Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-08-16, 00:15
pigis avatar
pigi pigi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2005
Ort: uppsala
Inlägg: 35
Standard Finns det fler ekorrar???

Jag har en hemsk samlarmani det vet jag men idag ( o ikväll, håller på ännu) har jag tagit mig för att städa lådor och "högar" och det blev så tydligt

Jag har tre (!) lådor med barnotor, bussbiljetter krafsigt nedskrivna adresser till folk jag nog inte ens e bekant med, visitkort till krogar jag #1 aldrig besökt #2 krogar jag aldrig VILL besöka # 3 krogar jag inte minns att jag besökt och slutligen krogar jag gärna besöker igen. Krogar förresten, nja allahanda näringsidkare närmare bestämt, "olivoljetanten" i Pigi och liknande. JAG TÖRS INTE SLÄNGA.

Jag har två stora burkar sten och snäckor (skäms på mig)....fyra buckliga vinkannor varav en som läcker.
Två fula bastmattor till stranden, allvarligt!
På badkarskanten "slemmar" sig en olivtvål....
Längst bak i skafferiet en tom, JA tom olivoljeburk, ifall jag skulle glömma märket!!!!!!!
En tåring som kostade skjortan, men som min man köpte på vår bröllopsdag....den gick sönder samma kväll.

Osv osv osv osv i all oändlighet.

Vi får gäster från UK på Fredag och jag vill verkligen att de ska tro att jag är en god husfru!? Därav denna STÄDVECKA. Det är kamrater från min första Kretaupplevelse och jag ska självklart laga spenatpaj som xtrarätt innan Kräftorna...nubbe och Raki varvar vi hänsynslöst.

MEN en BRA sak.....jag har hittat massor av fina foton som jag tänkte scanna in och dela med er.

Skriv och berätta eller bekänn....är ni ekorrar?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-08-16, 11:03
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Finns det fler ekorrar???

Citat:
Ursprungligen postat av pigi
Skriv och berätta eller bekänn....är ni ekorrar?
Jag är en äkta före detta. Läs Karen Kingston: Rensa i röran med Feng Shui och du kommer att få en massa nya insikter om livet! Jag lånade den på biblioteket en dag för flera år sedan, stäckläste den mellan kl 23 och 02 första natten, läste om den nästa natt och sedan satte jag igång! Vilken befrielse, det går inte att beskriva, måste upplevas.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-08-16, 11:49
Abis avatar
Abi Abi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Kalmar
Inlägg: 992
Standard Sv: Finns det fler ekorrar???

Tack för ett underhållande inlägg!
Och Elisabet, TACK FÖR TIPSET! Jag ska snarast uppsöka ett bibliotek!!!
Behovet av att läsa denna bok är enormt, alltså är svaret på frågan, JA jag är en ekorre.

Abi
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-08-16, 17:36
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 1 036
Standard Sv: Finns det fler ekorrar???

JAG är nog ingen ekorre, men min sambo däremot...
Rensade faktiskt i röran i våra bokhyllor i sommar, så nu har vi inte dubbla rader med böcker där mer Och i rättvisans namn så hjälpte sambon till med den ena bokhyllan i alla fall
Den där boken, som Elisabet tipsade om, borde han nog få som present tror jag!

Ivi
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-08-16, 17:39
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Finns det fler ekorrar???

Citat:
Ursprungligen postat av Ivi
Den där boken, som Elisabet tipsade om, borde han nog få som present tror jag!
Har inte jag mässat om den för honom vid något tillfälle Jag brukar alltid ta chansen att försöka omvända någon, när samlande kommer på tal. Och det är ju liksom oundvikligt när det gäller din käre L
Svara med citat
  #6  
Gammal 2006-08-16, 18:39
Briges avatar
Brige Brige är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Jättendal, norra Hälsingland
Inlägg: 288
Standard Sv: Finns det fler ekorrar???

Ekorre?; Njaa, jag var nog värre förr "kan vara bra att ha" var en vanlig replik I dag har jag faktiskt rensat ut en del kläder, både i garderob, klädkammare och lådor Jag känner mej SÅ nöjd och duktig. Kläderna ligger nu i en plastsäck i klädkammaren i väntan på transport till en second-hand-butik som tar emot. Det som inte säljs skänkes, efter viss tid, till Erikshjälpen.
Men.......nu är frågan denna; huru länge kommer denna säcken att stå i klädkammaren DET kan bli ett dilemma eftersom man inte snubblar över den dagligen. Dessutom åker jag ju snart så den får allt stå kvar ett tag till. Det var det kommande packandet som fick mej att kolla lådor o.s.v. Bättre plats där nu, samt x antal klädgalgar att nyttja.
Jag fann dock rätt många sidenschalar som jag fått genom åren. Sådana där fyrkantiga, slinkiga saker att knyta i halsen Dom fick åka ner i säcken denna gången. Är inte längre "bra att ha" tror jag
Birgitta, knappt 2 dagar kvar
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT