Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2014-06-12, 09:32
MalinPa MalinPa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2014
Inlägg: 22
Standard Hytt på färjan?

Hej!

Vi ska åka Aten-Naxos med kvällsfärjan efter att ha startat i Sverige vid 3 på natten, så antagligen lite trötta Men en 2-åring som inte kan somna i knäet och en femåring så funderar vi på att boka hytt på färjan så slipper vi jaga båten runt i 5 timmar =) Dyrare än däckplats men ändå bara halva priset mot att flyga inrikes.


Är det någon som vet standarden på hytterna? Det verkar ju finnas fyrbäddshytter. Var på båten ligger hytterna? Vill inte vara under bildäck

Det finns ju flera olika hyttalternativ, men jag lyckas inte hitta någon beskrivning om det.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2014-06-12, 09:43
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Hytt på färjan?

En hytt på Grekfärja brukar kosta skjortan! Räkna med att betala lika mycket för hytten som färjebiljetten.


Arne


Katapola direkt
Svara med citat
  #3  
Gammal 2014-06-12, 10:03
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 684
Standard Sv: Hytt på färjan?

Då flertalet färjor numera är av senare modell, så betvivlar jag inte att standarden är god. Hytter belägna under bildäck/vattenlinjen, tror jag inte ens är tillåtet längre. Det var bara gamla tiders färjor, där det förekom.

/Netwolf
Svara med citat
  #4  
Gammal 2014-06-12, 11:30
Celbes avatar
Celbe Celbe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Landskrona
Inlägg: 541
Standard Sv: Hytt på färjan?

Vi har haft hytt vid två tillfällen, dels från Patmos till Aten (färjan gick c:a 23.30, i Aten c:a 07.00) och dels mellan Syros och Ikaria då kvällsfärjan var fullbokad och det var enda alternativet. Hytterna är helt ok och det är väldigt skönt, när det är fullt med folk överallt (och då menar jag ÖVERALLT) att ha en egen vrå och framför allt egen toa (finns även dusch).

Färjan mellan Patmos och Aten tror jag inte är i trafik längre, det är några år sedan. Mellan Syros och Ikaria åkte vi inte med Nissos Mykonos utan det var någon annan färja som jag inte kommer på namnet just nu (minnet är kort nu för tiden...).

Hytterna är inte under bildäck utan ligger insides. De ropar ut vilken hamn man är vid samt kommer även och knackar på dörren.

Visst kostar det men vi har tyckt det varit värt priset vid dessa två tillfällen.

Celbe
Svara med citat
  #5  
Gammal 2014-06-12, 18:20
kize kize är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 490
Standard Sv: Hytt på färjan?

Vi bokade hytt vid hemresan fr Naxos till Pireus förra året. Vi var 4 vuxna o jag vill minnas att det bara skilde några euro per person jämfört med ekonomiklass. De brukar ha familjeerbjudande vissa tider på hytter. Ja, det var nog den finaste hytt vi haft på någon båtresa o då har vi gjort ett antal turer med Siljan och Viking till våra grannländer. Vi åkte med Blue Star Delos. Kan varmt rekommenderas!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2014-06-12, 18:23
kize kize är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 490
Standard Sv: Hytt på färjan?

Minns inte exakt om vi gick en våning upp eller ner från receptionen men det var definitivt inte under bildäck. Vi betalade bara hyttpriset, inte färjebiljetter dessutom.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2014-06-13, 07:56
Zelda Zelda är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 58
Standard Sv: Hytt på färjan?

Citat:
Ursprungligen postat av kize Visa inlägg
Minns inte exakt om vi gick en våning upp eller ner från receptionen men det var definitivt inte under bildäck. Vi betalade bara hyttpriset, inte färjebiljetter dessutom.
Håller med hytterna är helt ok och de flesta ligger på samma nivå som restaurangerna, vi har tagit hytt flertalet gånger just för att ha det bekvämt och lite egen plats, vill också minnas att det inte är speciellt mycket dyrare än vanlig ekonomibiljett, jag har dessutom åkt själv någon gång och bokat plats i 4 bäddshytt men fått den helt för mig själv


zelda
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT