Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2005-08-23, 09:48
Themiss avatar
Themis Themis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 174
Standard Sv: Favoritrestaurang/bar på Rhodos?

Jag som aldrig var inne, utan bara gick förbi tidigt på kvällen innan allt hade öppnat fick intrycket att loungen hängde ihop med Peppes Bodega? Vilket även borde stämma med svenskt ägande...??
Jag kan ha tokfel, det har hänt förr.
Svara med citat
  #22  
Gammal 2005-08-23, 10:59
torhildurs avatar
torhildur torhildur är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: x-näs i Kallsta'
Inlägg: 148
Standard Sv: Favoritrestaurang/bar på Rhodos?

Citat:
Ursprungligen postat av Themis
Jag som aldrig var inne, utan bara gick förbi tidigt på kvällen innan allt hade öppnat fick intrycket att loungen hängde ihop med Peppes Bodega? Vilket även borde stämma med svenskt ägande...??
Jag kan ha tokfel, det har hänt förr.
PEPPES BODEGA??? Hur i all världen har DEN hamnat på RHODOS???
// Torhildur.
Svara med citat
  #23  
Gammal 2005-08-23, 11:28
Themiss avatar
Themis Themis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 174
Standard Sv: Favoritrestaurang/bar på Rhodos?

Citat:
Ursprungligen postat av torhildur
PEPPES BODEGA??? Hur i all världen har DEN hamnat på RHODOS???
// Torhildur.

Säg det.. du vet - svenskarna vet vad svenskarna vill ha???
Svara med citat
  #24  
Gammal 2005-08-23, 16:29
ouzomini ouzomini är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 99
Standard Sv: Favoritrestaurang/bar på Rhodos?

Det är samma ägare på Peppes bodega och den med vita taket. Det är svenskan på 7,5 Wonder och hennes man som har de 3 barerna som hänger ihop - vet dock inte namnen. När vi gick förbi i augusti så såg vi att det var olika åldrar på publiken.
Rhodos i mitt hjärta
Svara med citat
  #25  
Gammal 2005-08-31, 10:36
magdalenas avatar
magdalena magdalena är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 72
Standard Sv: Favoritrestaurang/bar på Rhodos?

På Hotel Cactus har 2 svenska tjejer kareoke var onsdag kl. 21.30... Cactus ligger längst ut vid akvariet... Det var mycket folk som kom dit och hotell gäster dom 2 onsdagar vi hann med... Och vilka sångröster vissa gäster hade förra veckan...
Svara med citat
  #26  
Gammal 2005-09-06, 19:30
rhodosfanast rhodosfanast är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 330
Standard Sv: Favoritrestaurang/bar på Rhodos?

Yamas har kanonmat o stora portioner får man o bra service hela tiden o personalen glad o trevlig aldrig en sur min när man än kommer..

Michallis o Yannis är två jätte duktiga killar som driver yamas tillsammans..

Det första jag saknade igår efter hemkomsten ifrån Rhodos var deras goda mat på yamas....

Men vi ses igen nästa år där...
Svara med citat
  #27  
Gammal 2005-09-07, 08:29
Joppan Joppan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 292
Standard Sv: Favoritrestaurang/bar på Rhodos?

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke
Hej!
Jag brukar slinka in på Mandala i Gamla Stan.Senaste besök 14 maj 05.Det är en trevlig taverna som drivs av svenska Marianne Schmidth med dotter Bi sedan flera år...Dom har sen sist jag var där täckt en del av pergolan och satt in en fin spis.Finns lite böcker på en hylla och av och till finns en Levin-gitarr från 1941 tillgänglig.Ligger på Sofokleus 38 med telefon: 38119.God mat och trevlig personal, rekommenderas!
Mvh,
Mikke
(KfK)
Hej Mikke!
Vi var och käkade på Mandala sommaren -03 och det var ju ett jättemysigt ställe, med trevlig personal och god mat, för att inte tala om miljön.
Jag kan oxå rekomendera denna restaurang i gamla stan på Rhodos.
Svara med citat
  #28  
Gammal 2005-09-11, 14:39
rhodosfanast rhodosfanast är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 330
Standard Sv: Favoritrestaurang/bar på Rhodos?

Jag har aldrig under åtta år sett någon som står i kö till Zum-Zum på Rhodos där är alltid lite folk vilken tid man än går där förbi..

Ni som åker till Rhodos nu i slutet av säsongen gå till Yamas som ligger på 28th Oktoberstreet o ät mat där stora portioner får man o kanon bra service....

Längtar efter deras mat varje dag.....
Svara med citat
  #29  
Gammal 2005-09-11, 14:48
Themiss avatar
Themis Themis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 174
Standard Sv: Favoritrestaurang/bar på Rhodos?

Citat:
Ursprungligen postat av rhodosfanast
Jag har aldrig under åtta år sett någon som står i kö till Zum-Zum på Rhodos där är alltid lite folk vilken tid man än går där förbi..
Finns det någon särskild anledning att du inte gillar zum zum?
Vad jag förstår har du aldrig ens ätit där, eftersom det alltid är så lite folk?
Dom allra flesta hinner ju med (och gillar) att besöka mer än en restaurang under semestern...
Svara med citat
  #30  
Gammal 2005-09-14, 18:09
racerboy racerboy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Inlägg: 4
Standard Sv: Favoritrestaurang/bar på Rhodos?

Hej!

Vi har nyligen spenderat 2 veckor på Rhodos och dem ställena vi varmt vill rekomendera är Chalki och Thomas och Charlotte. 2 ställen som erbjuder mycket goda förrätter framför allt men även huvudrätterna är bra. Dem ligger även väldigt lugnt till med mycket charmig personal. Man får bra med mat för pengarna också.

Vi längtar tillbaka till Rhodos och dessa 2 restauranger.
Svara med citat
  #31  
Gammal 2005-09-14, 22:57
Themiss avatar
Themis Themis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 174
Standard Sv: Favoritrestaurang/bar på Rhodos?

Thomas o Charlotte's taverna ligger på G Leontis, parallellgata till "bargatan" Orfanidou.

Här gick man förut även gärna till Da Capo, som "plötsligt"(?) hette Di Rodi (?) när jag var nere i somras. Var aldrig inne, någon som har nåt att säga? Takterasser är ju alltid trevliga i sig.. Men hur är maten numer?
Svara med citat
  #32  
Gammal 2005-09-15, 20:51
rhodosfanast rhodosfanast är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 330
Standard Sv: Favoritrestaurang/bar på Rhodos?

Jag har aldrig behövt en karta när jag har varit på Rhodos har hittat dom goda matställen ändå där nere..

Yamas har oxå en jätte god grekisksallad o stor tallrik får man oxå..

Jag längtar efter dom grekiska tomaterna o vattenmelonen som var kall o det fick man alltid efter maten på yamas o så fick alla kunder som kom dit o åt..
Svara med citat
  #33  
Gammal 2005-09-15, 21:40
Themiss avatar
Themis Themis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 174
Standard Sv: Favoritrestaurang/bar på Rhodos?

Alla dom goda matställena, är det Antique och Yamas?
Dom hittade jag oxå utan karta...

Däremot för att leta upp dom fina tips man fick om restauranger i Gamla Stan var den ett ypperligt hjälpmedel.
Svara med citat
  #34  
Gammal 2005-09-21, 11:54
Thalassa Thalassa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Oslo
Inlägg: 72
Standard Sv: Favoritrestaurang/bar på Rhodos?

Jeg synes også det er bra å ha et kart, bl.a. fordi jeg alltid har problemer med å huske/komma i håg hva de forskjellige gatene heter...

Vi spiste flere ganger på Zum-Zum - fantastisk god mat og utrolig trivelig personale. På skrå overfor Zum-Zum ligger den relativt nyåpnede restauranten Red (Kokkino på gresk), hvor mat og service er av ypperste klasse. Anbefales!!!

Vi hadde tenkt å besøke Yamas, men et vennepar av oss var der - og de frarådet oss å gå dit. De var helt sjokkert over hvor elendig mat de var blitt servert: oksekjøtt som var så seigt at de ikke klarte å spise det! Beskjedne som de er, pakket de kjøttet inn i servietter og kastet det i nærmeste avfallsbøtte/soptunna så snart de hadde forlatt restauranten. Jeg tror nok at det ville ha vært bedre at de hadde nevnt for Michalis at maten var uspiselig - kokken kunne jo ha hatt en dårlig dag - så kanskje de hadde fått noe annet som var mer velsmakende...?

Thalassa
- hjemme igjen
Svara med citat
  #35  
Gammal 2005-09-22, 19:38
rhodosfanast rhodosfanast är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 330
Standard Sv: Favoritrestaurang/bar på Rhodos?

Vi känner flera som går på Yamas o äter o har aldrig fått någon dålig mat där o stället har blivit jätte populärt i sommar..

Jag tycker det var dålig stil av dom som la maten i servetter o sen kastade det i en tunna..

Jag har ätit på zum-zum första gången på Rhodos o fick dålig service o inte god mat..
Svara med citat
  #36  
Gammal 2005-09-23, 00:25
Themiss avatar
Themis Themis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 174
Standard Sv: Favoritrestaurang/bar på Rhodos?

Citat:
Ursprungligen postat av rhodosfanast
Jag har ätit på zum-zum första gången på Rhodos o fick dålig service o inte god mat..
Och då blev du så glad?
Svara med citat
  #37  
Gammal 2005-09-23, 15:38
Thalassa Thalassa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Oslo
Inlägg: 72
Standard Sv: Favoritrestaurang/bar på Rhodos?

Citat:
Ursprungligen postat av rhodosfanast
Vi känner flera som går på Yamas o äter o har aldrig fått någon dålig mat där o stället har blivit jätte populärt i sommar..

Jag tycker det var dålig stil av dom som la maten i servetter o sen kastade det i en tunna..

Svar: "Dette er meget gode venner av oss, og de har absolutt ikke dårlig stil!!!

Det kan nok diskuteres om de burde ha handlet noe annerledes, tilkalt Michalis og/eller Yannis og sagt fra om at maten var dårlig. Da kunne Mike ha tatt kokken for seg, og de ville ha fått ny mat - som sikkert ville ha smakt helt fortreffelig.

Men de har reist til Rhodos ennå flere ganger enn oss, og de har kjent begge "guttene" like lenge som oss. Så det de tenkte på, var å ikke såre deres følelser/känslor! Hadde de latt maten bli igjen på tallerkenen, ville jo miseren med det uspiselige kjøttet fort ha blitt oppdaget. Og det var nøyaktig det de var oppsatt på å unngå! Hvor vidt det var rett eller galt av dem kan muligens diskuteres...

Kan også tillegge at våre venner er svorne tilhengere av Antique og spiser der nesten annenhver kveld når de er på Rhodos.

Selv er jeg sikker på at jeg ville ha sagt fra til Mike eller Yannis. Det tror jeg faktisk at de ville ha syntes var helt OK, slik at de kunne "overvåke" kokken litt nøyere og derved unngå lignende situasjoner, slik at alle parter ble fornøyde."

Jag har ätit på zum-zum första gången på Rhodos o fick dålig service o inte god mat..
Jeg kjenner ikke igjen det du skriver om Zum-Zum. Maken til god mat og hyggelig service synes jeg at man skal lete lenge etter... Hadde faktisk en klump i halsen da jeg sa adjø til personalet der forrige uke.

Faktisk finnes det andre trivelige og bra spisesteder på Rhodos enn Yamas og Antique.

Thalassa

Senast redigerad av Thalassa den 2005-09-23 klockan 15:40.
Svara med citat
  #38  
Gammal 2005-09-23, 22:03
rhodosfanast rhodosfanast är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 330
Standard Sv: Favoritrestaurang/bar på Rhodos?

En hälsning ifrån ägaren till Yamas om klagomålet om maten som några gäster hade lagt i servetter o kastat när man gick ut ifrån Yamas..

Han kände till gästerna som gjorde så o dom andra i sällskapet hade inte klagat på maten utan var helt nöjda o han tyckte det var dålig stil att framföra det på här via Kalimera o inte tala om det för honom på plats...

Kan tala om att dom har fullbokat varje kväll på Yamas o många återkommande gäster som lärde känna både Michallis o Yannis på Victoria o sen på Antque ifjor som går på Yamas o äter nu...

Jag har även pratat med flera som har varit o ätit på Yamas o ingen har fått dålig mat där...

Pratade även med min bofasta väninna på Rhodos o hon har varit där med flera vänner ifrån Sverige o ätit där o ingen har klagat....

Det finns flera ställen på Rhodos o äta det vet även jag om men har man i familjen personer som har lactosintolerans så har vi fått fin hjälp av Michallis som har bett sin kock att fixa till maten så det inte innehåller mjölk eller grädde o den hjälpen har vi inte fått på andra ställen...

Michallis vet om att jag skriver detta för jag har pratat med honom idag i telefon ner till Rhodos...

Jag undrar om ni hade klagat så på ställen hemma eller i Norge som ni gör här inne på maten....

Svara med citat
  #39  
Gammal 2005-09-26, 14:27
rhodosfanast rhodosfanast är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 330
Standard Sv: Favoritrestaurang/bar på Rhodos?

Jag träffade faktiskt folk från Kalimera som åter på Yamas o bodde på Cactus vad jag vet så tyckte dom om maten på Yamas..

Men jag förstår ju varför någon gör reklam för zum-zum eftersom dom inte nämnas i dom resebolagsbroschyr jag har o sett nere på Rhodos..

Men Yamas har fått med berömd godkänt för 2005 av både Apollo o Fritidsresor...
Svara med citat
  #40  
Gammal 2005-09-26, 21:10
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Favoritrestaurang/bar på Rhodos?

Citat:
Ursprungligen postat av rhodosfanast
Jag träffade faktiskt folk från Kalimera som åter på Yamas o bodde på Cactus vad jag vet så tyckte dom om maten på Yamas..

Men jag förstår ju varför någon gör reklam för zum-zum eftersom dom inte nämnas i dom resebolagsbroschyr jag har o sett nere på Rhodos..

Men Yamas har fått med berömd godkänt för 2005 av både Apollo o Fritidsresor...
Min erfarenhet av ställen som arrangörerna rekommenderar är att det snabbt kan bli överfullt, restaurangens kapacitet inte alltid klarar anstormningen och servisen försämras och kanske även maten. Alla charterorter har naturligtvis ett utbud av bra restauranger/tavernor som av olika skäl, som vi inte bör gå in på här, inte rekommenderas av arrangören.

Eva
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT