Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2007-03-06, 09:30
mattias mattias är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 35
Standard Sv: Serifos eller Folegandros???

Har inte rest med barn utan bara jag o tjejen. Var på Folegandros ni ska bo är en smaksak. Vill ni ha nära till bad, vilket jag föredrar, ska ni bo i hamnen. Vill ni ha större utbud på restauranger ska ni bo i Chora men då får ni åka buss till stränderna.
Jag tycker det är enklare att ha nära till bad och sen tar man bussen på kvällen och äter en god middag i chora. Finns även ett fåtal restauranger i hamnbyn.

Senast redigerad av inkfish den 2007-03-06 klockan 10:49. Anledning: långt citat
Svara med citat
  #22  
Gammal 2007-03-07, 18:33
Pia B Pia B är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Harads
Inlägg: 13
Standard Sv: Serifos eller Folegandros???

Vad hette pensionatet vid Livadakiastranden och kan ni rekommendera det? Det lutar nog åt Serifos även fast de flesta förordar Folegandros!

/Karin[/

Jag vet inte vad pensionatet heter men jag vill slå ett slag för Serifos. Jag och mina barn valde Serifos som sista ön på vår båtluff sommaren -05, vi var där i månadsskiftet juni/juli. Jag har varit på rätt många öar i Grekland men jag föll pladask för Serifos. Den största anledningen till det var nog att den inte är överexploaterad som många andra öar är. Inga solstolar fanns att hyra på Lividakistranden och det pratades inte svenska överallt. På de sex dagar vi var där träffade vi en enda svensk familj. Vi bodde på campingen alldeles vid stranden som var kanonbra, betalade 30 euro natten för ett rum med kylskåp. Deras minibuss möter upp när färjorna anländer. Mat och shopping var billigare än på de andra öarna vi besökte. Mina barn var då 10 och 12 och de gillade ön, men de tyckte att det fanns nog så lite affärer. För mig räckte de gott och väl.
I början av juni bär det iväg igen och jag är ganska sugen på att återvända till Serifos. Vi får se om tiden räcker till det. Förra gången var vi ute i tre veckor, den här gången blir det bara två.
Pia
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT