Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-04-23, 14:37
Linda_77 Linda_77 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 1
Standard Veliga behöver snabb hjälp!!!!

Hej!

Vi är tre 30-åriga "kärringar" som ska åka till Grekland i slutet av maj/början av juni. Detta är vad vi vill ha, går det att finna på en och samma ort?

#Bra boende vid fin sandstrand (ej lava,grus el sten). Gärna schysst rum med frukost och havsutsikt.
#Lugnt läge med mittemellan hålligång, alltså inte bara en massa kärlekspar eller fulla ungdomar. Vi klarar oss också utan inkastare...
#Vacker natur, gärna grönt och bergigt. Vore toppen om bra dykning/snorkling fanns inom räckhåll.
#Genuin grekisk miljö med möjlighet att åka runt och se byar med vita hus, blåa dörrar, kyrkor osv.
#Bra väder och överkomliga priser

Finns det något ställe som inkluderar allt det här, eller åtminstone det mesta? Har funderat på Korfu och Zakynthos, Kefalonia, Lefkas och Thassos, men det är jättsvårt att bilda sig en uppfattning i resekatalogen...

Någon rutinerad Greklandsresenär som har ett bra och lättillgängligt tips? Gärna med både resmål, ort och boende
Kreta känns lite "tråkigt"...
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-04-23, 15:10
bob-kåres avatar
bob-kåre bob-kåre är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Edane
Inlägg: 442
Standard Sv: Veliga behöver snabb hjälp!!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Linda_77 Visa inlägg
Kreta känns lite "tråkigt"...
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-04-23, 15:17
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 1 648
Standard Sv: Veliga behöver snabb hjälp!!!!

Vet bara att Zakynthos kan uppfattas som väldigt turistigt, men att det är JÄTTE FINT om man kommer bort från turiststråken, så (hälsning från en vän) åk till Zakynhos MEN hyr moppe el. bil, då ser du en helt annan (och mycket bättre) sida av ön!!

Så Zakynthos är alltså inte att rek. om man inte kan ta sig runt??, men vad vet jag?? har inte varit där, all denna "fakta" kommer inte från mig personligen...

Men bara att se en havssköldpadda borde väl vara värt hela resan
SÅ, se till att ha en fulladdad kamera iaf.

Men vad jag har hört av andra så borde iaf. Naxos och Skiathos ha lite av det ni söker...

Någon annan kan säkert svara på dessa frågor bättre änn vad jag kan, men du ville ju ha snabba svar, så...

Förresten på Zakynthos är nog Argassi bäst för er... (också rapport från samme vän...)

Trevlig resa!!

//
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-04-23, 16:13
pargas avatar
parga parga är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Hälsingland
Inlägg: 362
Standard Sv: Veliga behöver snabb hjälp!!!!

Parga är inte så dumt! Det är ingen strand som passar in på din beskrivning, med boendet menar jag. Kanske att Lichnos stämmer ganska överens. Lichnos ligger en bit utanför Parga. Det är väldigt grönt och bergigt i omgivningarna. Absolut inte kargt men bergigt och kulligt. Det finns mycket att uppleva. På gångavstånd ligger byn Anthoussa, som har lite av det du vill ha. Vita hus, kyrkor, blommor, tavernor mm. Sedan finns byn Agia också. Dit har jag aldrig varit men tänkte göra ett besök när jag nu åker ner i början av juni. Ett litet tips: Apollo har billiga specificerade resor just nu!

Jenny (Parga)
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-04-23, 17:07
Anders_Anki Anders_Anki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Skåne
Inlägg: 16
Standard Sv: Veliga behöver snabb hjälp!!!!

Lätt tillgängligt? Nej tyvärr inte eftersom de BÄSTA öarna saknar charterflyplats!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2007-04-23, 18:38
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Veliga behöver snabb hjälp!!!!

Parga, Samos eller Karpathos om ni inte vill åka färja. Annars tycker jag att ni ska åka till Egiali på Amorgos.

Eva
Svara med citat
  #7  
Gammal 2007-04-23, 20:29
Abis avatar
Abi Abi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Kalmar
Inlägg: 992
Standard Sv: Veliga behöver snabb hjälp!!!!

Jag kan rekomendera Kini på Syros! Där har vi varit 2 gånger, och bott på Argo. Åtminstone från en del altaner är det havsutsikt, och stranden är jättebra. Det är promenadavstånd till Delfini beach, en hissnande vacker promenad. Och när kvällen kommer kan man ta bussen till Ermuopolis, som är en härlig GREKISK stad.

Lycka till med valet.

Abi
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT