Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skopelos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-03-10, 02:13
Alexandra Alexandra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 427
Standard Skopelos i augusti

Hej!
Jag undrar om det är någon som vet om det är packat med folk på ön i August, är nämligen intresserad av att åka till Skopelos/ Skiathos. Jag tycker om när man inte ligger som packade sillar på stranden, utan att det finns möjlighet till lite avskildhet.
Vi är ett par som åker och vill kunna kombinera lugnt och ro med nattliv i bland. På dagarna åker vi gärna till fina stränder och på kvällarna flanerar vi i stan. Tror ni denna/dessa öar passar oss?

Ser fram emot svar!

/Alexandra som inte kan bestämma sig vart hon vill hahaha
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-05-15, 18:56
Lasse A Lasse A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Uppsala
Inlägg: 6
Standard Sv: Skopelos i augusti

Citat:
Ursprungligen postat av Alexandra Visa inlägg
Hej!
Jag undrar om det är någon som vet om det är packat med folk på ön i August, är nämligen intresserad av att åka till Skopelos/ Skiathos.
Hej.

Vi tror att båda öarna passar er. På vissa ständer kan det vara mycket folk.

Ska ni ha lugn kväll att äta på skiathos ska ni vara i gammladelen, där är det fint.

.

Senast redigerad av Zanét den 2007-05-15 klockan 19:05. Anledning: För långt citat
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-06-14, 16:05
cajsa cajsa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 80
Standard Sv: Skopelos i augusti

Hej,
Jag besökte både Skiathos och Skopelos förra året under augusti. Tvärtemot vad jag trodde, så var det mer "tomma" stränder på Skiathos än vad vi hittade på Skopelos. Kan kanske bero på att Skiathos har fler.
Vi var 10 dagar på Skopelos och 4 dagar på Skiathos, och även om vi också hade en mysig lugn semester blev vi trötta och rastlösa i slutet av vistelsen på Skopelos och fortsatte till Skiathos, där det finns mer kvällsliv i form av barer och restauranger mm.
Efter 10 dagar på Skopelos hade vi hunnit tröttna på favoritstränderna och den lilla charmiga hamnen och tyckte Skiathos kändes uppfriskande.
Men det var hur vi kände det...

I vilket fall som helst. Ni får det härligt på dessa gröna öar (om ni nu åker dit...).
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT