Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2009-09-04, 07:04
storkis storkis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2009
Inlägg: 84
Standard Sv: Varning! Nazar Lucky 3 star Kreta

Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Michalis Visa inlägg
Ja, tydligen så har Nazar oerhört mycket missnöjda kunder men jag måste erkänna att jag innan resan fått tips av flera släktingar och vänner som åkt med Nazar och andra sidan varit väldigt nöjda... så det gör det hela ännu tråkigare när man blir behandlad på det här viset.. funderar på att ta en sistaminuten resa nu här i höst men då blir det Apollo eller Fritidsresor, har åkt med dom tidigare på ibland helt ospecade resor för riktigt låga summor(995:- ett par ggr) och visserligen hamnat på små o enkla hotell men det har alltid varit helt, rent och välskött och dessutom har man ju alltid blivit fantastiskt bra bemött av hotellpersonal m.fl, Grekerna är ju som alla här vet ett väldigt gästvänligt folk..
Åk med fritidsresor. Vi har bara goda erfarenheter av att åka med dem, även ospecificerat.
Svara med citat
  #22  
Gammal 2009-09-05, 08:40
met met är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Växjö
Inlägg: 81
Standard Sv: Varning! Nazar Lucky 3 star Kreta

Då var vi hemma igen efter en härlig vecka på underbara Kreta. Ja semestern var toppen men jag kan verkligen inte heller rekommendera Lucky 3 star Kreta med Nazar.
Det var precis som innan att de har olika hotell utanför programmet där man hamnar med detta erbjudandet. Hotellet hade väldigt låg standard, speciellt rummen som jag tycker var vanlig låg budget båtluffar standard.
Vårt hotell hette Hotell Golden Sun och låg en bra bit utanför Retymnon på andra sidan "motovägen" så det var en vandring ner till stranden, helt ok för oss men de som hade små barn upplevde det som jobbigt.

Maten - ett väldigt litet utbud att välja på, 3-4 rätter varav 2-3 av de rätterna som serverades till lunch återkom på kvällen. Så var det varje dag, sådär kul att äta samma mat två gånger om dagen. Tack o lov var maten vällagad och smakade gott men otroligt trist. Utsikten från hotellet var fin både från matsalen och terassen så det var väl ett plus till matstunden som annars ibland kändes som ett skämt. Jag frågade kvinnan en dag om hon alltid serverade samma mat två gånger om dagen och då tittade hon oförstående på mig och sa, not the same.. a bit different.. och pekade på den nya rätten som tillkommit sedan lunchen... Köttbitarna som var i en bunke återkom ofta på lunchen dagen efter i någon risgryta istället. Men som sagt inget fel på smaken, det var tillagat och varmt.
Mycket folk från östländer, där alla de var super nöjda, läste man i gästboken så var östfolket nöjda, gäster från norden, england mfl länder var oerhört missnöjda, skitigt, maten och serviceandan i köket var katastrofal. De serverade maten under en väldigt kort tid, lunchen bara en timme, vilket gjorde att det blev långa köer vissa dagar, borden räckte inte till, en del fick sitta i lobbyn, glas mm räckte inte heller utan man fick ta platsmuggar till slut, i sluet av veckan blev det lugnare då det var färre gäster.
Personalen i receptionen och terassbaren var ok. Där finns absolut INGET mer än poolen för barn, många dagar fanns det inte ens glass att köpa (ingick inte i AI) och det var långt till närmsta affär.

Så nej, Nazar håller inte det de lovar med att garantera en ett BRA tre-stjärnigt hotell speciellt inte när man läser att de är hårda i sina bedömningar när de sätter stjärnor på hotellen de använder. Hade jag åkt helt ospec och hamnat på detta hotellet hade det varit helt ok, hotellet hade en viss charm och var lummigt och småmysigt men det faller inte alls inom AI-ramen och den bilden man har av sådana hotell efter att ha varit på flera AI och halvpenison innan. Övriga svenksa gäster som var där när vi var där var otroligt missnöjda och besvikna.

Nazars personal upplevde vi väldigt bra, trevliga tjejer som lyssnade på kritiken, försökte prata med hotellet om de synpunkter som kom upp men de kunde inte få till någon ändring. Att åka ospec AI är nog dömt att misslyckas, jag personligen tycker att de ska ta bort detta så länge de kör med såna här hotell för det gynnar inte deras rykte, bokar man specat hotell kan nog Nazar vara lika bra som vilket annat bolag som helst. Sen är jag tveksam till om Grekland är ett bra AI land överhuvudtaget efter att i två år i rad har testat detta och det varit katastrof i matväg båda gångerna. Nästa resa går till Turkiet i april, AI på finehotell till kanonpris och där vet man att man får kalas mat med ett stort utbud så man inte tröttnar på maten under en vecka. Dock blir det inte Nazar på nästa tripp.

Kreta i sig är ju underbart, vi hyrde bil i två dagar och var på fantastiksa platser på både syd och norrsidan så upplev Kreta utaför AI hotellen är mitt tips.
Maria

Senast redigerad av met den 2009-09-05 klockan 08:48.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT