Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-09-11, 14:26
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Västerås
Inlägg: 1 065
Standard Ospecificerat utan egen dusch och WC??

Sitter och gottar mig i sista minuten resorna........... Vet ju att man kan ha oturen att hamna vart som helst. Men det här utan dusch och WC på rummet. Hur väl stämmer det? Är det någon här på Kalimera som hamnat riktigt offside än vad man tänkt sig? Är det någon som har hamnat på något hotell/rum utan egen dusch/WC?? En del säger att det finns inte såna rum, utan researrangörerna säljer så för att kunna ta ett par hundralappar extra för att garantera resenären. (Fast kanske dessa hundralappar var helt onödiga att betala). Någon som vet eller har erfarenheten, får hemskt gärna svara!!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-09-11, 19:45
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Västerås
Inlägg: 1 065
Standard Sv: Ospecificerat utan egen dusch och WC??

Ingen som har något att kommentera eller tipsa om?? Någon här måste väl åkt nyligen på en sista minuten resa? Eller har jag fel?!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-09-11, 20:23
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Ospecificerat utan egen dusch och WC??

Jag tänkte svara förut idag, men började leta gamla trådar, frågan har nämligen varit uppe flera gånger förr och det har skrivits många erfarenheter om detta. Men hade egentligen inte tid att leta, och sen blev det inte att jag svarade heller...

Jag har köpt restresor utan garanterad dusch o wc fyra gånger och fått jättebra hotell alla gångerna! En reseledare sa en gång att under högsäsong kan det hända att man får sämre rum, men i september är det i stort sett ingen risk, eftersom de fyller upp de hotell som de bokat under hela säsongen, och de är alltid bra.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-09-11, 20:41
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Västerås
Inlägg: 1 065
Standard Sv: Ospecificerat utan egen dusch och WC??

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet


Jag har köpt restresor utan garanterad dusch o wc fyra gånger och fått jättebra hotell alla gångerna! En reseledare sa en gång att under högsäsong kan det hända att man får sämre rum, men i september är det i stort sett ingen risk, eftersom de fyller upp de hotell som de bokat under hela säsongen, och de är alltid bra.
Så du har alltid fått dusch & WC när du beställt? Det låter som jag trodde i alla fall då. För de borde ju finna ordinarie hotell ledig nu i slutet av sep.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-09-11, 20:46
Masourakis avatar
Masouraki Masouraki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Inlägg: 380
Standard Sv: Ospecificerat utan egen dusch och WC??

Har åkt ospec många gånger och alltid haft det bra.Bra hotell med allt som ska finnas.Men ibland har det blivit hotell som inte är med i katalogen fast det har också blivit bra.Har aldrig haft anledning att klaga.Men jag åker aldrig i juli heller.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2006-09-11, 23:08
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Ospecificerat utan egen dusch och WC??

Citat:
Ursprungligen postat av Ioslina
Så du har alltid fått dusch & WC när du beställt?
Ja och inte bara det, utan lägenhet, pool och bra standard, alltid minst tre-stjärnigt.

Om man är en eller två vuxna får man räkna med att det kan bli hotellrum. De har ju ofta en liten kyl, men inga kokmöjligheter. Reser man med barn är det troligt att man får en studio eller lägenhet.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2006-09-12, 10:21
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Västerås
Inlägg: 1 065
Standard Sv: Ospecificerat utan egen dusch och WC??

Låter bra då. Åker med min kompis som aldrig varit i Grekland. Bara 2 ggr i Spanien på ngn kort chartervecka med all trygghet som finns. Dessutom med ngn karl som bjöd. Får väl dåligt samvete om jag bokar och sen hamnar på ngt ställe som är alldeles helsike fel eller så kan det bli alldeles underbart!!!! (precis om askungen.... )
hon är inte hemma på internet, så det är mest jag jag som sitter här och laddar............men nästa vecka bär det av, vart vet jag ej!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT