Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Peloponnesos

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #1  
Gammal 2019-04-25, 08:39
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 866
Standard Nafplio april 2018

Bättre sent än aldrig. Nu är det ett år sen vi var i Nafplio så kanske det är dags att jag berättar lite. Jag har nu bilderna på rätt dator och jag råkar också ha lite extra tid idag. Vi flög med Aegean till Aten och landade så pass sent på kvällen att vi skulle övernatta halvvägs, i Kineta. Flyget var aningen försenat och vi skulle också hämta hyrbilen. Vi hyrde från Green Motion och deras ställe var inte på själva flygplatsen så vi blev upphämtade av deras bil. Så när vi äntligen var framme på Hotel Cokkinis var klockan redan 11 på kvällen. Deras restaurang hade nyss stängt, men vi kunde njuta av några avstressande öl i baren.
Följande morgon var det trevligt att vakna till denna vy från balkongen.



Hotel Cokkinis är lite "gammaldags" i stilen vilket är bara positivt. Vi fick frukosten på en bricka till vårt bord i restaurangen och det blev extra plus för färskpressad apelsinsaft. Efter att vi tagit en liten promenad på stranden tackade vi för denna gång och körde till vårt slutmål, Nafplio. Där bodde vi på hotel Agamemnon. Vi bodde på högsta våningen med balkong och havsutsikt.



Agamemnon är också ett mycket trevligt hotell som jag gärna rekommenderar. Vill man ha centralt läge och havsutsikt så kan det knappast bli bättre. Det finns även rum med utsikt mot en smal gränd så kom ihåg att välja havsutsikt om det är viktigt. Vår utsikt från balkongen var fin!



Sen var det dags att bekanta sig lite med Nafplio. Många fina gränder finns det.



Vi gick den fina strandpromenaden till Arvanitia beach.



Det var även några som badade där trots att det nog var kallt i vattnet. Men det var väldigt fint och soligt väder. Serveringen på stranden var stängd så det blev inga öl för de törstiga vandrarna.



Nu måste jag ta en liten paus. Fortsättning följer!

/ Anne
Svara med citat
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT