Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland > Leva & bo i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-02-12, 15:04
veronica.th veronica.th är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 9
Standard Grekiska resebolag?

Hej,

Är det någon som känner till grekiska resebyråer som har charter-/paket resor med utgångspunkt från Aten? Liknande våra bolag som Apollo, Fritidsresor, Ving osv.

Om det t.o.m. finns någon som känner till en bra resebyrå som har resor från Aten till Kroatien, skulle det vara alldeles utmärkt.

Jag har provat att googla, men det är uppenbart att grekerna inte reser så mycket inom Europa, vilket är fullt förståeligt med de fantastiska öarna som de har.

Tacksam för alla tips!

/ Veronica
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-02-13, 23:25
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: Grekiska resebolag?

Som bilaga till dagstidningar brukar det komma annonsblad och det är MÄNGDER av bolag. Om du skickar mig din adress på PM ska jag posta en sån . De är på grekiska förstås, men namn kan man ju oftast förstå och det finns telefon-och faxnummer .
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-02-14, 03:28
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Grekiska resebolag?

Det finns massor av grekiska researrangorer. Manga greker som har rad aker till Karibien, Asien aller ex Australien under vinterhalvaret. Tyvarr har manga greker inte den ekonomiska situationen att de kan resa till andra lander. Vet att det exempelvis funnits gruppresor till norra Sverige fran Grekland.

Eva
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-02-14, 04:38
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Grekiska resebolag?

Citat:
Ursprungligen postat av veronica.th Visa inlägg
...men det är uppenbart att grekerna inte reser så mycket inom Europa...
Jag läste en intressant undersökning om detta för en tid sedan. De, i Europa, som åker utomlands mest på sin semester är nordbor. Svenskar, Danskar och Norrmän. Men Finländare verkar inte vilja lämna sitt land på samma sätt. Men vi övriga åker tydligen helst till sydeuropa! Vi var flitigast. Jag är inte säker, men jag har för mig att det var mellan 30 - 35 % som åkte utomlands på semestern! Vi söker väl sol och värme...?

Men i den undersökningen kom Grekland sist! Det var enbart 10 % som reste utanför Grekland på sin semester. Och då reste man till något Asiatiskt land. Inte inom Europa. Den siffran är jag säker på för jag reagerade på den.

Det finns säkert ekonomiska och sociala orsaker kring detta. Med sociala menar jag att man ska hälsa på släkten...

Men jag tycker det är lite märkligt att de som reser åker till något ställe som troligtvis är ännu varmare än hemma...
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-02-14, 07:43
veronica.th veronica.th är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 9
Standard Sv: Grekiska resebolag?

Hej,

Monica P - tack för ditt erbjudande. Dock så har vi kommit fram till att det är svårt att ta sig till Kroatien från Athen, och därför har planerna ändrats till semester i Grekland istället .

Jag har också förstått att greker inte reser mycket. Min pojkväns kollegor och vänner reser aldrig utanför Grekland. Och inledningsvis reagerade han på mitt förslag att åka till Kroatien. Men efter en kort stund insåg han att det kunde vara kul att se något annat än bara de grekiska öarna, prova annan matkultur, o.s.v. Men nu får det vänta till en annan gång.

Men tack för responsen iaf!

/ Veronica
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT