Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland > Film & Litteratur

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #41  
Gammal 2014-10-22, 15:09
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Längtans ö, boken

Febrig och hemma från jobbet med praktförkylning.....DÅ kommer det beställda DVD-paketet som en räddning i tristessen! Härligt!
Stort tack till Per-Johan! ..och man märker inte ens att texten är på norska....Jag förstår dessutom lite av grekiskan när man har textstödet

Denna DVDsamling ska jag vara rädd om!

Lissi - som tycker det känns konstigt att man själv var på Spinalonga som turist bara för ett par veckor sen!
Svara med citat
  #42  
Gammal 2014-10-22, 15:29
ramsess avatar
ramses ramses är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: kristinehamn
Inlägg: 1 131
Standard Sv: Längtans ö, boken

Nu har vi sett avsnitt 11. Så bra. Har kommit fram till att det är lagom dos med ett avsnitt i taget, det är ganska mycket att ta in vid varje avsnitt.
Svara med citat
  #43  
Gammal 2014-10-22, 15:56
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Längtans ö, boken

Ja, många avsnitt av en tunn bok.....men BRA! Musiken har jag lyssnat på ett par år nu, så nu får ju den ett sammanhang också.

Lissi- som nöjt mig med tre avsnitt idag. Jag såg 15 för ett par år sen på youtube med engelsk text.
Svara med citat
  #44  
Gammal 2014-10-22, 17:45
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Längtans ö, boken

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Febrig och hemma från jobbet med praktförkylning.....DÅ kommer det beställda DVD-paketet som en räddning i tristessen! Härligt!
Åh, så härligt med ett DVD-paket när man ligger i sängen med förkylning.
Krya på dig Lissi!


Men hur kan jag beställa dessa DVD när jag inte är med på Facebook? Någon som kan berätta...
Svara med citat
  #45  
Gammal 2014-10-22, 18:15
Annkis avatar
Annki Annki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 193
Standard Sv: Längtans ö, boken

Citat:
Ursprungligen postat av Marianne Visa inlägg
Men hur kan jag beställa dessa DVD när jag inte är med på Facebook? Någon som kan berätta...
Skicka ett e-mail, så får du den information du behöver. Denna info. ges på sidan:
"Lurer du på å bestille? - Send en E-post med navn og adresse til nisi@grekofil.org så får du info om bestilling og svar på eventuelle spørsmål."
Jag har också beställt, och allt fungerade mycket smidigt. Jag ser fram emot att få njuta av serien, som vi började se på Youtube en gång.

Ann-Kristin
Svara med citat
  #46  
Gammal 2014-10-22, 18:45
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Längtans ö, boken

Nu hann Annki före!

Jag hade lite vajsing på första DVDn som slutade abrupt med en "frysning" av bilden mitt i en dialog....och jag vet inte om alla avsnitt var med eftersom jag inte kunde se hela. Jag ska se om jag "reklamerar" den DVDn...Men jag har ju sett dessa avsnitt förut och DVD2 ser ut att vara ok.... Jag ska kolla att alla är det. Härligt att få se HELA till slutet!!!!

Lissi
Svara med citat
  #47  
Gammal 2014-10-22, 19:18
LenaochJanis LenaochJanis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 137
Standard Sv: Längtans ö, boken

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Nu hann Annki före!

Jag hade lite vajsing på första DVDn som slutade abrupt med en "frysning" av bilden mitt i en dialog....och jag vet inte om alla avsnitt var med eftersom jag inte kunde se hela. Jag ska se om jag "reklamerar" den DVDn...Men jag har ju sett dessa avsnitt förut och DVD2 ser ut att vara ok.... Jag ska kolla att alla är det. Härligt att få se HELA till slutet!!!!

Lissi
Jag har samma problem, men på tredje DVDn. Man kan tydligt se att skivan har en halvmånformad skåra längs halva DVDn. Ska kontakta Per Johansen.
Lena
Svara med citat
  #48  
Gammal 2014-10-22, 19:21
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Längtans ö, boken

Jag ska se alla dvd innan jag kontakar. Säkert inga problem...
Lissi
Svara med citat
  #49  
Gammal 2014-10-22, 19:31
LenaochJanis LenaochJanis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 137
Standard Sv: Längtans ö, boken

Nej, jag tror inte heller att det blir några problem. Är verkligen glad att kunna se serien med norsk text. Såg också en del avsnitt på Youtube med engelsk text. Ikväll ska vi se ett nytt avsnitt.
Svara med citat
  #50  
Gammal 2014-10-22, 22:08
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Längtans ö, boken

Citat:
Ursprungligen postat av LenaochJanis Visa inlägg
Jag har samma problem, men på tredje DVDn. Man kan tydligt se att skivan har en halvmånformad skåra längs halva DVDn. Ska kontakta Per Johansen.
Lena
Jeg hadde tenkt å kjøpe 3 - 4 stk av To Nisi DVD'ene for å gi bort i julegave, men, jeg ble usikker nå - om kvaliteten på dvd'ene er dårlig....

Hvordan ser de ut forresten? Leveres de med et pent/ok cover?
Svara med citat
  #51  
Gammal 2014-10-22, 22:12
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Längtans ö, boken

Omslaget är ok för mig...och med tanke på att större delen av kostnaden går till ett barnhem i Aten så är det en fin julgåva..... tycker JAG. Andra kanske tycker annat!
Jag har köpt CD från Musical.gr som inte heller varit ok så det har man nog inga garantier för...Dessa kan man med 100 % säkerhet reklamera om något skulle vara fel....

Lissi
Svara med citat
  #52  
Gammal 2014-10-22, 22:34
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Längtans ö, boken

Citat:
Ursprungligen postat av Annki Visa inlägg
Skicka ett e-mail, så får du den information du behöver. Denna info. ges på sidan:
"Lurer du på å bestille? - Send en E-post med navn og adresse til nisi@grekofil.org så får du info om bestilling og svar på eventuelle spørsmål."
Tack Annki!
Svara med citat
  #53  
Gammal 2014-10-22, 22:51
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Längtans ö, boken

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Omslaget är ok för mig...och med tanke på att större delen av kostnaden går till ett barnhem i Aten så är det en fin julgåva..... tycker JAG. Andra kanske tycker annat!
Jag har köpt CD från Musical.gr som inte heller varit ok så det har man nog inga garantier för...Dessa kan man med 100 % säkerhet reklamera om något skulle vara fel....

Lissi
Det synes jeg og, å kunne støtte barnehjemmet i Athen og få se hele Tvserien av To Nisi" (med n o r s k tekst) til en god pris er k j e m p e b r a

Det er ikke avgjørende for meg at det skal være et f i n t cover, men enda litt triveligere å gi bort da

- jeg vet jo at det k a n være feil i produksjonen av dvd/cd plater, men av alle jeg har kjøpt gjennom alle år, har det hendt meg e n gang, ellerk a n s k j e to.
At man nå vet at flere av disse h a r feil f ø r man kjøper dem er noe annet.
Svara med citat
  #54  
Gammal 2014-10-22, 22:54
LenaochJanis LenaochJanis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 137
Standard Sv: Längtans ö, boken

Jag skulle inte tveka att ge bort den som julgåva. Tittar nu på den fjärde av totalt sex Dvd. Endast en liten passage på skiva nr 3 där det hakade sig, inget längre parti. Bildkvalitet i övrigt är o.k. DVD-ask med omslag är också o.k
Att sedan ett barnhem i Aten får ett bidrag vid försäljning av DVDn, tycker jag
känns väldigt bra
Svara med citat
  #55  
Gammal 2014-10-23, 10:46
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Längtans ö, boken

Citat:
Ursprungligen postat av LenaochJanis Visa inlägg
Jag skulle inte tveka att ge bort den som julgåva. Tittar nu på den fjärde av totalt sex Dvd. Endast en liten passage på skiva nr 3 där det hakade sig, inget längre parti. Bildkvalitet i övrigt är o.k. DVD-ask med omslag är också o.k
Att sedan ett barnhem i Aten får ett bidrag vid försäljning av DVDn, tycker jag
känns väldigt bra
Takk for dette innlegget, LenaochJanis
Svara med citat
  #56  
Gammal 2014-10-23, 13:53
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 684
Standard Sv: Längtans ö, boken

Citat:
Ursprungligen postat av LenaochJanis Visa inlägg
Att sedan ett barnhem i Aten får ett bidrag vid försäljning av DVDn, tycker jag
känns väldigt bra
Ja, då betalade man gärna. Har ännu inte fått mitt ex, men väntar...

/Netwolf
Svara med citat
  #57  
Gammal 2014-10-26, 11:09
Annkis avatar
Annki Annki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 193
Standard Sv: Längtans ö, boken

Beställningen fungerade mycket smidigt, det stod att leveransen skulle ta 6-9 dagar, men jag beställde på tisdagen och fick DVD:n redan på fredagen. Nu har vi börjat se den, och den är fantastiskt fin och välgjord!
Av priset på 320 norska kronor, går 200 NKR till ett barnhem i Aten. Jag hittade deras hemsida om någon vill läsa om det:
http://kivotostoukosmou.org/kivotos/...12/28/lang,en/

Ann-Kristin
Svara med citat
  #58  
Gammal 2014-10-26, 11:47
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Längtans ö, boken

Den länken hade jag inte så mycket glädje av. Jag kommer inte vidare alls... Det är bara ett bildspel och vad jag än trycker på så kommer samma bilder och sång. Jag ville hitta adress och karta! Är det bara jag som inte kommer vidare?

Nu har jag sett alla 26 avsnitten av To Nisi och man känner nästan en saknad!

Jag har nu börjat läsa om Sundelins bok Spinalonga. Den är ju mer faktabaserad och ger ytterligare en bild av Spinalonga. Det känns konstigt att man faktiskt VAR där och gick runt ön bland ruiner och i trappor bara för några veckor sen i så magiskt väder....

Här kommer några bilder.











Lissi
Svara med citat
  #59  
Gammal 2014-10-26, 12:12
Annkis avatar
Annki Annki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 193
Standard Sv: Längtans ö, boken

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Den länken hade jag inte så mycket glädje av. Jag kommer inte vidare alls... Det är bara ett bildspel och vad jag än trycker på så kommer samma bilder och sång. Jag ville hitta adress och karta! Är det bara jag som inte kommer vidare?
All information finns inte översatt till engelska, utan bara på grekiska. Men har du klickat på rutorna högst upp? Där finns en hel del info.

Ann-Kristin
Svara med citat
  #60  
Gammal 2014-10-26, 16:29
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 684
Standard Sv: Längtans ö, boken

Coolt att se bilder, från stället, Lissi!

Har nu fått min box och är spänd att börja titta. Måste bara först lägga över DVD:erna till digital filer. Fysiska skivor är inget jag använder längre. Har inte ens en dvd-spelare inkopplad längre.

/Netwolf
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT