Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-05-17, 09:37
idab idab är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Inlägg: 10
Standard Solfaktor Pluss

Vi har bokat en resa från Arlanda till Agia Marina på Kreta till priset av 7300 för 2 personer. Med hotell och så.
Men resan kommer vara utan någon guide eller så.

Har lite frågor. Biljetten är en sådan man skriver ut och den är på svenska, kommer dom på Kreta förstå biljetten? Så vi inte står där på hemvägen och inte kommer iväg.

Sedan undrar jag, vi kommer till Chania flygplats 23.40 lokaltid. Kommer det finnas taxi där vid den tiden? Eller ska vi förboka taxi?

Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-05-18, 08:34
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Västerås
Inlägg: 1 065
Standard Sv: Solfaktor Pluss

Antar att ni inte bokat transfer till hotellet från flygplatsen, utan bara flyg och hotell. OM ni inte har transfer..........så måste det vara lätt att få tag i en taxi där. Ni behöver inte förboka! (Tror knappt det skulle funka att förboka, du vet greker och tider, ("maybe tomorrow"!).
Det måste vimla av taxibilar utanför flygplatsen, de vet nog när planen landar. På din flygbiljett, finns säkert ett flight nr elelr bokningsnr och de på incheckningen kollar nog sånt. Ska inte vara någon fara! Det är trots allt en biljett! Tror min biljett är ngt liknande! Ha en trevlig resa!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-05-18, 10:09
idab idab är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Inlägg: 10
Standard Sv: Solfaktor Pluss

Citat:
Ursprungligen postat av Ioslina
Antar att ni inte bokat transfer till hotellet från flygplatsen, utan bara flyg och hotell. OM ni inte har transfer..........så måste det vara lätt att få tag i en taxi där. Ni behöver inte förboka! (Tror knappt det skulle funka att förboka, du vet greker och tider, ("maybe tomorrow"!).
Det måste vimla av taxibilar utanför flygplatsen, de vet nog när planen landar. På din flygbiljett, finns säkert ett flight nr elelr bokningsnr och de på incheckningen kollar nog sånt. Ska inte vara någon fara! Det är trots allt en biljett! Tror min biljett är ngt liknande! Ha en trevlig resa!
Tack! nu känner jag mig lugn.
Är det bäst att ha kontanter med sig eller kan man betala taxi och restauranger med visa kort? eller är det dumt.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-05-18, 10:47
Bennyboy Bennyboy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Inlägg: 85
Standard Sv: Solfaktor Pluss

Jeg syntes det beste er å ta ut i minibanker, ikke noe problem å finne en minibank.
Men ta med deg ca 100 euro i cash slik at du har til taxi osv med engang du kommer ned slik at du har litt sikkerhet hvis minibanken på flyplassen inte funker osv.
Da slipper du også å stresse med å finne en minibank med engang du kommer ned.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-05-18, 11:32
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Västerås
Inlägg: 1 065
Standard Sv: Solfaktor Pluss

instämmer med "bennyboy". kontante, euro behövs i fickan när man kommer ner! sen kan man ta ut mer på bankomater som finns här och där!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2006-05-18, 11:52
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Solfaktor Pluss

Vilka reser ni med? Klart att biljetten funkar hem också.

När det gäller kort lämnar jag dem aldrig ifrån mig utomlands. En servitör kan t ex inte gå iväg med mitt kort. Ta ut på bankomater i stället.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2006-05-19, 23:20
idab idab är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Inlägg: 10
Standard Sv: Solfaktor Pluss

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Vilka reser ni med? Klart att biljetten funkar hem också.

När det gäller kort lämnar jag dem aldrig ifrån mig utomlands. En servitör kan t ex inte gå iväg med mitt kort. Ta ut på bankomater i stället.
Vi reser med Solfaktor, Solfaktor Pluss.
Men planet är Sterling.

Mm precis vad jag tänkte, man har ju ingen aning om hur mycket pengar som kan tänkas försvinna. Så jag ska nog följa era råd. Inte är det väl avgift längre på att ta ut pengar utomlands?
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT