Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland > Film & Litteratur

Visa resultat för omröstning: Vilket betyg ger du Mamma Mia?
5 144 58.06%
4 57 22.98%
3 20 8.06%
2 5 2.02%
1 11 4.44%
Ska inte se filmen 11 4.44%
Antal röster: 248. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #61  
Gammal 2008-08-07, 17:25
theresa theresa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Karlstad
Inlägg: 763
Standard Sv: Mamma Mia – hur bra är filmen?

Citat:
Ursprungligen postat av Klick Visa inlägg
Guuuud va avundsjuk jag blir... Men var på ön ligger denna utomhusbio eftersom jag åker ner till Skiathos om 4 dagar... (så fick jag sagt detta också)
Utomhusbion ligger på den stora gågatan Papadiamantos,om du kommer från hamnen så går du in en liten bit på gatan och sen finns den på höger sida,på själva gågatan...du kan inte missa den dom har en stor skylt som visar var bion är där dom skyltar vilken film som går just då...Mamma Mia skulle gå fram till 6 aug...efter den visar dom Sex and the city..

Ha en jätte trevlig resa
Svara med citat
  #62  
Gammal 2008-08-07, 19:55
piam piam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Inlägg: 1 326
Standard Sv: Mamma Mia – hur bra är filmen?

Theresa,du hittade bion kan jag läsa mig till.Jag har varit en gång till och sett den här hemma.Tog med mig grannen och hon njöt verkligen.Den var lika bra andra gången om inte bättre.Länge leve ABBA!!
Svara med citat
  #63  
Gammal 2008-08-07, 20:24
theresa theresa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Karlstad
Inlägg: 763
Standard Sv: Mamma Mia – hur bra är filmen?

Citat:
Ursprungligen postat av piam Visa inlägg
Theresa,du hittade bion kan jag läsa mig till.Jag har varit en gång till och sett den här hemma.Tog med mig grannen och hon njöt verkligen.Den var lika bra andra gången om inte bättre.Länge leve ABBA!!
Ja jag hittade den tack så jätte mycket för vägbeskrivningen vi satt bredvid ett par engelskor som ställde sej upp och dansade och sjöng med i låtarna....häftig upplevelse,sånt händer inte hemma...
Svara med citat
  #64  
Gammal 2008-08-09, 09:46
Vendela Vendela är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Inlägg: 35
Standard Sv: Mamma Mia – hur bra är filmen?

Har givetvis som alla andra här ovan sett filmen. Gav den en stark 4:a. Som biofilm kan jag inte ge den en 5:a om man nu ska vara lite objektiv, men känslomässigt var den fantastisk. Vi kände igen från hamnen i Skiathos stad dit vi kom på vår första båtluff. Satte oss på en grekisk taverna och åt greksallad, tzatziki och hade två underbara veckor framför oss som låg helt oplanerade, det var en härlig känsla.
Svara med citat
  #65  
Gammal 2008-08-11, 08:26
Ypsilon Ypsilon är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 168
Standard Sv: Mamma Mia – hur bra är filmen?

Gav också filmen en stark 4. Det bästa med filmen var det grekiska LJUSET och Meryl S som alltid tycks lyckas! Abbas musik är bästa med Abba och storyn var ju ingen höjdare, men som sagt, en stark 4.
Ypsilon
Svara med citat
  #66  
Gammal 2008-08-13, 21:51
BOKAs avatar
BOKA BOKA är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2006
Ort: Borås
Inlägg: 344
Standard Sv: Mamma Mia – hur bra är filmen?

Hustrun och jag var och såg filmen igår kväll i Varberg, en biograf med 200 platser som också gav en extra dimension åt filmen. Tycker att en stark fyra är lagom poäng. Men håller med många andra om att kopplingen till Grekland är suverän.
När nu hustrun och jag straxt åker till Skiathos/Skopelos för första gången så ska det bli extra kul att se om man känner igen någon del av filmen.
Svara med citat
  #67  
Gammal 2008-08-16, 13:32
Lisbeth K Lisbeth K är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2005
Ort: Huddinge
Inlägg: 266
Standard Sv: Mamma Mia – hur bra är filmen?

Efter en ganska tuff arbetsvecka gick min kollega o jag på bio inne på Söder i Stockholm fredag kväll, sommarvärmen hade återvänt och med filmen, musiken och Grekland vyerna kändes allt helt plötsligt såååååååååååå BRAUnderbar må bra film!! Kommer att se den igen, "guben" blev nyfiken och vill också uppleva den Tonårsdotter "vaknade" helt plötsligt, frågade en massa om ABBA och sa...Hm, jag vill nog följa med!
Lisbeth K
Svara med citat
  #68  
Gammal 2008-08-19, 19:29
pinulks avatar
pinulk pinulk är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Borgå, Finland
Inlägg: 75
Standard Sv: Mamma Mia – hur bra är filmen?

Vilket djävla dravel med den motbjudande Meryl Streep som skall låtsas vara ca 40 då hon är 60
Svara med citat
  #69  
Gammal 2008-08-19, 21:38
eldo eldo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Duved
Inlägg: 45
Standard Sv: Mamma Mia – hur bra är filmen?

Nu har även jag sett filmen 2 ggr först på premiären på Skiathos och nu här hemma och jag ser den gärna en gång till

Eva-Lena
Svara med citat
  #70  
Gammal 2008-08-22, 14:59
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 1 648
Standard Sv: Mamma Mia – hur bra är filmen?

Jag såg filmen igår kväll. Högsta betyg! Jösses vad bra den var. Ska köpa den när den kommer ut på Dvd.
Svara med citat
  #71  
Gammal 2008-08-22, 22:20
CarinaNs avatar
CarinaN CarinaN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Kalmar
Inlägg: 805
Standard Sv: Mamma Mia – hur bra är filmen?

Även vi såg filmen igår kväll. Wow! säger jag bara! Så otroligt medryckande och underhållande! En riktig feel-good film som man kommer att må bra av länge!
Carina
Svara med citat
  #72  
Gammal 2008-08-22, 23:22
Tina M Tina M är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2007
Ort: Malmö
Inlägg: 2
Standard Sv: Mamma Mia – hur bra är filmen?

Definitivt en stark femma - filmen är helt underbar - måste bara se den igen!!! Livsglädje och Grekland som bäst... DVDn kommer att bli tröst under vintermörkret!

Tina M
Svara med citat
  #73  
Gammal 2008-08-22, 23:44
yeasous avatar
yeasou yeasou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 767
Standard Sv: Mamma Mia – hur bra är filmen?

PINULK.. Jag håller med dig. Fy fan va jag är trött på detta adda dravel....
Yeasou
Svara med citat
  #74  
Gammal 2008-08-26, 00:10
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Mamma Mia – hur bra är filmen?

Pinulk - vilken låg kritik.

Meryl Streep är en ytterst skicklig skådespelerska som tagit hem två Oscars och nominerats tolv gånger utöver det.

Eftersom du redan bestämt dig för att hon är motbjudande verkar det ju rätt plågsamt att du gick och såg filmen.
Svara med citat
  #75  
Gammal 2008-08-27, 09:35
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 998
Standard Sv: Mamma Mia – hur bra är filmen?

Det är antagligen en väldigt bra film men nu har två personer tyckt tvärtom. Meryl Streep må vara en duktig skådespelerska och har tagit hem en del "awards" men 100 % av befolkningen kan ju inte tycka samma sak, eller ?

Bedriver du åsiktscensur, inkfish ? Filmen består inte av bara en persons agerande, pinulk fann kanske någon annan som var duktig ?

Som sagt, ett par personer tyckte inte om filmen och det blir protester, i vilket syfte ? Är inte åsikter fria längre ?

Jag har inte sett Mamma Mia så jag kan inte uttala mig.



Hasse
Svara med citat
  #76  
Gammal 2008-08-27, 12:51
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Mamma Mia – hur bra är filmen?

Åsiktsfriheten gäller även mig, Hasse. Även jag har rätt att ha uttrycka mina åsikter. Och i det här fallet gällde min åsikt ett osakligt personangrepp där man i stället hade kunnat kritisera t ex en skådespelarprestation.

Med tanke på hur jag började mitt inlägg så föll det mig inte in att någon kunde missförstå budskapet:
Citat:
Pinulk - vilken låg kritik.
Svara med citat
  #77  
Gammal 2008-08-27, 13:40
Blueseas avatar
Bluesea Bluesea är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 397
Standard Sv: Mamma Mia – hur bra är filmen?

Jag är lite splittrad. Jag hängde med min fru för jag älskar Grekland, men jag har väldigt lite till övers för ABBA. Men jag blev positivt överraskad av flera scener, speciellt "Dancing Queen". Och jag blev definitivt splittrad när det gäller Meryl Streep. Hon må ha vunnit hur många Oscars som helst, men jag har alltid upplevt henne som en teatralisk person som a-l-l-t-i-d gråter i sina filmer, vilket gör att jag har svårt för henne. Och det skvalade naturligtvis i "Mamma Mia" också, men jösses vilken röst och karisma människan har. Så, jag är glad att jag sett den (fick pluspoäng av min fru för att jag följde med) men jag kommer inte att se om den, och jag kommer inte att köpa en DVD/CD. Däremot kommer jag att åka tillbaka till Grekland.
Svara med citat
  #78  
Gammal 2008-08-27, 16:30
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Mamma Mia – hur bra är filmen?

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Med tanke på hur jag började mitt inlägg så föll det mig inte in att någon kunde missförstå budskapet
Jag uppfattade också ditt inlägg på samma sätt som Hasse gjorde. Nu förstår jag att du tolkade pinulk helt annorlunda än jag gjorde. Jag ser ingen personkritik i det han skriver, utan jag förstår hans inlägg som att han upplever hennes skådespelarprestation som motbjudande när hon spelar en person i 40-årsåldern. En åsikt som inte borde bemötas med att den är "låg kritik".
Svara med citat
  #79  
Gammal 2008-08-27, 18:39
Ingegerd_Lasses avatar
Ingegerd_Lasse Ingegerd_Lasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: LVästra Ämtervik
Inlägg: 203
Standard Mamma Mia

Är det någon som vet var kyrkan i filmen är belägen?
Ingegerd
Svara med citat
  #80  
Gammal 2008-08-27, 19:54
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: Mamma Mia – hur bra är filmen?

På Skopelos och heter Agios Ioannis. Har jag fått reda på av SkopeloskännareSjälv har jag inte varit på denna vackra ö

Riitta
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT