euro i augusti och 35 Euro i juni inklusive frukostbuffen.

Rekomenderar varmt!


/Alexandra
Svara med citat
  #16  
Gammal 2007-07-15, 00:15
åsnan åsnan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Inlägg: 3
Standard Sv: 70 euro/natt på Naxos?

Hej alla glada Greklandsälskare!
Nu har jag och maken kollat på Sällskapsresan som vi alltid gör inför våra resor söderut. Spelar ingen roll om det är charter eller ej vi kommer i så bra stämmning i alla fall
Om en dag och 18 timmar lite drygt drar vi iväg till Santorini och sedan till Naxos. Hoppas det inte blåser för mkt bara. Blev lite orolig efter Jannes inlägg idag. Vi har bokat plats på snabbåten på tisdag fm vid 11.20. Håller tummarna för att den går som planerat. Första gången vi besöker Cykladerna.
Kram på er!
Svara med citat
  #17  
Gammal 2007-07-15, 09:17
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: 70 euro/natt på Naxos?

Om snabbåten är inställd brukar det gå fina Blue Starfärjor mellan Santorini och Naxos. Väldigt komfotabelt på dessa resor och trevligare än att åka snabbåt.

Eva
Svara med citat
  #18  
Gammal 2007-07-16, 15:44
Nash Nash är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Floda
Inlägg: 33
Standard Sv: 70 euro/natt på Naxos?

Vi åker till Naxos månd 23e och stannar i två veckor. Vi var där 5 nätter förra året. Vi är 2 vuxna och 3 barn och har fått pris på 70€ /natt för en tvårumslägenhet på Hotel Argo för 13 nätter. Är det för mycket?

Vi betalade mellan 70 och 80 förra året på Santorini (Honeymoon), Naxos (Panos) och Paros (kommer inte ihåg namnet). /Hans
Svara med citat
  #19  
Gammal 2007-07-16, 16:05
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: 70 euro/natt på Naxos?

Det låter inte för mycket. De boenden vi kollat för perioden 31juli-14augusti på Naxos har alla legat på 55-60 euro för 2 pers...

Lissi
Svara med citat
  #20  
Gammal 2007-07-16, 16:29
Nash Nash är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Floda
Inlägg: 33
Standard Sv: 70 euro/natt på Naxos?

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Det låter inte för mycket. De boenden vi kollat för perioden 31juli-14augusti på Naxos har alla legat på 55-60 euro för 2 pers...

Lissi
Ok Lissi, tack. Det kändes ganska prisvärt med tanke på att vi är så många. Vi kunde fått rum med "nedsänkt terrass" för 50€ men det valde vi bort. /Hans
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT