Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-10-26, 12:24
jennie-pennie jennie-pennie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Gävle
Inlägg: 13
Standard Vart ska man åka i sommar?

Sitter här i höstrusket och börjar lite att titta på nästa års resa till Grekland. De öar jag varit på är Lefkas (1ggr), Kreta (4 ggr) och Karpathos (1 ggr). Finns ju en mängd fler öar, hehe, men vad sjutton ska man välja? Vi vill åka i mitten av maj, vi gillar sol och fina stränder. Lite kultur kan vara på plats någon dag. Men mest vill vi ha en mysig atmosfär, god mat och sol och bad.
Karpathos var kanon förra året. Maten där var underbar, aldrig ett dåligt ställe. Hur ska man kunna slå det?

Kom med tips.

Vi är 27 resp 29 år och barnlösa.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-10-26, 12:39
Inge Inge är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 304
Standard Sv: Vart ska man åka i sommar?

Citat:
Ursprungligen postat av jennie-pennie
Sitter här i höstrusket och börjar lite att titta på nästa års resa till Grekland. De öar jag varit på är Lefkas (1ggr), Kreta (4 ggr) och Karpathos (1 ggr). Finns ju en mängd fler öar, hehe, men vad sjutton ska man välja? Vi vill åka i mitten av maj, vi gillar sol och fina stränder. Lite kultur kan vara på plats någon dag. Men mest vill vi ha en mysig atmosfär, god mat och sol och bad.
Karpathos var kanon förra året. Maten där var underbar, aldrig ett dåligt ställe. Hur ska man kunna slå det?

Kom med tips.

Vi är 27 resp 29 år och barnlösa.
Etter 21 fantastiske uker i Pythagorion på Samos anbefaler jeg dere å reise dit. Kjøp kun flybillett og ta inn på et lite pensjonat i sentrum. Dere kommer nært det meste som gode strender, masse restauranter og andre serveringssteder, og et godt utgangspunkt for å utforske den frodige grønne øya med alle små og store landsbyer.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-10-26, 13:33
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Vart ska man åka i sommar?

Citat:
Ursprungligen postat av jennie-pennie
Karpathos var kanon förra året. Maten där var underbar, aldrig ett dåligt ställe. Hur ska man kunna slå det?
Amorgos blir mitt nästa ö-val, tror jag i alla fall
Där verkar det finnas det ni söker.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-10-26, 17:12
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Vart ska man åka i sommar?

Amorgos eller Syros.

Eva
Svara med citat
  #5  
Gammal 2005-10-26, 19:22
frank frank är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 153
Standard Sv: Vart ska man åka i sommar?

Varför inte en kombinationsresa 1 vecka Skopelos o 1 vecka Skiathos ,helt perfekt tycker jag iallafall .För då får man lite av varje, lugnare o mer grekiskt på Skopelos o mer liv o hålligång på Skiathos.Båda öarna är mkt vackra o gröna. Har varit där flera gånger o fler lär det bli .Mvh FRANK
Svara med citat
  #6  
Gammal 2005-10-26, 19:27
CarinaNs avatar
CarinaN CarinaN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Kalmar
Inlägg: 805
Standard Sv: Vart ska man åka i sommar?

Citat:
Ursprungligen postat av frank
Varför inte en kombinationsresa 1 vecka Skopelos o 1 vecka Skiathos ,helt perfekt tycker jag iallafall .För då får man lite av varje, lugnare o mer grekiskt på Skopelos o mer liv o hålligång på Skiathos.Båda öarna är mkt vackra o gröna. Har varit där flera gånger o fler lär det bli .Mvh FRANK
Ja, Skopelos var en härlig ö, rekommenderas verkligen. Skiathos har vi bara besökt några timmar, men en kombinationsresa tror jag också på!
Milos är en annan spännande ö. Fantastiska stränder och en båtrundtur som är helt otrolig!!!
Svara med citat
  #7  
Gammal 2005-10-26, 23:15
Stinas avatar
Stina Stina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 576
Standard Sv: Vart ska man åka i sommar?

Till Sifnos såklart!

SIFNS, THE BEST ISLAND?
Svara med citat
  #8  
Gammal 2005-10-26, 23:59
Orust-Tobbe Orust-Tobbe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2005
Ort: Nösund
Inlägg: 39
Standard Sv: Vart ska man åka i sommar?

Än så länge bara varit i Grekland en gång faktiskt för några år sen men ska dit igen i sommar med hela familjen. LÄÄÄNGTAR!!! Förra gången var vi på Samos, Lipsi och Patmos och det är tre öar att å det varmaste rekommendera, i synnerhet lilla Lipsi för den totala mysigheten!
Svara med citat
  #9  
Gammal 2005-10-27, 10:12
Agda Agda är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Mariestad
Inlägg: 703
Standard Sv: Vart ska man åka i sommar?

Varför inte pröva på södra Peloponessos och Messinias med småstäder som bla Pylos,Methoni,Koroni.Den sörre staden Kalamata.Det finns mycket kultur och väldigt fina stränder.God mat överallt.Tänk dig att ligga på stranden och se de snöklädda Tagos-bergen i maj.Det är lite krångligt att ta sig dit men helt klart värt besväret!
Svara med citat
  #10  
Gammal 2005-10-27, 15:53
MonicaC MonicaC är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 83
Standard Sv: Vart ska man åka i sommar?

Skopelos ligger på min önska-till-lista men Skiathos har jag varit på 4 gånger så jag rekommenderar Skiathos med glädje. Den har allt som jag vill ha av en toppensemester.

God mat , bra bad, mysig stad med mycket gränder och uteliv om man vill ha det och det är lite "stil" på folket som är där tycker jag....

Åk till Skiathos och ni kommer inte att ångra er !
Svara med citat
  #11  
Gammal 2005-11-03, 10:01
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Vart ska man åka i sommar?

Mina alternativ är Skopelos-Alonnissos-och så några dagar på Skiathos när ni är utvilade efter de andra öarna...(Skiathos har jag bara varit en dag på men ångrar det efter allt positivt jag läst)

Alternativ 2 är flyg till Samos för vidare transport till Patmos! Vila där och varva ner och besök även Lipsi några dagar. Avsluta semestern i Pythagorion på Samos!

Eller Rundtur på Peloponnessos! Gå in på forumet Fastlandet och läs och se vackra bilder!
Lissi- som har provat alla alternativen!
Svara med citat
  #12  
Gammal 2005-11-06, 10:16
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Vart ska man åka i sommar?

Citat:
Vi vill åka i mitten av maj, vi gillar sol och fina stränder. Lite kultur kan vara på plats någon dag. Men mest vill vi ha en mysig atmosfär, god mat och sol och bad. Karpathos var kanon förra året. Maten där var underbar, aldrig ett dåligt ställe. Hur ska man kunna slå det?
Inte så svårt, ni åker helt enkelt till Skopelos.
Svara med citat
  #13  
Gammal 2005-11-06, 18:00
anoula
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Sv: Vart ska man åka i sommar?

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera
Inte så svårt, ni åker helt enkelt till Skopelos.
Precis vad jag tänkte säga. En vacker grön ö med många fina små stränder...
Svara med citat
  #14  
Gammal 2005-11-06, 18:18
Masourakis avatar
Masouraki Masouraki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Inlägg: 380
Standard Sv: Vart ska man åka i sommar?

Jag är ofta på skiathos och skopelos och rekomenderar de två öarna.Tror inte att du vill åka till nån annan ö efter de här öarna.En vecka på varje ö är hur bra som helst.

mass som aldrig får nog av Skiathos/Skopelos och Grekland för övrigt
Svara med citat
  #15  
Gammal 2005-11-09, 20:53
Lena*s avatar
Lena* Lena* är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Lappland
Inlägg: 318
Standard Sv: Vart ska man åka i sommar?

Hänger med i Skopelos-kören! Det är en jättemysig ö, med en vykortsvacker stadskärna (mindre stad, eller kanske hellre by) och självklart bor ni på Hotel Denise - uuuuunderbar utsikt över havet, husen, bergen...! Motionen får ni på köpet och ska man kämpa i trappor så ska det ju vara i grekiska trappor, eller hur!

Om du letar på nätet så har hotellet en hemsida.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT