Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Amorgos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-05-20, 13:35
Karin Ts avatar
Karin T Karin T är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Ronneby
Inlägg: 35
Standard Amorgos

Såg idag att Apollo har plockat bort Amorgos från "sortimentet". Frågade dem varför och fick till svar att de stoppat försäljningen pga transferproblem mellan Santorini och Amorgos. I slutet på veckan skulle de veta mer. Jag tycker verkligen synd om de resenärer som har bokat resa nu till helgen. (Det skulle vara första avgången). Hoppas verkligen att det löser sig.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-05-20, 13:45
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Amorgos

Det var tråkiga nyheter. Vet du om det ställer in helt eller om de bara stoppar försäljningen tillfälligt?

Konstigt att sälja resor utan att vara hundra på att det går båtar.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-05-20, 14:00
Karin Ts avatar
Karin T Karin T är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Ronneby
Inlägg: 35
Standard Sv: Amorgos

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Vet du om det ställer in helt eller om de bara stoppar försäljningen tillfälligt?
Nej, inte mer än att de vet mer i slutet av veckan.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-05-20, 14:16
liselotti
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Sv: Amorgos

Jag tycker också synd om dom som bokat! Man längtar och planerar hela vintern......

Av detta kanske man kan dra slutsatsen att den dagliga förbindelsen mellan Amorgos - Santorini, som gick förra året, inte kommer att gå i sommar. Vad tror ni
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-05-20, 14:22
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Amorgos

Citat:
Jag tycker också synd om dom som bokat! Man längtar och planerar hela vintern......
Ja det är hemskt tråkigt. För att inte tala om alla (nu onödiga) Amorgosreportage som skrivits i olika tidiningar i år.

Citat:
Av detta kanske man kan dra slutsatsen att den dagliga förbindelsen mellan Amorgos - Santorini, som gick förra året, inte kommer att gå i sommar. Vad tror ni
Kanske är det så. Så himla synd.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-05-20, 15:21
gunnars avatar
gunnar gunnar är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Uppsala
Inlägg: 410
Standard Sv: Amorgos

Ja, lite tråkigt kan de va för de som bokat. Tror dock det är lite svårt att ha en dest som Amorgos. Ving har försökt förut och då vill jag minnas att det bara gick att ha det som kombination med Naxos.

För min del kan det dock innebära att jag trots allt åker till Amorgos.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-05-20, 15:36
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Amorgos

De som ska resa har väl ändå kvar sin plats på planet och kan via omvägen över Naxos ändå relativt enkelt ta sig till Amorgos, där det vid den här tiden finns gott om boenden. Det är inte så krångligt som det kanske verkar att resa på egen hand och jag hoppas att ni som vill till ön prövar den möjligheten. En övernattning på Santorini eller Naxos kan också vara trevligt.

Eva
Svara med citat
  #8  
Gammal 2008-05-20, 15:37
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Amorgos

Kom att tänka på att vid den här tiden brukar ju inte all färjetrafik ha kommit igång men det måste väl Apollo ha tänkt på. Först vid mitten av juni brukar det gå fler båtar.

Eva
Svara med citat
  #9  
Gammal 2008-05-20, 16:53
Yak Yak är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 390
Standard Sv: Amorgos

Man ska väl inte säga att man är glad, men jag har varit lite orolig för "charteriseringen" av Amorgos, särskilt sedan DN hade en stor artikel om ön i April.
Men så jobbigt är det ju inte att åka dit, så jag hoppas alla som hade tänkt resa kommer ändå och njuter av denna pärla!
Svara med citat
  #10  
Gammal 2008-05-20, 17:58
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 1 648
Standard Sv: Amorgos

Oansvarigt, som sagt, av Apollo att sälja resor som de inte ens vet går att genomföra...

Hoppas det löser sig för er som bokat resa, man blir ju så besviken om man inte kommer iväg...
Svara med citat
  #11  
Gammal 2008-05-20, 18:25
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Amorgos

Jag förstår inte hur Apollo tänker i det här läget när de har erbjudit Egiali som resmål? Chansade de bara på att Catten som gick förra året skulle gå i år igen? I så fall vet de inte mycket om Grekisk färjetrafik... Har de inte ett ansvar att kolla sådant och även se till att transfern fungerar? De har kört med mindre charterbåtar tidigare mellan Santo och Naxos, och det skulle inte vara något större problem att ta vägen inom Amo med en sådan. Visst tar det säkert 2 timmar extra men då hade de kunnat kombinera bägge resmålen utan problem! Och merkostnaden läggs ju i alla fall på priset för resan... Det måste väl finnas någon på det företaget som kan lite om organisation och logistik.

De är synd om dem som har beställt resa och nu blir avbokade. Men de kan resa till andra öar i värsta fall... Men hur är det med de hotell som är kontrakterade och kanske varit tvungna att avstå att boka andra gäster för att rummen är bokade av Apollo? Jag hoppas verkligen att de blir kompenserade! (Kostnaden för det hamnar på biljettpriset nästa år...!) Egiali har säkert sett fram mot att få ytterligare turister via Apollo. Hotell och Tavernor har kanske investerat en del pengar just för detta!

Jag hoppas Apollo hittar en bra lösning för alla parter.

Jag vet att jag skäller en del på Apollo. Och det gör jag för att jag tycker att de uppträder som amatörer inom resebranschen trots att de hållt på rätt länge! Jag är helt övertygad om att någon där har ansvar att följa Kalimera. Det vore märkligt annars. Och min förhoppning är att det som skrivs här förr eller senare når så pass högt upp i ledningen att något HÄNDER!

Trots detta kommer jag att flyga med dem i höst. (Om de inte vet vem jag är och bokar av min biljett vill säga... Som hämnd... ) För deras one-way biljetter ÄR billiga och man är inte beroende av deras övriga organisation. Eller rättare sagt brist på... De har redan hunnit ändra avgångstid en gång! Men de har fortfarande flera månader på sig att bråka med mig...

Citat:
Ursprungligen postat av liselotti Visa inlägg
Av detta kanske man kan dra slutsatsen att den dagliga förbindelsen mellan Amorgos - Santorini, som gick förra året, inte kommer att gå i sommar.
Det verkar inte så... Men det går en annan liten Cat Mån - Ons - Fred t o m 29.8. Som det ser ut just nu.

Peter

Senast redigerad av Peter den 2008-05-20 klockan 18:31. Anledning: Rättning och tillägg
Svara med citat
  #12  
Gammal 2008-05-20, 18:51
hahnson hahnson är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Inlägg: 16
Standard Sv: Amorgos

detta var ingen rolig läsning då vi bokat till amorgos med utresa den 14 juni. Men man kan ju alltid hoppas att de lyckas lösa problemet med transfern på någotsätt. annars får jag väl försöka övertyga mina föräldrar att åka dit på egenhand, apollo borde väll låta en göra om sin biljet till flygstol på samma plan iaf, de har de väll inget att förlora på

Senast redigerad av hahnson den 2008-05-20 klockan 18:55.
Svara med citat
  #13  
Gammal 2008-05-20, 21:07
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Amorgos

Jag vill bara citera mej själv från ett inlägg 18 april:

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik Visa inlägg
Problemet är väl att de brukar hänvisa hit (enligt en tråd för några månader sedan). Snart börjar de väl läsa här att det går inga båtar och så lägger de ner Amorgossatsningen

Mvh Janérik
De läser alltså Kalimera cirka en gång per månad

Mvh Janérik
Svara med citat
  #14  
Gammal 2008-05-20, 21:37
hahnson hahnson är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Inlägg: 16
Standard Sv: Amorgos

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik Visa inlägg



De läser alltså Kalimera cirka en gång per månad
ja, fast gtp.gr värkar de inte titta på, går ju för sjutton båt det datum vi åker (14/06)från santo till naxos kl 16:00, frame naxos 18.05, från naxos 23.05 frame egali, amorgos 01.10. snackade med föräldrarna och vi kör nog på med amorgos med eller utan hjälp av apollo.

Senast redigerad av hahnson den 2008-05-20 klockan 21:42.
Svara med citat
  #15  
Gammal 2008-05-20, 21:44
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Amorgos

Kanske bokningarna är så få att det inte lönar sig. Gissar att de inte kontrakterat hotellen får då måste det vara katastrof att ställa in.

Eva
Svara med citat
  #16  
Gammal 2008-05-21, 17:17
Lena*s avatar
Lena* Lena* är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Lappland
Inlägg: 318
Standard Sv: Amorgos

Har idag varit i kont m Apollo. Åtm resorna från mitten av juni blir av, med ev en övernattning på Santorini.

Så det var på håret för oss, eftersom vi åker just i mitten av juni.

(Vet iofs inte hur det går med resorna före, frågade inte om det.)

//Lena.
Svara med citat
  #17  
Gammal 2008-05-21, 17:29
hahnson hahnson är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Inlägg: 16
Standard Sv: Amorgos

fick svar på fråga från apollo att resorna till amorgos kommer läggas upp igen inom kort
Svara med citat
  #18  
Gammal 2008-05-22, 09:49
Karin Ts avatar
Karin T Karin T är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Ronneby
Inlägg: 35
Standard Sv: Amorgos

[quote=Lena*;130241]Har idag varit i kont m Apollo. Åtm resorna från mitten av juni blir av, med ev en övernattning på Santorini.

quote]

Va' bra!! Vi landar på Santorini den 21/6 och planerar att åka så fort som möjligt vidare till Amorgos. Som tidtabellen ser ut idag får det ju bli 2 övernattningar på Santorini.....................
Svara med citat
  #19  
Gammal 2008-05-22, 10:30
hahnson hahnson är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Inlägg: 16
Standard Sv: Amorgos

Såg att SvD postat en artikel om charter resor till Amorgos idag, undrar om det och alla annan publisitet kan vara bidragande orsak till att Apollo ogärna vill ställa in resorna dit trots sina "transferproblem" de är ju inte långsamma att ställa in annars vid motgångar.

Skönt iaf att det ser ut som att resorna blir av och vi slipper ordna på egen hand, inte för att det är så svårt men jag håller med mina föräldrar om att det är skönt att man inte behöver oroa sig för att boka hotel och att det inte är vårt problem om båtarna ställs in osv. (tänker på hemresa) utan bara kan ta det lungt och njuta.

Amorgos lär väl inte finnas kvar i deras sortiment till nästa säsong, eller vad tror ni?
Svara med citat
  #20  
Gammal 2008-05-22, 11:13
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Amorgos

Citat:
Ursprungligen postat av Lena* Visa inlägg
Har idag varit i kont m Apollo. Åtm resorna från mitten av juni blir av, med ev en övernattning på Santorini.
quote]

Va' bra!! Vi landar på Santorini den 21/6 och planerar att åka så fort som möjligt vidare till Amorgos. Som tidtabellen ser ut idag får det ju bli 2 övernattningar på Santorini.....................
De som tänkt sig att åka från Göteborg åker på en lördag, vilket innebär att första båten går på måndag=sen ankomst till Amorgos måndag eftermiddag, blir det stormvarning med varsel om inställda båtar så innebär det att returresan blir på onsdagen från Amorgos istället för fredag, så hur de än gör så blir det minst tre övernattningar på Santorini, troligtvis inte det man räknat med när man bestämde resmål. Jag hade avbokat och själv tagit mig dit. Hotellrummen finns ju

Edit; några nybokningar går inte att göra på Apollos sida nu, min kommentar om lördagar grundar sig på att det är enda dagen Apollo flyger från Landvetter till Santorini, det står också på Apollos hemsida följande:

" Hit kommer man med båt från Santorini, via Naxos, vilket nog är den primära orsaken till att ryggsäcksfolket är de turister som oftast hittar hit."

Transfern borde ju då gå via Naxos även för Apollos resenärer.


Citat:
Ursprungligen postat av hahnson Visa inlägg
Amorgos lär väl inte finnas kvar i deras sortiment till nästa säsong, eller vad tror ni?
Blir kanske presenterat som nyhet, även nästa år?!
// Helén

Senast redigerad av Hellen den 2008-05-22 klockan 11:23.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT