Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-08-21, 11:48
PeeWee PeeWee är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Inlägg: 19
Standard Restips

Hej. Jag behöver lite förslag på ett bra resmål till nästa sommar. Har dock en del krav. Jag vill inte ha för lång transfer, och absolut ingen båtresa. Jag vill till ett ställe som är pitoreskt, med fina stränder inom gång eller cykelavstånd. Vill också att där ska finnas lite möjligheter att strosa runt på kvällarna, så att byn inte bara består av restauranger och försäljning av luftmadrasser. Gärna lite mysiga gränder eller ett "gamla stan".
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-08-21, 12:04
Vendela Vendela är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Inlägg: 35
Standard Sv: Restips

Synd att du inte vill åka båt annars så skulle mitt tips helt klart vara Naxos. Stranden inne i Naxox stad är väl inte den vackraste men staden är mysig med mycket gränder och mycket grekkänsla. Ett annat tips också med båt är Skopelos. Men Samos skulle nog passa perfekt, dit går det direktflyg också. Vi undersöker också lite vart vi vill nästa sommar. Våra krav är boende med pool, mysiga stränder, moppevänlig ö och lite mysig shopping, ja precis samma önskemål som de flesta andra, vi får se vart det blir.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-08-21, 12:39
PeeWee PeeWee är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Inlägg: 19
Standard Sv: Restips

Jag har funderat lite på Samos. Går det att cykla där eller är det för backigt? Vilken stad/by rekomenderar du?
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-08-21, 13:31
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Restips

Här finns alla resmål (2010) som du når med direktflyg från Sverige.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-08-21, 14:28
Vendela Vendela är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Inlägg: 35
Standard Sv: Restips

När vi var på Samos för, ja då 20 år sedan, så bodde i Samos stad eller Vathy som den också heter. Vi hyrde vespa i 3 veckor då och fick se fantastiska ställen, både stränder och byar i bergen, kommer dock inte ihåg om det var bergigt. men cykla låter för mej ganska jobbigt om man åker en varm period och det är väl det som är målet, att få lite sol och värme.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT