Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-08-11, 11:27
Hedan Hedan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 36
Standard Flyg till Aten i okt?

Vi funderar på att resa till Aten under höstlovet, 27 okt-3nov. Gick in på Sterling för att boka biljetter och inser då att de inte har resor dit den tiden. Ringde till Sterling och hon visste inte om de skulle släppa biljetter till Aten under hösten. Är det någon som vet om det brukar komma ut biljetter och om det är okey att åka dit den tiden??
Vi har även funderingar på Kreta under höstlovet, är det någon som varit där den tiden och är det något "öppet"?
Hälsn Ulrika
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-08-11, 12:03
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Flyg till Aten i okt?

Kreta är perfekt på hösten. I Rethymnon, Chania, Heraklion och i Kretas många större orter bor tusentals människor så här blir aldrig stängt och tomt. De ställen som enbart vänder sig turister kanske är stängda men de kan man enligt min mening vara utan. Åretruntöppna tavernor och affärer är oftast bäst. Heraklion är den största staden på Kreta men ingen storstad och går på inga sätt att jämföra med Aten. Handlar väl att ni måste bestämma er för om det är en storstadsvistelse ni vill ha.

Eva
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-08-11, 12:53
Hedan Hedan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 36
Standard Sv: Flyg till Aten i okt?

Tack för ditt svar! Vi har varit i Aten tidigare och har vänner där så det lockar att åka dit, samtidigt har inte våra barn varit på Kreta så därför kom den idén upp.. Vi vill egentligen bara åka bort några dagar och "bara vara" äta gott och umgås. Låter ju intressant med det du säger om Kreta, några turistställen behöver vi inte. Tyvärr har jag svårt att hitta biljetter till bra pris.
Hälsn Ulrika
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-08-12, 10:13
Surfdudes avatar
Surfdude Surfdude är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Kristinehamn
Inlägg: 43
Standard Sv: Flyg till Aten i okt?

Jag tycker definitivt att Ni skall satsa på Aten den tiden på året - ganska lugnt med turister och ofta lagom värme för oss nordbor.
Sterling har mig veterligen tidigare aldrig släppt biljetter den tiden på året - jag rekommenderar istället SAS (www.sas.se) eller Apollo (www.tickets.apollo.se). Biljetterna kan bli såpass billiga som 1.500 - 2.000 SEK p.p. T.o.R. beroende på val av dag och tid på dygnet.

Vill Ni sedan bada fast Ni är i Aten, kan jag rekommendera att Ni tar en buss mot Rafina och stannar på något mysigt ställe på vägen upp längs kusten.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-08-12, 10:42
carjoh carjoh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Sjöbo
Inlägg: 125
Standard Sv: Flyg till Aten i okt?

Jag tror inte heller på Sterling. Vi hoppades på biljetter från Kreta till Kastrup i oktober, men efter kontakt med Kastrup så bokade vi med apollo. På Kastrups kundservice sa man att Sterling hade inte lagt någon flygtrafik dit på "schemat".
Svara med citat
  #6  
Gammal 2007-08-15, 08:30
Hedan Hedan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 36
Standard Sv: Flyg till Aten i okt?

Tack för era svar. Det verkar som att ni har rätt ang Sterling. Jag fortsätter titta efter biljetter på SAS och Apollo. Tack för tipset om Rafina, där har vi aldrig varit.
Hälsn. Ulrika
Svara med citat
  #7  
Gammal 2007-08-15, 18:40
Yak Yak är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 390
Standard Sv: Flyg till Aten i okt?

Hejsan,
Jag har bokat med SAS till Aten för två veckor i slutet av Oktober (gick på lite mer än 2000 kr). Det kommer nog bli riktigt skönt, planen är att åka till Naxos eller kanske vidare till Kreta direkt.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT