Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Ikaria & Fourni

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2023-06-21, 13:46
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Bada i sötvattensjöar i Nas på Ikaria

Från Armenistis är det cirka 3 ½ kilometer till Nas, ett ganska lagom avstånd om man vill sträcka på benen lite, på köpet får man vackra vyer över havet.




Det bästa med Nas är - förutom Annas fisktaverna - att floden Halaris rinner ut på stranden. Ibland går den enda ut till havet, då delas stranden av på mitten. Om inte, bildar vattnet från floden en sötvattensjö strax före stranden. Vad är det som är så bra med det då? Jo, det ska jag berätta. Man kan följa floden en bit upp i bergen. Enklast är det om man går ner via grusvägen ovanför floden. Längs med floden finns ett flertal sötvattensjöar och några vattenfall. En av dessa badbara sötvattensjöar ser ni på bilden ovan.

Fler bilder från Nas på Ikaria finns här.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2023-06-21, 14:20
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 684
Standard Sv: Bada i sötvattensjöar i Nas på Ikaria

Annas vid Nas är legendarisk! Den Moussakan drömmer jag om än.

När vi var där vid den stranden, så träffade vi en österrikare. Han kom dit mellan april-okt varje år och campade vid flodutloppet. Han hade inget riktigt tält, utan endast ett enkelt vindskydd. Han var klädd som naturen skapat honom och till det ett långt skägg.

Han fångade orm i floden och grillade. Skinnet spände han upp för torkning. Han hade flera st uppspända, så drf avstod jag floddoppet. Doppade dock tån i och det var ganska kallt.

/Netwolf
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT