Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > BoCinas hörna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2011-05-02, 13:08
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Norwegian - Wi-Fi

Citat:
Ursprungligen postat av Cecilia Visa inlägg
Så vad är skillnaden mot att man skriver texter på sin dator jämfört med om man surfar? Man är väl lika tyst ändå och du slipper väl störas oavsett?
Det är väl mer flimmret och de eventuella ljud som spelas upp som stör speciellt om det är på natten men något större problem är det inte för mig. Jag gör bara riktiga långflygningar på 10-12 timmar någon gång per år så då får man väl stå ut med det.

Hoppas flygbolagen bygger ut sin service även i andra avseenden så blir säkert alla nöjda.

Du hänvisar till tågresor med X 2000 och frågar vad jag anser om surfandet där. Några såna tåg har vi inte i norrland där jag företar mina tjänsteresor så det vet jag inget om. Naturligvis är behovet av tysthet mindre vid korta resor på dagtid än det är vid långa resor som sker på natten.

Eva
Svara med citat
  #22  
Gammal 2011-05-02, 14:39
Tobbe Ss avatar
Tobbe S Tobbe S är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Borås
Inlägg: 694
Standard Sv: Norwegian - Wi-Fi

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Jag tycker att flygresorna är hur tråkiga som helst och skulle vara väldigt tacksam om jag hade tillgång till internet under resan. Hoppas fler flygbolag följer efter.
Håller med dig helt, flyget är i särklass det mest tråkiga transportmedel som finns. När jag började flyga långresor i början på 80-talet fanns det absolut inget att göra, film visades på en(1) duk långt fram, hamnade man långt bak såg man inget. Nu finns det "lekutrustning" i var enda säte.
Allt som kan hjälpa till att "död" tid vid flygresor är välkommet.

Tobbe
Svara med citat
  #23  
Gammal 2011-05-02, 21:31
nekjam nekjam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2005
Ort: Sikeå
Inlägg: 433
Standard Sv: Norwegian - Wi-Fi

Jag kan bara undra. Hur är det med säkerheten? Idag får man ju inte ha mobilen på. Men hur påverkar datorer säkerheten ombord på planet?

Majken
Svara med citat
  #24  
Gammal 2011-05-02, 22:20
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 652
Standard Sv: Norwegian - Wi-Fi

Citat:
Ursprungligen postat av Tobbe S Visa inlägg
flyget är i särklass det mest tråkiga transportmedel som finns.
Exakt. Det är därför det är å bra med maten ombord, så man har nåt att sysselsätta sig med.

/Netwolf
Svara med citat
  #25  
Gammal 2011-06-14, 20:34
nikki73 nikki73 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 106
Standard Sv: Norwegian - Wi-Fi

Det är ju bra att det finns sen är det ju upp till var och en att välja vad den vill göra på planet! Varför ska de som vill läsa en bok klanka på de som vill kunna koppla upp sig mot Internet? Tänk om de som vill koppla upp sig mot Internet tyckte att de blev störda av alla som ville läsa en bok! Nej valfrihet är ordet!
Svara med citat
  #26  
Gammal 2011-06-15, 06:00
xenoss avatar
xenos xenos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Sollentuna - Grekland...?
Inlägg: 1 759
Standard Sv: Norwegian - Wi-Fi

Citat:
Nej valfrihet är ordet!
Idag inbillar jag mig att jag har något att säga igen, jag inbillar mi så mycket:
Neej, jag tror inte valfrihet är ordet, med all respekt. Jag tror, genuint fördomsfullt, att det beror på en av dess två orsaker, eller en kombination: Avundsjuka är den ena, den andra är en fördomsfull inställning till datorer/tekniken som sådana dolt bakom en tolerant pose´.
Troligen kommer den denna pose´från en av oss som präktigt iaktagit en korrekt attityd sedan FNL-demonstrationernas dagar. Men idag är vi akterseglade och ingen bryr sig längre om våra sura miner. Förpassade till periferin av utvecklingen gör vi våra besvikna röster hörda mot allt vad vi uppfattar som framsteg. Dags att matchera till Grekland!

Ha en bra dag alla!
Svara med citat
  #27  
Gammal 2011-06-15, 10:31
Frappes avatar
Frappe Frappe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Norra Sthlm, Nea Makri/ Nea Pendeli Athens Grekland
Inlägg: 1 712
Standard Sv: Norwegian - Wi-Fi

[QUOTE=nekjam;238696]Jag kan bara undra. Hur är det med säkerheten? Idag får man ju inte ha mobilen på. Men hur påverkar datorer säkerheten ombord på planet?

Majken[/QUOT

All elektronisk utrusning skall vara avstängd vid start och landning!

Camilla
Svara med citat
  #28  
Gammal 2011-06-16, 21:30
Aase Aase är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lerum
Inlägg: 350
Standard Sv: Norwegian - Wi-Fi

Hej
Rolig debatt. Jag kan aldrig sova på flyg. Jag skulle tycka det vara underbart om jag kunde titta på en film som JAG VALT, maila vänner, skriva, osv på flyget. Jag är en person som läser böcker en masse men ibland är det skönt att göra annat. Man kan ju använda hörlurar så stör man inte någon.
Jag blir däremot jäkligt störd av människor/barn som upprepade gånger sparkar i ryggstödet. Det är absolut det värsta som finns.

Åse
Svara med citat
  #29  
Gammal 2011-06-17, 06:20
xenoss avatar
xenos xenos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Sollentuna - Grekland...?
Inlägg: 1 759
Standard Sv: Norwegian - Wi-Fi

Citat:
Jag blir däremot jäkligt störd av människor/barn som upprepade gånger sparkar i ryggstödet. Det är absolut det värsta som finns.
Instämmer över måttan. Måste vara de frustrerade och deras barn
Svara med citat
  #30  
Gammal 2011-06-17, 09:02
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Norwegian - Wi-Fi

Ja barn verkar det vara allt fler som störs sig på. Det har jag aldrig gjort och hoppas att jag aldrig kommer att göra. Det är de som ska ta hand om mig på ålderns höst.

På det här området är Grekland ett föregångsland. Barn är alltid välkomna och de är med även ute på taverna när man umgås över generationsgränserna.

Eva
Svara med citat
  #31  
Gammal 2011-06-17, 15:21
xenoss avatar
xenos xenos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Sollentuna - Grekland...?
Inlägg: 1 759
Standard Sv: Norwegian - Wi-Fi

Citat:
Ja barn verkar det vara allt fler som störs sig på. Det har jag aldrig gjort och hoppas att jag aldrig kommer att göra.
Jag tar åt mig alltså!"

Jag skrev "de frustrerade och deras barn". Inte barn i allmänhet; nej sådan är jag inte.
Svara med citat
  #32  
Gammal 2011-06-17, 16:51
HenricGs avatar
HenricG HenricG är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Inlägg: 198
Standard Sv: Norwegian - Wi-Fi

Citat:
Ursprungligen postat av Frappe Visa inlägg
Citat:
Ursprungligen postat av nekjam Visa inlägg
Jag kan bara undra. Hur är det med säkerheten? Idag får man ju inte ha mobilen på. Men hur påverkar datorer säkerheten ombord på planet?

Majken
All elektronisk utrusning skall vara avstängd vid start och landning!

Camilla
Och är inte det väldigt märkligt egentligen? Är DET alls som krävs för att en krasch ska riskeras, liksom? Det räcker med att någon håller upp mobilen och skriker "Flyg till Beirut, annars trycker jag på ´ring upp´"?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT